Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

71ο Φεστιβάλ Καννών: Με δύναμη από τη Ρωσία

Δεν υπάρχει ακόμη φαβορί

Αποστολή: Λευτέρης Αδαμίδης

Για την ώρα δεν έχουμε δει στα αλήθεια τη μεγάλη ταινία του Φεστιβάλ ή κάποιο αδιαμφισβήτητο φαβορί για το Χρυσό Φοίνικα ωστόσο δεν μπορεί κανείς να παραπονεθεί ότι δεν υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις και ταινίες για συζήτηση, έστω και μικρότερου βεληνεκούς. Όπως για παράδειγμα η φετινή Ρωσική συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα μια μικρή έκπληξη που ξεπερνά τα όρια μιας ταινίας εποχής. Γιατί μπορεί το ασπρόμαυρο Καλοκαίρι του σταθερά πολιτικοποιημένου Κίριλ Σερεμπρένικοφ να διαδραματίζεται στο άχρωμο και ανιαρό Λένιγκραντ της δεκαετίας του ’80, δύσκολα όμως μπορεί κανείς να μη σκεφτεί τις ολοφάνερες αναλογίες με τη σημερινή  καταπιεστική Ρωσία του πανίσχυρου Βλαντιμίρ Πούτιν. Ο διάσημος, πρωτίστως για τη θεατρική του δουλειά δημιουργός αλλά και γνωστός στη χώρα από την προηγούμενη ταινία του Ο Πιστός, όπως ήταν αναμενόμενο και παρά τις σχετικές εκκλήσεις, δεν βρέθηκε στις Κάννες καθώς τελεί σε κατ’ οίκον περιορισμό από τη Ρωσική κυβέρνηση αντιμετωπίζοντας διαχειριστικές και οικονομικές κατηγορίες που υποκρύπτουν όμως σαφώς την ενόχληση του Πούτιν από το καλλιτεχνικό του έργο. Παρόντες πάντως στην πρεμιέρα στις Κάννες  ήταν οι συντελεστές της ταινίας και το λαμπερό νεανικό καστ φορώντας κονκάρδες και κρατώντας ενδεικτικά ένα χαρτόνι με το όνομα του απόντα Σερεμπρένικοφ. Το εντυπωσιακό Καλοκαίρι είναι μια στα αλήθεια ροκ ταινία, ερμηνευμένη σε ένα βαθμό από αληθινούς μουσικούς, ένα νοσταλγικό ταξίδι στη μουντή και καταπιεστική Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του ’80, τότε που οι δυτικές μουσικές έφταναν παράνομα στην αχανή αποκλεισμένη από τον έξω κόσμο χώρα και αποτελούσαν τη σπίθα της αμφισβήτησης και της δημιουργίας. Βασισμένη σε αληθινούς χαρακτήρες, η ταινία παρακολουθεί την υπόγεια μουσική και καλλιτεχνική σκηνή του Λένιγκραντ μέσα από μια σειρά επεισοδιακών σκηνών, όχι απόλυτα σφιχτά δεμένων μεταξύ τους αλλά σίγουρα εντυπωσιακά γυρισμένες, που  καταφέρνουν με μαεστρία να χτίσουν ένα μωσαϊκό νοσταλγίας και ένα παθιασμένο ύμνο στη δύναμη της νιότης και της εξέγερσης σε κάθε εποχή, μια γιορτή πλημμυρισμένη στους ήχους του new wave και της ροκ. Και βέβαια δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο κατάλληλη στιγμή για την προβολή της από τη χρονιά που η Γαλλία και ο πλανήτης ολόκληρος γιορτάζει τα πενήντα χρόνια από το Μάη του ’68. Σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα ο Γάλλος Κριστόφ Ονορέ στο συγκινητικό Sorry Angel στοχάζεται πάνω στο εφήμερο του έρωτα και το φόβο της δέσμευσης, τις χαρές όσο και τις πληγές που κουβαλά μια σχέση μέσα από τις ερωτικές  περιπέτειες ενός συγγραφέα με μια σειρά από εραστές, με την ιστορία τοποθετημένη στις αρχές της δεκαετίας του ’90, μια  εποχή όπου η μάστιγα του AIDS άλλαζε για πάντα και με τον πλέον βίαιο και τραγικό τρόπο τις ερωτικές συμπεριφορές. Μια γλυκόπικρη συχνά τολμηρή δημιουργία με τη γνωστή γαλλική φινέτσα και ελευθεριότητα, που θα μπορούσε ίσως να διεκδικήσει κάποιο από τα βραβεία ανδρικής ερμηνείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Η κλιματική κρίση επεκτείνεται γοργά στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο»
«Θα ήθελα να αναδειχθεί το θέμα των κλιματικών προσφύγων», σημείωσε ο σκηνοθέτης της ταινίας «Η Αφρίν στον Καιρό της Πλημμύρας», που προβάλλεται από...
«Η κλιματική κρίση επεκτείνεται γοργά στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο»
Θεσσαλονίκη: Μέσα σε 2 μήνες κατασχέθηκαν 21.000 προϊόντα παρεμπορίου
Έγιναν 966 έλεγχοι σε λαϊκές αγορές σε Ξηροκρήνη, Κανάρη, Κλεάνθους, Σόλωνος και Βούλγαρη, όπως επίσης σε Νέα Παραλία και ιστορικό κέντρο
Θεσσαλονίκη: Μέσα σε 2 μήνες κατασχέθηκαν 21.000 προϊόντα παρεμπορίου