Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΚαλώςOriste στο ελληνικό τραπέζι, στη Θεσσαλονίκη

Προώθηση ελληνικών προϊόντων μέσα από pop up restaurant, business bar και άλλες δράσεις των εκθέσεων Detrop και Oenos

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Να γευτούν ελληνικές νοστιμιές και προϊόντα του τόπου μας όπως η γραβιέρα Νάξου, το κασέρι Βερμίου, ο τραχανάς, το μυδοπίλαφο, αλλά και προϊόντα πιο περίτεχνα όπως το τσάντνεϊ αχλαδιού ή ντομάτας, να δοκιμάσουν προϊόντα που είναι έτοιμα για εξαγωγές, αλλά και να μάθουν πολλά μυστικά για θέματα που σχετίζονται με την μαγειρική, αλλά και τις επιχειρήσεις της εστίασης, θα έχουν την ευκαιρία όσοι παρευρεθούν στις παράλληλες δράσεις των εκθέσεων Detrop και Oenos που διοργανώνονται από τη ΔΕΘ-HELEXPO Α.Ε..

Σεφ όπως η Ντίνα Νικολάου και η Γιώτα Πολυχρονίδου θα δώσουν σεμινάρια και διαλέξεις. Στο business bar που θα στηθεί στο περίπτερο 13 αναμένονται 750 προσκεκλημένοι για να μάθουν για: κρασί και τυρί, αποστάγματα και θαλασσινά, μπύρα και αλλαντικά. Στις παράλληλες δράσεις τις οποίες στηρίζουν με προϊόντα τους περί τις 30 επιχειρήσεις αναμένεται να φιλοξενηθούν περί τους 1000 επαγγελματίες.

Τη σφραγίδα της στις παραπάνω δράσεις έχει βάλει η Θεσσαλονικιώτικη εταιρία Places & Flavors που το μεσημέρι της Πέμπτης παρουσίασε ένα μικρό δείγμα από το τι θα μπορούν να δοκιμάσουν οι επαγγελματίες που θα επισκεφθούν τις παράλληλες εκδηλώσεις των δύο κλαδικών εκθέσεων.  

«Μέσα από το pop up restaurant που στήθηκε στο περίπτερο 9 της ΔΕΘ-HELEXPO θέλουμε να προωθήσουμε τα ελληνικά προϊόντα. Πιστεύουμε πως τίποτε δεν χτίζεται σε μια μέρα και πώς όλα χρειάζονται υπομονή. Με την προσπάθειά μας αυτή οι καλεσμένοι επαγγελματίες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τοπικά προϊόντα», εξήγησε ο Λευτέρης Ελευθεριάδης από τα ιδρυτικά μέλη της εταιρείας.

Συμπλήρωσε πως οι δράσεις τους στοχεύουν σε ένα δίπολο: προώθηση ελληνικών προϊόντων και γνωστοποίηση της ελληνικής κουζίνας. Αυτό το δίπολο υπηρετεί και το Oriste, μια πρωτοβουλία για την μαθευτεί η ελληνική κουζίνα και τα προϊόντα της στο εξωτερικό. Εξάλλου ήδη τα πρώτα δείγματα έχουν παρουσιαστεί σε εστιατόρια  σε τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, Λονδίνο, Βερολίνο, Στοκχόλμη και ετοιμάζονται  τα επόμενα μεγάλα ταξίδια στις ΗΠΑ (Ν.Υ., Σικάγο και Σαν Φρανσίσκο).

Σεφ - πρεσβευτές της πόλης

 

Για τη συμβολή της Places & Flavors σε δράσεις όπως το Thessaloniki Food Festival εστίασε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Σπύρος Πέγκας. Πρόσθεσε πως η ΔΕΘ - HELEXPO μέσα από τις εκθέσεις Oenos και Detrop βοηθά στην εξωστρέφεια της πόλης μας, ενώ προανήγγειλε πως την ερχόμενη Δευτέρα τρεις σεφ της πόλης μας, η Ιωάννα Θεοδωράκη από το Duck, ο Νίκος Τζούμας από την Anassa και ο Ανδρέας Κλαβδιανός από το Local θα δημιουργήσουν πιάτα για το Food basket της Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά θα μαγειρέψουν πιάτα με τοπικά προϊόντα. Αυτά στη συνέχεια θα… ταξιδέψουν σε πόλεις του εξωτερικού στο πλαίσιο της δράσης Oriste, αλλά και μέσω της Διπλωματίας των Πόλεων (στην οποία συμμετέχει ο δήμος Θεσσαλονίκης). «Οι τρεις τους θα γίνουν chef ambassadors της Θεσσαλονίκης», σημείωσε από την πλευρά της η Γιούλη Πιλπιλίδου ιδρυτικό μέλος της Places & Flavors.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε τοπική ομάδα σεφ γιατί πιστεύουμε πως έχουμε πολύ καλό δυναμικό. Δεν υπάρχουν μόνο οι σεφ που γνωρίζουμε από την τηλεόραση», σημείωσε ο κ. Πέγκας.

Στο γεγονός πως η πόλη μας είναι η πρωτεύουσα του φαγητού όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και των Βαλκανίων εστίασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ενώ τόνισε πως «η κουζίνα είναι ένας καλός τρόπος ανάδειξης των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα» και πρότεινε να γίνεται το Food Festival δύο φορές το χρόνο .

Αύριο τα εγκαίνια

Να σημειώσουμε ότι οι εκθέσεις Detrop-Oenos, τις οποίες διοργανώνει η ΔΕΘ-Helexpo εγκαινιάζονται την Παρασκευή 3/3 από τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ιωάννη Τσιρώνη. Φέτος καλύπτουν συνολικά 11 περίπτερα έναντι έξι στην προηγούμενη διοργάνωση συγκεντρώνοντας 700 εκθέτες, από 530 το 2015.

Στις εκθέσεις θα συμμετάσχουν 300 προσκεκλημένοι ξένοι αγοραστές-εμπορικοί επισκέπτες από 36 χώρες, ενώ αναμένεται να πραγματοποιηθούν 5.500 επιχειρηματικά ραντεβού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ