Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ένας «Παραμυθόκοσμος» καλλωπίζεται στην Ευκαρπία

Διαμόρφωση του αύλειου χώρου του Δημοτικού Βρεφονηπιακού Σταθμού

Ξεκίνησαν και συνεχίζονται οι εργασίες διαμόρφωσης αύλειου χώρου του βρεφονηπιακού σταθμού ΄΄Παραμυθόκοσμος΄΄στη Δημοτική Ενότητα Ευκαρπίας, βελτιώνοντας έτσι τη λειτουργικότητα – χρηστικότητα αλλά και την αισθητική εικόνα του χώρου στον οποίο ζουν και κινούνται τα παιδιά.

Ο υπαίθριος χώρος του βρεφονηπιακού σταθμού αποτελεί ένα διαρκές πεδίο εκπαίδευσης, μια πηγή ερεθισμάτων για την αναπτυξιακή τους πορεία σε γνωστικό, κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο και μπορεί, όσο και οι αίθουσες διδασκαλίας, να αποτελέσει χώρο όλων των διαφορετικών δραστηριοτήτων τους, από την εκπαίδευση, το παιχνίδι, τον αθλητισμό ως την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης. Μπορεί να τους μάθει την κοινωνική συναναστροφή, την ατομική και συλλογική προσπάθεια, την έκφραση, τη δημιουργικότητα, την έννοια των ορίων αλλά και τη σχέση τους με το φυσικό περιβάλλον.

Ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτρης Δεμουρτζίδης και ο νέος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Στέφανος Βάρφης, ενημερώθηκαν από τα υπηρεσιακά στελέχη για την εξέλιξη των εργασιών.

Η εξέλιξη του έργου

 

 Ήδη κατασκευάστηκαν τα τοιχεία περίφραξης στο νότιο, στο ανατολικό και το δυτικό τμήμα. Έγιναν οι εκσκαφές και οι επιχώσεις του περιβάλλοντα χώρου στα αντίστοιχα τμήματα, σκυροδετήθηκαν τα εσωτερικά παρτέρια και οι διάδρομοι στο νότιο τμήμα, αποκαταστάθηκαν οι πλάκες πεζοδρομίου που καταστράφηκαν κατά τις εκσκαφές. Εφόσον ξεπεραστούν οι καθυστερήσεις που οφείλονται στη διευθέτηση των δικτύων ύδρευσης και φυσικού αερίου το έργο θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος τον Ιούλιο του 2017.

Προαύλιος χώρος: Κυψέλη παιχνιδιού, αθλητισμού, πρασίνου

Η κεντρική ιδέα της αρχιτεκτονικής λύσης είναι η ένταξη ενός κάνναβου στο χώρο σχεδιασμού που ταυτίζεται με το υφιστάμενο κτήριο και δημιουργεί τετράγωνα – κυψέλες. Αυτός ο κάνναβος που προκύπτει από το δομημένο περιβάλλον διακόπτεται από την ένταξη του δάσους μέσα στον προαύλιο χώρο ως συνέχεια του φυσικού περιβάλλοντος. Έτσι το δάσος εισρέει με ελεύθερη χάραξη στον προαύλιο χώρο, διακόπτοντας τον κάνναβο. Οι “κυψέλες” που προκύπτουν, ορίζουν και τις διαφορετικές δραστηριότητες των παιδιών. Έτσι προκύπτουν οι εξής “κυψέλες”:

-κυψέλες παιχνιδιού (παιδικές χαρές – παιχνίδια)

-κυψέλες κοινωνικότητας – εκπαίδευσης (χώροι καθιστικών)

-κυψέλες περιπέτειας (αθλοπαιδίες – αθλητισμός)

-κυψέλες πράσινου (περιοχές φύτευσης) και

-κυψέλες κυκλοφορίας (χώροι στάσης κι αναμονής στις εισόδους του κτηρίου).

 

Αυτή η εναλλαγή των διαφορετικών δραστηριοτήτων δίνει την ελευθερία επιλογής στο παιδί να παίξει ομαδικά ή ατομικά, να αθληθεί, να απομονωθεί, να συναναστραφεί, να έρθει σε επαφή με τη φύση.

Το βασικότερο στοιχείο της συνθετικής γλώσσας είναι η πολυκεντρικότητα με τις “κυψέλες” να δημιουργούν μικρούς πυρήνες δραστηριότητας και δημιουργικότητας, ανάλογα με τη διάθεση του κάθε παιδιού αλλά σε έναν ενιαίο χώρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ