Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τάκης Τζαμαργιάς: «Μάς έλκει το σκοτάδι»

Ο σκηνοθέτης μίλησε για το «Misery», που θα ανεβεί στο Θέατρο Αυλαία

Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ

Ο επιτυχημένος συγγραφέας Πολ Σέλντον, ύστερα από ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα, σώζεται από τη «Νούμερο 1» θαυμάστριά του Άνι Γουίλκς. Ξυπνά σπίτι της παγιδευμένος και όταν αυτή ανακαλύπτει με οργή ότι ο Πολ έχει «σκοτώσει» την αγαπημένη της ηρωίδα, τη Misery, τον εξαναγκάζει να γράψει ένα νέο βιβλίο, στο οποίο η Misery «επανέρχεται στη ζωή».

Τα παραπάνω συμβαίνουν στο θρίλερ «Misery», που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, και που θα δούμε στο Θέατρο Αυλαία (ΧΑΝΘ, πλευρά Τσιμισκή), σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά, με πρωταγωνιστές τη Ρένη Πιττακή και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο,  από Δευτέρα 24 έως και Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018.

«Στην Αθήνα πήγαμε πολύ καλά και σε επίπεδο κριτικής και σε ανταπόκριση από πλευράς κοινού. Ο Στίβεν Κινγκ έχει φανατικούς αναγνώστες, κάτι που δεν το φανταζόμουν. Μόνο βλέποντας το όνομά του, ήθελαν να έρθουν να δουν την παράσταση», μάς είπε ο Τάκης Τζαμαργιάς σε τηλεφωνικής μας επικοινωνία λίγο πριν το ανέβασμα της παράστασης στην πόλη μας.

Πρόσθεσε πως ο ίδιος στάθηκε περισσότερο στο βιβλίο, παρά στην ταινία. Και εξήγησε πως τόσο η επιλογή της Ρένης Πιττακή ως Άνι, όσο και το χτίσιμο των χαρακτήρων όπως αυτό γίνεται μέσα από τις σελίδες του μυθιστορήματος του Κινγκ, καθόρισε και διαμόρφωσε μια τέτοια ματιά. «Η Πιττακή δεν έχει καθόλου τα χαρακτηριστικά της Κάθι Μπέιτς και ούτε και μας ενδιέφερε να τα έχει. Θέλαμε να υπάρξει το θρίλερ, αλλά να μείνει σε ένα πρώτο επίπεδο. Αυτό που μας ενδιέφερε κυρίως ήταν η ψυχολογική διείσδυση. Να δούμε δηλαδή αυτή τη σχέση και το πώς χτίζεται μέσα από τα ιδιαίτερα στοιχεία των δύο βασικών ηρώων», σημείωσε ο σκηνοθέτης.

Τον ρωτήσαμε για το αν πρόκειται για ένα παιχνίδι εξουσίας ανάμεσα στους δύο ήρωες και μας είπε πως «η Άνι μπορεί και να μην είναι υπαρκτό πρόσωπο». «Αυτό στο  βιβλίο αναδεικνύεται, στην παράσταση υπονοείται», έσπευσε να διευκρινίσει. Και εξήγησε: «Η Άνι μπορεί να είναι ο δαίμονας του κάθε δημιουργού, που κάθε φορά προσπαθεί να ξεπεράσει το έργο του, ακόμη κι αν το έργο του έχει μια λαϊκή απήχηση και έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο αριθμό φανατικών θαυμαστών. Το ζήτημα είναι αυτή η δυσκολία διαχείρισης.

Μπαίνει η έννοια του σταρ σύστεμ. Και όταν το λέω αυτό έχω στο νου μου την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η ίδια υπήρξε ένα τέτοιο θύμα. Στην προσπάθεια να ξεφύγει από το σταρ σύστεμ, δεν τα κατάφερε, δεν το αποδέχτηκαν οι θαυμαστές της. Δεν της το επέτρεψαν».

Το τίμημα της δόξας

Ο κ. Τζαμαργιάς επέλεξε να στηριχθεί στη δεύτερη εκδοχή μετεγγραφής που έγινε από τον Γκόλντμαν, που έχει τρία πρόσωπα, παρουσιάστηκε στο Μπρόντγουεϊ  και που έχει παιχτεί σχετικά λιγότερο. «Η πρώτη μετεγγραφή έγινε κοντά στην ταινία, αλλά ο ίδιος ο Κινγκ δεν την αποδέχτηκε, εξέφρασε επιφυλάξεις. Και είχε δύο μόνο πρόσωπα», εξήγησε ο σκηνοθέτης. Παράλληλα αναφερόμενος στο έργο έκανε λόγο για ένα αριστοτεχνικά δομημένο κείμενο λέγοντας πως «θα μπορούσε να αποτελεί ύλη στις δραματικές σχολές για το χτίσιμο ενός ρόλου».

Τον ρωτήσαμε για το αν οι σταρ χάνουν τις ισορροπίες στο κυνήγι της δημοσιότητας και μας είπε τα εξής: «Θέλει μεγάλο αγώνα για να μην αυτο-παγιδευτείς. Οι σταρ συχνά δεν έχουν προσωπική ζωή. Και το έργο αυτό αποτελεί μια προβολή των δικών του βιωμάτων, όπως το έχει εξομολογηθεί ο Κινγκ. Ο ίδιος είναι σε απόλυτη ταύτιση με τον Πoλ Σέλντομ που δεν έχει άλλη σωτηρία παρά να ολοκληρώσει το έργο σύμφωνα με τα δεδομένα που ζητούν οι αναγνώστες του. Βέβαια, εν προκειμένω, η Άνι είναι μια ακραία περίπτωση, όμως πάντα υπάρχει ο φόβος για τους ακραίους οπαδούς που μπορεί να έχει ένας δημιουργός ή ένας σταρ».

Αναφερόμενος στη συνέχεια – συνέπεια που κάποιοι θεατές ζητούν από τους αγαπημένους τους δημιουργούς είπε: «Στο έργο φαίνεται ότι ο ήρωας δεν μπορεί σε ένα προηγούμενο βιβλίο του να λέει κάτι και σε ένα επόμενο κάτι διαφορετικό. Αυτό ήταν συγκλονιστικό! Κι εμείς αγνοούμε… Το βλέπω και από την πλευρά του δημιουργού, ότι ανάμεσα στους θεατές μας, έστω κι ένας, “πιάνει” πράγματα που δεν τα φανταζόμαστε και πολλές φορές το αγνοούμε».

Misery: ένας πολυσήμαντος τίτλος

Τον ρωτήσαμε και για αν ο τίτλος έχει διπλή έννοια. «Είναι πολυσήμαντος», μάς είπε. «Σημαίνει και την αθλιότητα που είναι η αγγλική μετάφραση, αλλά κυρίως αναφέρεται στην ηρωίδα. Στο έργο βλέπουμε μια μετατόπιση, συγχέονται τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και στη λογοτεχνική πραγματικότητα», τόνισε ο δημιουργός.

«Όταν ο Σέλντον γκρεμίζει την εικόνα που έχει η Άνι, είναι λογικό αυτή να εξεγείρεται και να στραφεί εναντίον του. Και τότε αρχίζει ένα θανάσιμο ακραίο και επικίνδυνο παιχνίδι», σημείωσε ο κ. Τζαμαργιάς. Ευχήθηκε η παράστασή τους να μεταφέρει τη δύναμη και την ένταση της, την υφέρπουσα δράση που είχε στο Θέατρο Ηλύσια στην Αθήνα. Μιλώντας για τους ηθοποιούς του είπε πως η «Ρένη είναι ένα μεγαθήριο και η συνεργασία μαζί της ήταν μάθημα ζωής», και πως όταν την είδαν στη σκηνή πείστηκαν όλοι πως της ταίριαζε ο ρόλος , για τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο είπε πως «η συμβολή του ήταν τεράστια», πώς «δούλεψε με εσωτερικότητα και συνέπεια», ενώ αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια για τον τρίτο ηθοποιό της παράστασης, τον Δημήτρη Καραμπέτση.

Ολοκληρώνοντας την κουβέντα μας μάς είπε πως αν και δεν είναι φίλος των θρίλερ, με αφορμή αυτό το έργο άρχισε να τον ενδιαφέρει αυτό το είδος. «Είδα πόσο τελικά μάς έλκει το σκοτάδι. Δεν είναι τυχαία η απήχηση που έχει η ταινία. Ξαναζώ στα ίδια σημεία την ίδια αγωνία», σημείωσε ο κ. Τζαμαργιάς.

Χρήσιμα

Παίζεται: 24, 25, 26, 27 και 28/9 στις 21.00. Διάρκεια:100΄. Είσοδος: 15 € γενική είσοδος & 13 € φοιτητικό- ανέργων. Προπώληση: Ταμείο θεάτρου «Αυλαία», Τ. 2310237700, viva.gr. Πληροφορίες- Κρατήσεις : 2310257218,6974677468.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιακουμάκης για τις επιθέσεις εναντίον του: «Μακάρι αυτοί να βρουν το νόημα της ζωής»
Τι απάντησε ο ποδοσφαιριστής μετά τις διαδικτυακές επιθέσεις που δέχτηκε λόγω του χαμένου πέναλτι στον αποκλεισμό της Εθνικής Ελλάδος από τη Γεωργία
Γιακουμάκης για τις επιθέσεις εναντίον του: «Μακάρι αυτοί να βρουν το νόημα της ζωής»