Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πως τα πήγε η Black Friday και ποιους ωφέλησε;

Δηλώσεις του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης

Ευεργετική για τα μεγάλα καταστήματα των πολυεθνικών και τα εμπορικά κέντρα, αλλά αρνητική για τους μικρούς και μεσαίους της αγοράς, εκτιμάται ότι ήταν η "Black Friday" στη Θεσσαλονίκη: οι μεν μεγάλοι πραγματοποίησαν σημαντικό τζίρο σε μόλις μια ημέρα αξιοποιώντας την κοσμοσυρροή, οι δε μικροί πιθανώς να δουν τον κύκλο εργασιών τους να συρρικνώνεται στις επόμενες εβδομάδες και τουλάχιστον μέχρι την έναρξη της εορταστικής περιόδου, καθώς η τσέπη των καταναλωτών είναι άδεια μία και πολλοί από αυτούς ξόδεψαν τα χρήματά τους στις 25 Νοεμβρίου. Τα παραπάνω προκύπτουν από όσα δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, κάνοντας τον απολογισμό της "Black Friday" για τα καταστήματα της περιοχής.

Τη δε εικόνα για την Αλεξανδρούπολη, όπου χιλιάδες καταναλωτές, κυρίως πολύ νεαρής ηλικίας, κατέκλυσαν τα καταστήματα, με έμφαση σε εκείνα της υψηλής τεχνολογίας, μεταφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του εκεί Εμπορικού Συλλόγου, Κώστας Χατζημιχαήλ. H επίδραση της πρώτης απόπειρας εισαγωγής του θεσμού στην ελληνική αγορά θα συζητηθεί εκτενέστερα τις αμέσως επόμενες ημέρες (30/11-1/12) σε πανελλαδικό επίπεδο και συγκεκριμένα με την ευκαιρία της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Και ...Βlack Sunday

"Στη Θεσσαλονίκη η Black Friday πραγματικά ενεργοποίησε τον κόσμο, είδαμε ακόμη και μαθητές που έκαναν κοπάνα από το σχολείο για να επισκεφτούν κάποιο κατάστημα. Πολλοί έκαναν την Black Friday και Black Saturday, ακόμη και Black Sunday μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους (e-shops). Είναι εντυπωσιακό ότι μόλις 15 ημέρες πριν, στα καταστήματα υπήρχαν εκπτώσεις της τάξης του 40%-60% και οι καταναλωτές δεν ανταποκρίθηκαν, ενώ έσπευσαν στην αγορά για τις τιμές που ίσχυσαν για την Black Friday, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 20%-30% μόνο" σημειώνει ο κ.Φιλιππίδης και προσθέτει ότι ο ΕΣΘ δεν είχε συμμετοχή στη διοργάνωση της Black Friday , η οποία αφορούσε κυρίως καταστήματα πολυεθνικών -"πλέον το 82% των μαγαζιών στην Τσιμισκή σε επιφάνεια και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό σε τζίρο"- και εμπορικά κέντρα.

"Ελάχιστες ήταν οι ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν με προσφορές κι αυτό είναι λογικό γιατί οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν τόσο μεγάλο στοκ εμπορευμάτων, για να μπορέσουν να λάβουν μέρος" σημειώνει.

Κατά τον κ.Φιλιππίδη, είναι γεγονός είναι ότι έγινε μεγάλος τζίρος στα μεγάλα καταστήματα και τα εμπορικά κέντρα της Θεσσαλονίκης σε μία μόλις ημέρα, αλλά το ερώτημα είναι τι θα συμβεί την επόμενη μέρα. "Ο φόβος είναι ότι ο τζίρος των μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων θα είναι χαμηλός στις επόμενες εβδομάδες και μέχρι να αρχίσουν οι αγορές της γιορτινής περιόδου. Κι αυτό είναι φυσικό, καθώς η τσέπη του καταναλωτή είναι μία και δεν μεγαλώνει. Άρα όσοι έδωσαν τα χρήματά τους την Black Friday πιθανότατα δεν έχουν τώρα άλλα να ξοδέψουν" καταλήγει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ