Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Αλλάζουν όλα για το παρκινγκ στο κέντρο – Τι πρέπει να ξέρεις

Του Γιώργου Καλλίνη

Αλλάζουν όλα για το παρκινγκ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από αυτό τον Σεπτέμβρη, με την εφαρμογή του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου.

Οι σαρωτικές αλλαγές ανακοινώθηκαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο από τον Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος φιλοδοξεί να αλλάξει τη νοοτροπία στους κατοίκους της πόλης και να συμβάλει στη ρύθμιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αλλά και στη στάθμευση των μόνιμων κατοίκων του κέντρου. «Μας ταλαιπώρησε ο διαγωνισμός από τον Σεπτέμβριο του 2014, είχαμε όμως καλή κατάληξη. Είναι πιο δίκαιο αυτό το σύστημα γιατί οι οδηγοί θα πληρώνουν με το λεπτό», δήλωσε ο κ.Μπουτάρης.

Τι αλλάζει και ποιους αφορά

Οι πρώτοι δημότες που θα αισθανθούν τη διαφορά θα είναι οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου, οι οποίοι θα μπορούν να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους δωρεάν σε χώρους με μπλε διαγράμμιση, ενώ οι επισκέπτες να πληρώνουν ανά λεπτό για να σταθμεύσουν σε χώρους με άσπρη διαγράμμιση. Μέγιστο διάστημα επιτρεπόμενης στάθμευσης θα είναι τέσσερις ώρες.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό η ελεγχόμενη στάθμευση θα εφαρμοστεί αρχικά στο κέντρο της πόλης με τους μόνιμους κατοίκους να καταλαμβάνουν 6.000 θέσεις στάθμευσης και τους επισκέπτες άλλες 2.000 θέσεις. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα λειτουργεί καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί έως τις 4 το μεσημέρι. Τις υπόλοιπες ώρες, όπως επίσης Κυριακές και αργίες, οι θέσεις των επισκεπτών θα διατίθενται δωρεάν και στους μόνιμους κατοίκους.

Οι υπηρεσίες θα παρέχονται μέσω τηλεφωνικού κέντρου, ηλεκτρονικά μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω διαδικτύου, ενώ όσοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο θα υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης ειδικής κάρτας με προπληρωμένο χρόνο από τα περίπτερα. Η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό και όχι ανά ώρα στάθμευσης. Η ώρα έχει οριστεί σε 1,70 ευρώ (περίπου 0,03 λεπτά του ευρώ ανά λεπτό παρκαρίσματος). Το μόνο που χρειάζεται είναι η πινακίδα του αυτοκινήτου και η τοποθεσία του παρκαρίσματος.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Οικονομικών, ‘Αννα Αγγελίδου, με το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οι εισπράξεις για τον κεντρικό δήμο θα είναι δεκαπλάσιες από ότι σήμερα. «Μέχρι τώρα είχαμε μεικτές θέσεις για κατοίκους και επισκέπτες. Τώρα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αναδόχου εταιρίας από τις 2.000 θέσεις επί πληρωμή θα έχουμε εισπράξεις 2 εκατ. ευρώ ετησίως, αντί για 200.000 ευρώ που είχαμε έως σήμερα», είπε η αντιδήμαρχος, συμπληρώνοντας πως «η πολιτική του δήμου είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων και όχι εισπρακτική».

Η εφαρμογή θα αρχίσει από τους δρόμους που βρίσκονται κάτω την Τσιμισκή, από το Λιμάνι μέχρι και την Αγγελάκη, ενώ οι ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης σταδιακά θα αφορούν τις «ζώνες» Μακεδονία Παλλάς- ΟΛΘ Μακεδονία παλλάς- Μέγαρο Μουσικής και οδός Κασσάνδου μέχρι και την περιοχή του Αγίου Παύλου.

Από Αύγουστο η πιλοτική εφαρμογή

Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, με τους μόνιμους κατοίκους να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους δωρεάν σε χώρους με μπλε διαγράμμιση και τους επισκέπτες να πληρώνουν ανά λεπτό για να σταθμεύσουν σε χώρους με άσπρη διαγράμμιση. Θα έχει προηγηθεί από τις αρχές Αυγούστου η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος, με στόχο την ενημέρωση των πολιτών.

Πρόσθεσε ο δήμαρχος πως «στην αρχή της εφαρμογής του θα έχουμε προβλήματα γιατί είναι και η αλλαγή της νοοτροπίας. Δεν θα πρέπει να αφήνουμε το αυτοκίνητο μας όπου να ‘ναι και να λέμε 'δεν βαριέσαι'. Είναι τεράστιο το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη».

Οι έλεγχοι για τους παραβάτες θα πραγματοποιούνται από τη δημοτική αστυνομία, ενώ όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της εταιρίας "Intrakat", Χαράλαμπος Καλλής, μέσω του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης διασφαλίζονται οι θέσεις πάρκινγκ για τους κατοίκους των περιοχών, ενώ θα αναπτυχθεί η εμπορική επισκεψιμότητα στο κέντρο της πόλης.

Για τα άτομα με αναπηρία θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη, ενώ το ανώτατο όριο για να παρκάρουν οι επισκέπτες θα είναι τέσσερις ώρες. Σημειώνεται πως μέχρι τον Αύγουστο και τη δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος η ανάδοχος εταιρία θα προχωρήσει στις απαραίτητες διαγραμμίσεις των δρόμων, στην τοποθέτηση ειδικών ταμπελών, όπως επίσης στην ενημέρωση των δημοτικών υπαλλήλων και των πολιτών.

Όλα τα παραπάνω ανακοινώθηκαν σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε το μεσημέρι στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης από τον δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, από στελέχη της διοίκησης του αλλά και από την ανάδοχο εταιρία που ανέλαβε να υλοποιήσει το έργο. Στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν επίσης το παρών ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Αθλητισμού, Γιώργος Δημαρέλος και ο εντεταλμένος για δράσεις δημοτικής αστυνομίας, Λευτέρης Κιοσέογλου.

Το μόνο ζήτημα που απομένει, όταν εν τέλει εφαρμοστούν οι νέες αλλαγές, είναι να δούμε αν η πόλη και οι συγκοινωνίες της αντέχουν επιπρόσθετο «βάρος», εφόσον πολλοί πολίτες προτιμήσουν τα λεωφορεία και τα ταξί από το αυτοκίνητο τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: «Σε κίνδυνο Κορώνεια και Βόλβη» - Ερώτηση Μυλόπουλου στην ΠΚΜ
Ερώτηση της παράταξης «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας» για τις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας και υποβολή προτάσεων για την αποκατάσταση των...
Θεσσαλονίκη: «Σε κίνδυνο Κορώνεια και Βόλβη» - Ερώτηση Μυλόπουλου στην ΠΚΜ