Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Το ΚΘΒΕ πάει στις γειτονιές με τους «Ηλίθιους»

Παράλληλα συνεχίζει τα εκπαιδευτικά προγράμματά του, ενώ παρουσίασε και την οικονομική του διευθύντρια

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Με τους «Ηλίθιους» του Νηλ Σάιμον ετοιμάζει τις βαλίτσες του το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος για να κάνει βόλτα στις γειτονιές της πόλης, σε θέατρα εκτός των δικών του στεγών και να έρθει πιο κοντά στο κοινό.

Η πρεμιέρα για αυτή τη νέα του παράσταση θα γίνει την Παρασκευή 9 Φλεβάρη στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών όπου και θα δοθούν ακόμη παραστάσεις στις 10 και 11/2 (ώρες 21.00 και την Κυριακή 19.00). Θα ακολουθήσουν παραστάσεις στο δήμο Θέρμης (8,9/2, 21.00, Δημοτικό Θέατρο Θέρμης, και στις 14,15/3, 21.00 Θέατρο Κάππα), στο δήμο Αμπελοκήπων Μενεμένης (30 και 31/3, 21.00 Θέατρο Αλέξης Μινωτής), στο δήμο Καλαμαριάς (από 13 έως 15/4 στις 21,00 και Κυριακή στις 19.00 Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη) και πρωινές στα σχολεία δήμου Νεάπολης Συκεών (21,22,23/2, 21,22,23/3 και 18,19,20/4).

«Θέλουμε να πάμε εμείς στις γειτονιές των πολιτών και ίσως τα καταφέρουμε να κάνουμε και περιοδεία με αυτή την παράσταση αν έχουμε και υποστήριξη από το ΥΜΑΘ» σημείωσε το μεσημέρι της Πέμπτης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ κ. Γιάννης Αναστασάκης τονίζοντας πως το εισιτήριο είναι στα 6 ευρώ, τιμή προσιτή για αρκετούς.

«Είναι πολύ σημαντικό το ότι το ΚΘΒΕ βγαίνει στις γειτονιές της πόλης, εκεί που θα δημιουργηθούν οι αυριανοί θεατρόφιλοι. Εμείς στο δήμο Νεάπολης Συκεών είμαστε εδώ και χρόνια προσηλωμένοι στο ότι πρέπει να υπάρχει πολιτιστική αποκέντρωση και πώς πρέπει να στηρίξουμε άυλα έργα όπως ο πολιτισμός και η παιδεία που αποτελούν μια επένδυση», σημείωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών κ. Σίμος Δανιηλίδης. Παράλληλα αναφέρθηκε και στα ΔΗΠΕΘΕ το έργο των οποίων προέβαλλε με το φεστιβάλ των Μερκουρείων ο δήμος του, και τόνισε πως τα τελευταία χρόνια τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα με αποτέλεσμα πλέον στα τελευταία Μερκούρεια να έρχονται μόλις 3-4 παραστάσεις από ΔΗΠΕΘΕ, ενώ στο παρελθόν είχαν έρθει μέχρι και 14.

Οι Ηλίθιοι

Αναφορικά τώρα με την παράσταση που θα κάνει πρεμιέρα στις Συκιές ο κ. Αναστασάκης είπε πως δεν είναι μόνο μια ρομαντική κωμωδία, αλλά και μια σάτιρα για αυτό που ζούμε και σήμερα, παρά το ότι το έργο γράφτηκε τον 20ο αιώνα. Πρόσθεσε πως η παράσταση θα είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Ερρίκου Μπελιέ, στη μετάφραση του οποίου και ανεβαίνει.

Ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος που υπογράφει τη σκηνοθεσία είπε πως διαβάζοντας αρχικά το έργο του Σάιμον θεώρησε το χιούμορ του παρωχημένο και βίαιο, «μού θύμισε το χιούμορ της γειτονίας που μεγάλωσα, στην Τριανδρία», σημείωσε χαρακτηριστικά, και είπε πως διερωτήθηκε πώς αυτό το έργο θα μπορούσε να ανεβεί στη σκηνή. «Τελικά με μια δεύτερη ματιά είδα ότι αφορά ακόμη και σήμερα την κοινωνία. Ουσιαστικά μιλάει για την σύγκρουση του παλιού με το νέο. Βρισκόμαστε σε ένα χωριό στην Ουκρανία που το έχουν καταραστεί να έχει ηλίθους. Όλοι έχουν τους τύπους αλλά όχι την ουσία. Πχ η νοικοκυρά δεν έχει μαρμελάδα, ο γιατρός δεν έχει την ιλαρά για να γιατρέψει κλπ. Και η κατάρα θα σπάσει αν η Σοφία, μια νεαρή κοπέλα, ερωτευτεί ή μορφωθεί. Έρχεται λοιπόν ένας δάσκαλος και την ερωτεύεται… Στο τέλος ο συγγραφέας αφήνει το ερώτημα στο ποιος έχει δίκιο, η άγνοια ή η γνώση», δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Για ένα έργο τρομακτικά αθώο έκανε λόγο ο Τάσος Πεζιρκιανίδης που υποδύεται τον βοσκό και την συνείδηση του δασκάλου, και πρόσθεσε πως το κείμενο τονίζει πως η συλλογικότητα πάντα κερδίζει.

Στο γεγονός πως «η ηλιθιότητα ζει και βασιλεύει και επηρεάζει τις ζωές μας δυστυχώς προς το χειρότερο», εστίασε η Γιολάντα Μπαλαούρα που υποδύεται την μητέρα της Σοφίας, ενώ ο Έκτορας Καλούδης είπε πως ο Σάιμον είναι ένας δαιμόνιος συγγραφέας με μια μεγάλη ευρύτητα γνώσεων.

15 χρόνια εκπαιδευτικά προγράμματα

Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου έγινε και ένας μίνι απολογισμός για τα 15 χρόνια λειτουργίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΚΘΒΕ. «Ήταν το 2002 επί εποχής Βίκτωρα Αρδίττη που πρότεινα να γίνουν για πρώτη φορά εκπαιδευτικά προγράμματα σε ένα θέατρο που τότε ήταν κλεισμένο εντός των τειχών. Την πρότασή μου την αγκάλιασαν με ζέση και στην πορεία την υποστήριξαν θερμά. Υπήρξαν βέβαια και αντιρρήσεις… Επισκεπτόμασταν καθημερινά σχολεία και ουσιαστικά αυτή ήταν η πρώτη δράση εκτός έδρας στο ΚΘΒΕ», σημείωσε ο Νίκος Βουδούρης που όλα αυτά τα χρόνια έτρεχε τον συντονισμό των παραπάνω προγραμμάτων. Πλέον ο κύκλος αυτός κλείνει με τον ίδιο να ασχολείται μόνο με τα Πολυφωνικά Αναλόγια, την παράσταση που γίνεται από ΚΘΒΕ σε συνεργασία με το ΠΑΜΑΚ. Φέτος θα γίνει για 4η χρονιά τον Μάη.

Αναφερόμενη στα εκπαιδευτικά προγράμματα η Κωνσταντίνα Ματζίρη είπε πως λειτουργούν για παιδιά, για ενήλικες, ΑμεΑ και πρόσφατα και για πρόσφυγες. Έκανε ιδιαίτερη μνεία για τους γονείς των παιδιών που φέρνουν τα μικρά τους στο ΚΘΒΕ για να μάθουν και όχι απλά για να κάνουν μια παράσταση στο τέλος της χρονιάς. Παράλληλα μίλησε και για τον «Ειρηνοποιό», το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που σκηνοθετεί η ίδια και που το έχουν δει περί τις 3000 παιδιά. Σημειώστε πως από τις 18/1 παίζεται και το «Μπαλyou..» για παιδιά 10 ετών και άνω.

Νέα οικονομική διευθύντρια στο ΚΘΒΕ

Νέα διοικητική και οικονομική διευθύντρια στο ΚΘΒΕ είναι η Κωνσταντίνα Παπαποστόλου. Την παρουσίασε το μεσημέρι της Πέμπτης ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ κ. Γιάννης Αναστασάκης λέγοντας πως θα βοηθήσει στη διοίκηση του θεάτρου.

Η ίδια είπε πως είναι τιμή της που ανέλαβε αυτή τη θέση και πως είναι ένα εφηβικό όνειρο που γίνεται πραγματικότητα το να βρίσκεται στο ΚΘΒΕ και να βοηθήσει στο να γίνει κάτι καλύτερο. Εξέφρασε την εκτίμησή της στους προηγούμενους καλλιτεχνικούς διευθυντές που καλούνταν και να επιλέξουν το καλλιτεχνικό προϊόν και να επιβλέπουν τα οικονομικά στοιχεία. «Έχουμε πολλά να κάνουμε και το θέατρο έχει πολλή δουλειά», τόνισε.

Να σημειώσουμε πως η κυρία Παπαποστόλου είναι οικονομολόγος και έχει εργαστεί για πολλά χρόνια στον τραπεζικό τομέα (ήταν Διευθύντρια της Eurobank Β. Ελλάδος).

Όσο για το χρέος του ΚΘΒΕ «από τα 9.000.000 ευρώ έχει πέσει στα 2.150.000 ευρώ», όπως είπε ο κ. Αναστασάκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ