Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

68ο Φεστιβάλ Καννών: Λίγο πριν τα βραβεία

Ο Τοντ Χέινς αν δεν πάρει το Χρυσό Φοίνικα, που πιστεύουμε του αξίζει, έχει στην τσέπη του τουλάχιστον τις γυναικείες ερμηνείες για τις Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνι Μάρα

Ανταπόκριση: Λευτέρης Αδαμίδης

Άλλο ένα Φεστιβάλ Καννών περνάει σιγά-σιγά στο παρελθόν με τις προβολές να έχουν πλέον ολοκληρωθεί και τα στοιχήματα πια να δίνουν και να παίρνουν όσον αφορά τα βραβεία που θα δοθούν την Κυριακή. Όλοι νομίζω όσοι παρακολούθησαν το φετινό πρόγραμμα συμφωνούν ότι δεν πρόκειται για μια χρονιά που θα μείνει στην ιστορία. Καθόλου παράξενο λοιπόν που αν διαβάσει κανείς τα κείμενα διαφόρων κριτικών θα νομίσει ότι πιθανά γράφουν σαν να έχουν παρακολουθήσει ένα διαφορετικό φεστιβάλ ο καθένας, καθώς δεν υπάρχει η ταινία, πόσο μάλλον οι ταινίες, στις οποίες όλοι να συμφωνούν όπως συνήθως συνέβαινε σε άλλες χρονιές. Με εξαίρεση ίσως την Carol του Τοντ Χέινς που μάλλον συγκεντρώνει την κοινή αποδοχή και ίσως και τον Γιο του Σαούλ του Λάζλο Νέμετς. Ο Τοντ Χέινς αν δεν πάρει το Χρυσό Φοίνικα, που πιστεύουμε του αξίζει,  έχει στην τσέπη του τουλάχιστον τις γυναικείες ερμηνείες για τις Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνι Μάρα, ενώ η ουγγρική ταινία θα μπορούσε να φύγει άνετα με το βραβείο σκηνοθεσίας ή το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής και βέβαια τη Χρυσή Κάμερα πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη.

Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, στις καλές στιγμές πρέπει να πούμε ότι προστέθηκε το Dheepan  του Ζακ Οντιάρ μια ασυνήθιστη ιστορία που αφορά την κοινότητα των αυτονομιστών Ταμίλ από τη Σρι Λάνκα που έχουν βρει καταφύγιο στη Γαλλία. Ο Οντιάρ επιλέγει ένα εντελώς αντιεμπορικό θέμα για να αφηγηθεί όπως και στον Προφήτη ένα συγκλονιστικό οδοιπορικό επιβίωσης ανθρώπων που ξέφυγαν από ένα πόλεμο για να βρεθούν σε ένα άλλο, αυτή τη φορά στις υποβαθμισμένες γαλλικές γειτονιές. Κατά τη γνώμη μας αυτή είναι και η καλύτερη φετινή γαλλική συμμετοχή και αξίζουν συγχαρητήρια στον Οντιάρ που δεν διστάζει έχοντας δουλέψει με ηθοποιούς όπως η Μαριόν Κοτιγιάρ να σκηνοθετήσει εδώ άγνωστους πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς από τη Σρι Λάνκα πετυχαίνοντας ένα αξιοθαύμαστο αποτέλεσμα. Συνεχίζοντας τα προγνωστικά, η Νιότη του Πάολο Σορεντίνο, αλλά και το Mia Madre του Νάνι Μορέτι διεκδικούν διακρίσεις κυρίως γιατί πρόκειται για ταινίες που άγγιξαν το κοινό, ενώ ο δικός μας Γιώργος Λάνθιμος με τον Αστακό θα μπορούσε να φύγει με το βραβείο σεναρίου ή και κάτι καλύτερο. Στις ισχυρές υποψηφιότητες  συμπεριλαμβάνονται, ιδιαίτερα αν η κριτική επιτροπή θελήσει να πριμοδοτήσει το καλλιτεχνικό σινεμά, το πανέμορφο Assassin του Χου Χσιάο Χσιέν από την Ταϊβάν και το Mountains May Depart του Κινέζου Τζία Ζανγκέ. Η ειρωνεία είναι  ότι οι δύο χώρες δεν έχουν τις καλύτερες σχέσεις όπως ξέρουμε (η Κίνα θεωρεί την Ταϊβάν τμήμα της) και μάλιστα δημιουργήθηκε ολόκληρο θέμα καθώς η Ταϊβάν που έχει χρηματοδοτήσει και την ταινία του Ζανγκέ δεν αναφερόταν, καθόλου τυχαία, στις χώρες παραγωγούς!  Και οι δύο χώρες πάντως έχουν στείλει στις Κάννες πολυάριθμα τηλεοπτικά κανάλια και δημοσιογράφους για να καλύψουν μια πιθανή βράβευση. Λόγω θεματολογίας κυρίως (η οικονομική κρίση), στα βραβεία μπορεί να βρεθεί και το La Loi de Marche του Στεφάν Μπριζέ με πιθανότερο το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Βενσάν Λιντόν που έχει για βασικό ανταγωνιστή τον Μάικλ Κέιν της Νιότης. Όπως και να έχει στην επόμενη ανταπόκριση θα ξέρουμε τα βραβεία, αυτό  όμως που αξίζει να κρατήσουμε από τώρα είναι ότι το ελληνικό σινεμά έδωσε το ηχηρό στίγμα του στις Κάννες με τον Αστακό μια ταινία παρακαταθήκη που πουλήθηκε ήδη στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία και ένα σωρό χώρες και αυτό είναι από μόνο του ήδη ένα μεγάλο βραβείο. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κλείνει η ΛΑΡΚΟ, διακόπτεται η μισθοδοσία των εργαζομένων - Το σχέδιο της κυβέρνησης
Τι προβλέπεται σε απόφαση από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εργασίας
Κλείνει η ΛΑΡΚΟ, διακόπτεται η μισθοδοσία των εργαζομένων - Το σχέδιο της κυβέρνησης