Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τι ζητούν 6 φορείς από τον Τσίπρα για τον ΟΑΣΘ

Ανοιχτή επιστολή προς Τσίπρα και Σπίρτζη για αστικές συγκοινωνίες

Από ανεξάρτητη αρχή, υπεύθυνη για τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές σε όλη τη χώρα, θα πρέπει να διενεργηθεί ο διαγωνισμός με αντικείμενο την εξεύρεση ιδιώτη παρόχου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπως επισημαίνουν οι διοικήσεις έξι φορέων της πόλης, με κοινή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Στην επιστολή επισημαίνεται ακόμη «το ενδεχόμενο η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της να μην διαθέτουν αστικές συγκοινωνίες που να εξυπηρετούν το επιβατικό τους κοινό, εάν συνεχιστεί η άγονη αντιπαράθεση μεταξύ της πολιτείας και του παρόχου των οδικών αστικών συγκοινωνιών».

Επιπρόσθετα, οι φορείς ζητούν να υπάρξει συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ, για όσο διάστημα είναι σε ισχύ η σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο, ώστε οι όποιες διαφορές ανάμεσα στις δύο πλευρές να επιλυθούν μέσω συστήματος διαιτησίας, προκειμένου να πάψει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Επίσης, τάσσονται υπέρ της συγκρότησης ενός φορέα ο οποίος θα αναλάβει το σχεδιασμό και την επίβλεψη υλοποίησης του μεταφορικού έργου, που θα ανατεθεί στον πάροχο και στον οποίο θα εκπροσωπούνται η αυτοδιοίκηση και οι φορείς. «Για τη λειτουργία του (φορέα) θα προβλέπεται ειδική χρηματοδότηση, προερχόμενη από τα έσοδα του παρόχου αστικών συγκοινωνιών» προτείνουν.

«Πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι η μόνη δυνατότητα για την παροχή υπηρεσιών για τις δημόσιες αστικές επιβατικές οδικές μεταφορές συνίσταται στην πλήρη εφαρμογή του πλαισίου που θέτει ο κανονισμός 1370/2007», υπογραμμίζεται στην επιστολή, την οποία συνυπογράφουν οι πρόεδροι του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

Τα έξι σημεία της επιστολής

1. Για την περίοδο που θα είναι ακόμη σε ισχύ η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ πρέπει με την κατάλληλη νομοθετική εξουσιοδότηση να εξευρεθεί ένα σύστημα διαιτησίας για την επίλυση των διαφορών, ούτως ώστε να μην τίθεται σε ομηρία το επιβατικό κοινό της πόλης. Υπάρχουν άφθονα παραδείγματα για την ουσιαστική επιτυχία των συστημάτων διαιτησίας, εφόσον αυτά ενεργοποιηθούν.

2. Πρέπει να γίνει αποδεκτό ότι η μόνη δυνατότητα για την παροχή υπηρεσιών για τις δημόσιες αστικές επιβατικές οδικές μεταφορές συνίσταται στην πλήρη εφαρμογή του πλαισίου που θέτει ο Κανονισμός 1370/2007.

3. Η τοπική αυτοδιοίκηση, οι φορείς εκπροσώπησης της επιχειρηματικής κοινότητας και οι φορείς εκπροσώπησης των εργαζομένων πρέπει να έχουν βαρύνουσα και αποφασιστικής σημασίας γνώμη για το εύρος και την ποιότητα του απαιτούμενου μεταφορικού έργου. Προς τούτο είναι απαραίτητο να συγκροτηθεί ένας φορέας που θα αναλάβει το σχεδιασμό και την επίβλεψη υλοποίησης του μεταφορικού έργου που θα ανατεθεί σε πάροχο. Στον φορέα αυτό θα εκπροσωπούνται οι προαναφερθέντες ενδιαφερόμενοι φορείς και για τη λειτουργία του θα προβλέπεται ειδική χρηματοδότηση, προερχόμενη από τα έσοδα του παρόχου αστικών συγκοινωνιών.

4. Ο φορέας αυτός με τα μέσα που διαθέτει θα προσδιορίσει το απαραίτητο μεταφορικό έργο, την απαιτούμενη ποιότητα υπηρεσιών, το κατώφλι και την οροφή των αποδεκτών κομίστρων και το ύψος της κρατικής επιδότησης που θα συμφωνηθεί. Προς τούτο, πρέπει να στηρίζεται στη διεξαγωγή εκτεταμένων ερευνών αγοράς, να είναι σε θέση να παρακολουθεί τεχνολογικές εξελίξεις και να εκπονεί το απαραίτητο σχέδιο για την υλοποίηση των υπηρεσιών παροχής αστικών συγκοινωνιών και να προβαίνει στις αναγκαίες αναθεωρήσεις του. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ληφθεί υπόψη κατά την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης των οδικών αστικών συγκοινωνιών η ολοκλήρωση του έργου του μετρό και των προβλεπόμενων προεκτάσεών του, ενώ θα είναι επιθυμητό να προβλεφθεί ο λειτουργικός συντονισμός των δύο αυτών μέσων που μπορεί να οδηγήσει και σε συγκρότηση ενιαίου φορέα-παρόχου των δύο μορφών αυτών αστικών συγκοινωνιών.

5. Η παρακολούθηση του εκτελούμενου μεταφορικού έργου οφείλει να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, ώστε να αποφεύγονται τυχόν παρερμηνείες και στρεβλώσεις.

6. Η διεξαγωγή του απαραίτητου διαγωνισμού για την εξεύρεση ιδιώτη παρόχου θα πρέπει να γίνει από ανεξάρτητη Αρχή υπεύθυνη για τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές σε όλη την χώρα κατά επιταγή του Κανονισμού 1370/2007. Η αρχή αυτή οφείλει να ακολουθεί στη συγκρότηση της το υπόδειγμα του ΕΣΡ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροχαίο στη Βουλή: Ενοχή του αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια ζήτησε ο Εισαγγελέας
Η απόφαση του δικαστηρίου θα ανακοινωθεί αύριο το πρωί - Τι είπε ο κατηγορούμενος στην απολογία του
Τροχαίο στη Βουλή: Ενοχή του αστυνομικού για ανθρωποκτονία από αμέλεια ζήτησε ο Εισαγγελέας
Σακελλαροπούλου: Επίσημη επίσκεψη στη Χιλή - Συναντήθηκε με Έλληνες ομογενείς
Η Χιλή κατέχει ξεχωριστή θέση στην ψυχή του ελληνικού λαού και στη δική μου προσωπικά, τόνισε η κ. Σακελλαροπούλου
Σακελλαροπούλου: Επίσημη επίσκεψη στη Χιλή - Συναντήθηκε με Έλληνες ομογενείς