«Η διαδικασία διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου της χώρας προβλέπεται από το άρθρο 103 του ν. 4172/2013, με απόφαση που ορίζει ότι οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από τον υπουργό Εργασίας, μετά από σύμφωνη γνώμη του υπουργικού συμβουλίου.
Όμως, η νομοθετική αυτή ρύθμιση του 2013 αφορούσε ουσιαστικά χρονικό διάστημα που ήδη έχει παρέλθει (2 χρόνια) χωρίς η κυβέρνηση, όπως όφειλε, να εφαρμόσει τη διαδικασία αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου», αναφέρει η Δημοκρατική Συμπαράταξη και προσθέτει:
«Προτείνουμε τις παρακάτω διατάξεις προκειμένου:
1. Ο μηχανισμός προσδιορισμού του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου με κυβερνητική απόφαση να εφαρμοστεί άπαξ, με συγκεκριμένες όμως προθεσμίες έως 31/1/2019.
2. Μετά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας καθορισμού του βασικού μισθού και ημερομισθίου, με βάση το άρθρο 103 του ν. 4172/13, η αρμοδιότητα επανέρχεται στους κοινωνικούς εταίρους που μέσω των διαπραγματεύσεων υπογράφουν Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, όπως καθορίζονται από το άρθρο 8 του ν. 1876/90.
3. Να καταργηθεί η παρ. 2 υποπαράγραφος ΙΑ6 του ν. 4254/14, ώστε να προβλέπονται προσαυξήσεις προϋπηρεσίας στον τελικό προσδιορισμό του μισθού και ημερομισθίου, με βάση τις τριετίες.
4. Να καταργηθεί η διάταξη του 4093/12 που προβλέπει ότι το πεδίο εφαρμογής της ΕΓΣΣΕ περιορίζεται σε μη μισθολογικούς όρους.
5. Να καταργηθεί η διάταξη για τον νομοθετημένο κατώτατο και υποκατώτατο μισθό. (υποπαράγραφος 11 της παρ. ΙΑ άρθρου 1ου του ν. 4093/12)».