Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το νέο πρόγραμμα στο Μέγαρο Μουσικής για το πρώτο μισό του 2018!

Δράσεις από το… πάρκινγκ μέχρι την ταράτσα!

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Περισσότερες από 70 εκδηλώσεις από το… πάρκινγκ μέχρι και την ταράτσα του θα φιλοξενήσει για το πρώτο εξάμηνο του 2018 το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Φέτος δίνεται έμφαση στη Συμφωνική μουσική με 20 σχετικές συναυλίες τόσο από εγχώριες ορχήστρες όπως η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (αφιέρωμα σε Μπέρνσταϊν 4/5, για το Ολοκαύτωμα 28/1 άνευ του πιανίστα Murray Perahia που δήλωσε ασθένεια κ.α.) , η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης(7/3 και 21/3), και η  Κρατική Ορχήστρα Αθηνών που επιστρέφει με τον Λεωνίδα Καβάκο (13/5), όσο και από διεθνείς όπως η Συμφωνική Ορχήστρα της Πράγας (23/5), η Glasperlenspiel Sinfoniettta από την Εσθονία(18/3), , η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Χανγκτσόου (Hangzhou) από την Κίνα(19/4), αλλά και το Corpus Medicorum από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας(31/1), που είναι μια συμφωνική ορχήστρα η οποία αποτελείται αποκλειστικά από γιατρούς.

Στα μεγάλα θεάματα θα δούμε το «Vienna Ball» (24/2) με βιεννέζικο χορό και γεύσεις σε μια εκδήλωση με την σφραγίδα της Αυστριακής πρεσβείας, τους Περιστρεφόμενους Δερβίσηδες (15/3) σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού της Τουρκικής Δημοκρατίας, τη νέα εκδοχή του «Αναζητώντας τον Αττίκ» (7-12/6) με Ζωζώ Σαπουντζάκη, Αντώνη Καφετζόπουλο, Κατερίνα Παπουτσάκη και Νάντια Κοντογεώργη, το μιούζικαλ «Ερωτόκριτος» του Δημήτρη Μαραμή βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Βιτσέντζου Κορνάρου και σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου με πρωταγωνιστές τον Θοδωρή Βουτσικάκη και τη Μαρίνα Σάττι (9-11/3), τη «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση που διασκεύασε για το θέατρο ο ποιητής Στρατής Πασχάλης και σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Τάρλοου (12-15 και 19-22/4)), αλλά και την πρωτοποριακή θεατρική –εικαστική- ηχητική εγκατάσταση «Το Σπίτι» που θα ξετυλίγεται στο… γκαράζ του Μεγάρου Μουσικής (από 9 έως 31/3).

Στον χορό θα δούμε τους «Χορευτές του Βορρά» να παρουσιάζουν «Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι» με μια σύγχρονη ματιά πάνω στην προβολή του εγώ μέσω των φωτογραφιών selfies (2-4/2), αλλά και τέσσερα σχήματα παραδοσιακών χορών να χορεύουν (3/3), από την ελληνική μουσική ξεχωρίζουν το «Γιατί γλυκό μου sweetheart» από τους ΤΑΚΙΜ και τον Πετρολούκα Χαλκιά (5/2) και η παρουσίαση του δίσκου του Δημήτρη Μυστακίδη «Αμέρικα» (16/3) που και τα δύο ανήκουν στον κύκλο «Πόλεμος, μετανάστευση, προσφυγιά». Ακόμη το ενδιαφέρον του κοινού αναμένεται να προσελκύσει η συναυλία Σταύρου Ξαρχάκου και Άλκηστις Πρωτοψάλτη (30/1 και 1/2), ενώ η συνεργασία με το ΚΘΒΕ συνεχίζεται με τους ηθοποιούς του να τραγουδούν κομμάτια που «έντυσαν» παραστάσεις του Θεάτρου(7/5).

Στην τζαζ μουσική ξεχωρίζουν: το «Natassa Mare Quintet», με τη Νατάσα Μάρε Μουμτζίδου(14/3), το ιταλικό «Luca Ciarla Quartet» (22/5), και το «Γιάννης Παπατριανταφύλλου Quartet»(6/6).

Το ΜΜΘ θα συμμετάσχει στο φεστιβάλ «SKG Stories» τον Μάη με το έργο του Στραβίνσκι «Το πουλί της φωτιάς», ενώ στους χώρους του θα γίνει και το «7th Flea Market & Street Food SKG» με ανταλλαγές προϊόντων (9 και 10/6). Παράλληλα συνεχίζονται ο «Κύκλος Μουσικής Δωματίου» (σε αυτόν θα ακούσουμε καλλιτέχνες όπως οι Νίκος Λαάρης (19/3), Marian Sobula(19/3) και Μ.Πολυχρόνου –Κ.Ζουγανέλης (26/3)), ο «Κύκλος Διαλέξεων» (με θέματα όπως «Αστέρες της μουσικής και του κινηματογράφου»), το «Σινεμά με θέα» (από 11/6) με τις αγαπημένες καλοκαιρινές προβολές ταινιών στην ταράτσα του Μεγάρου Μουσικής (Μ2), οι μαγνητοσκοπημένες μεταδόσειςόπερας από την The Met, καθώς και οι εκπαιδευτικές δράσεις (3η Θερινή Ακαδημία MOYSA, 8Ο Φεστιβάλ Παιδικών Χορωδιών). Επίσης δίνεται βήμα σε νικητές διεθνών διαγωνισμών (από Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης 16/4, από τον διαγωνισμό πιάνου De Bach au Jazz 14/5 κ.ά.).

Για έναν προγραμματισμό που είναι «πολυεπίπεδος, αντιπροσωπεύει ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών δραστηριοτήτων και αισθητικών κατευθύνσεων, ενώ διατηρεί και εξελίσσει περαιτέρω τις συνεργασίες του ΟΜΜΘ με άλλους φορείς (ΚΘΒΕ, ΚΟΘ, ΚΟΑ, ΠΑΜΑΚ, ΕΛΣ, ΑΠΘ, Goethe Institut, Κρατικό Ωδείο, ΟΜΜΑ, Δήμος Θεσσαλονίκης, Ιταλικό Ινστιτούτο, Πρεσβεία Τσεχικής Δημοκρατίας, Τουρκικό Προξενείο, Αυστριακό Προξενείο κ.ά.)», έκανε λόγο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΜΜΘ κ. Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΜΜΘ κ. Νικήτας Μυλόπουλος είπε ότι «Το Μέγαρο μετατρέπεται σταδιακά σε έναν λειτουργικό πολιτιστικό θεσμό, ανοιχτό στην κοινωνία, με ενεργό ρόλο στην τρέχουσα καλλιτεχνική παραγωγή και στη δημιουργική εκπαίδευση. Ένα Μέγαρο Μουσικής που να νιώθουν οι πολίτες ότι τους αφορά». 

Ανέφερε πως για πρώτη φορά δίνεται έκτακτη επιχορήγηση 1.100.000 ευρώ στον ΟΜΜΘ, ενώ ο τακτικός προϋπολογισμός του θα είμαι στα 1.700.000 ευρώ (ετήσια χρηματοδότηση 1,5 εκατ. ευρώ, και πρόσθετα χρήματα 200.000 ευρώ από το ΥΠΠΟ).  

Παράλληλα έκανε έναν απολογισμό των δύο χρόνων θητείας του ΔΣ του ΟΜΜΘ λέγοντας πως αν και δεν παρέλαβαν χρέη, ωστόσο υπήρχαν προβλήματα στις υποδομές των δύο κτηρίων του ΟΜΜΘ, ενώ ο οργανισμός ήταν υποστελεχωμένος. Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε πως έγινε ένα άνοιγμα στο κοινό με περισσότερη εξωστρέφεια στις δράσεις του Μεγάρου Μουσικής, αλλά και με συνεργασίες με τρίτους φορείς, ενώ τόνισε πως υπήρξαν αρκετές δράσεις με δωρεάν είσοδο, νέα κοινωνική πολιτική εισιτηρίων, δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, εκδηλώσεις λόγου, ενώ δύο Σύνοδοι με τη συμμετοχή ξένων κρατών φιλοξενήθηκαν στα κτίρια του ΜΜΘ. Παράλληλα αποκάλυψε πως θα δοθεί μεγαλύτερο βάρος στην εκπαίδευση και πως στα σκαριά βρίσκεται ένα business plan για την βιώσιμη λειτουργία του ΟΜΜΘ ως το 2025. «Σχεδιάζουμε αναμόρφωση του δεύτερου κτιρίου (υλικοτεχνική και καλλιτεχνική) ώστε να γίνει ένα εναλλακτικό Μέγαρο Μουσικής», δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΜΜΘ. Σε ερώτηση του «typosthes.gr.» για το τι ακριβώς θα περιλαμβάνει το business plan ο κ. Μυλόπουλος είπε πως «στόχος είναι να γίνει ένα στρατηγικός σχεδιασμός όχι μόνο του ΜΜΘ αλλά και όλων των δυνητικών εταίρων και συνεργατών του, ώστε να προκύψει ένα βιώσιμο σχέδιο πολιτισμού. Θα είναι μια ανάπτυξη προς τα Βαλκάνια, προς το εσωτερικό; Δεν γνωρίζουμε. Εμείς θα καλέσουμε τους φορείς ώστε να γίνει μια ολιστική προσέγγιση της ζωής του πολιτιστικού θεσμού, και ώστε να προκύψει κάτι πιο σύγχρονο και πιο οργανωμένο».  

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ