Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

71ο Φεστιβάλ Καννών: Λίγο πριν τα βραβεία

Απομένουν οι ταινίες του Νούρι Μπίλγκε Τσεϊλάν και του Σεργκέι Ντβορτσεβόι

Αποστολή: Λευτέρης Αδαμίδης

Το δεκαήμερο των Καννών πέρασε σαν νεράκι τελικά, το πρόγραμμα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, αν και απομένουν οι ταινίες του Νούρι Μπίλγκε Τσεϊλάν (The Wild Pear Tree) και του Σεργκέι Ντβορτσεβόι (Ayka) την ώρα που γράφονται οι γραμμές και δεν θα είναι παράξενο να προσθέσουν και αυτές οι συμμετοχές το λιθαράκι τους σε μια χρονιά αμφίρροπη και τελικά γεμάτη συγκινήσεις παρά την γκρίνια που υπήρχε αρχικά και την αμερικανική, κυρίως, «προπαγάνδα» για κατήφορο του Φεστιβάλ και άλλα τέτοια που αποδείχτηκαν άστοχα. Η αποχή του Netflix από το Φεστιβάλ μετά τους νέους κανόνες που επιβάλλουν οι ταινίες που διαγωνίζονται να προβάλλονται υποχρεωτικά και στις γαλλικές αίθουσες πριν την προβολή τους από την πανίσχυρη συνδρομητική πλατφόρμα δεν επηρέασε τελικά ούτε την αγορά του Φεστιβάλ η οποία κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα. Επιστρέφοντας στο πρόγραμμα στα μεγάλα φαβορί που έχουμε παρουσιάσει σε προηγούμενες ανταποκρίσεις ήρθε να προστεθεί χθες με φόρα και η Καπερναούμ της Ναντίν Λαμπακί από τον Λίβανο, μια σπαραχτική ματιά στη ζωή ενός ανήλικου παιδιού που στα πρώτα πλάνα της ταινίας εμφανίζεται στο δικαστήριο κατηγορώντας τους γονείς του γιατί τον έφεραν στον κόσμο. Όσα θα μάθουμε για την τραγική ζωή του επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω το κατηγορητήριο που φυσικά απευθύνεται σε όλους μας και ιδιαίτερα στη Δύση σκιαγραφώντας με τα πιο μελανά χρώματα την εικόνα μιας χώρας που είναι ο Λίβανος, αλλά θα μπορούσε να είναι η Συρία, η Παλαιστίνη, και ο βίαιος και άνισος κόσμος μας γενικότερα. Η υποδοχή της ταινίας ήταν συγκλονιστική και τα δάκρια της προέδρου της κριτικής επιτροπής Κέιτ Μπλάνσετ δείχνουν ότι πολύ πιθανά ο Χρυσός Φοίνικας να καταλήξει στα χέρια μιας γυναίκας και σε ένα θέμα βαθιά ανθρώπινο και πολιτικά ορθό. Στιβαρή αποδείχτηκε και η νέα ταινία του Ματέο Γκαρόνε Dogsman με τον ιταλό σκηνοθέτη να επιστρέφει στον σκληρό ρεαλισμό του Γκομόρα και στη Νάπολη μέσα από την ιστορία εξέγερσης ενός ανθρωπάκου που διατηρεί ένα κομμωτήριο για σκύλους και η εμπλοκή του σε μια κλοπή τον οδηγεί σε μια πορεία προς την κόλαση. Από τις πιο σοβαρές υποψηφιότητες για το ανδρικό βραβείο ερμηνείας για τον συγκλονιστικό Μαρσέλο Φόντε. Επιχειρώντας τώρα μια ανακεφαλαίωση στα φαβορί για τα βραβεία του Σαββάτου συμπεριλαμβάνονται όπως έχουμε αναφέρει η ταινία του Σπάικ Λι, που έχει πλέον τον ελληνικό τίτλο Παρείσφρηση, το Burning του Λι Τσανγκ Ντονγκ (πιθανά να αποσπάσει το βραβείο σκηνοθεσίας), το Cold War του Πάβελ Παβλικόφσκι και το Shoplifters του Χιροκάζου Κόρε-Έντα για το σενάριο του ή ένα από τα βραβεία της επιτροπής. Από κοντά ακολουθούν το Lazzaro Felice της Άλις Ροσβάσερ, μια ιστορία μαγικού ρεαλισμού που φέρνει στο μυαλό το ιταλικό σινεμά της δεκαετίας του ’70 και ειδικά τους αδερφούς Ταβιάνι και τον Ερμάνο Όλμι, αλλά και το Ash is the Purest White του Τζία Ζανγκ-Κε με ισχυρές πιθανότητες για τη γυναικεία ερμηνεία της συζύγου του σκηνοθέτη Ζάο Τάο. Η γαλλική ταινία At War με τον εκπληκτικό Βενσάν Λιντόν είναι η πιο ισχυρή συμμετοχή της οικοδέσποινας χώρας και λόγω του εξαιρετικά επίκαιρου θέματός της δύσκολα θα μείνει με άδεια χέρια. Ραντεβού στη τελευταία μας ανταπόκριση με τα βραβεία πλέον και τον σχολιασμό τους!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ