Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σχέδιο για να καθιερωθεί διεθνώς το brand name της «Μακεδονικής Κουζίνας»

Προώθηση της τοπικής γαστρονομίας από την Περιφέρεια ...

Τη «Μακεδονική Κουζίνα» παρουσίασε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, σε συνέντευξη τύπου που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο του «Money Show 2017», στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι το νέο brand name της «Μακεδονικής Κουζίνας», που προσπαθεί να καθιερώσει διεθνώς η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω συγκεκριμένου και συγκροτημένου σχεδίου δράσης, εντάσσεται στο πλαίσιο της ενίσχυσης και σύνδεσης των δυο βασικών πυλώνων της οικονομίας της περιοχής, τον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό.

«Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη και υιοθέτηση του Μακεδονικού Σήματος Ποιότητας στα γεωργικά και κτηνοτροφικά προϊόντα που παράγονται εντός των ορίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο τα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στη μακεδονική γη να αποκτήσουν αναγνωρίσιμο διεθνώς brand name. Η διαδικασία ‘προτυποποίησης και σήμανσης των αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας’ συνοδεύεται από τη θεσμοθέτηση της ‘Μακεδονικής Κουζίνας’, με αυθεντικές μακεδονικές συνταγές, οι οποίες εκτελούνται με εκλεκτές πρώτες ύλες που παράγονται στα γεωγραφικά όρια της περιοχής μας. Στόχος, εκτός των άλλων, είναι να αποκτήσει την ταυτότητα που σήμερα της λείπει η γαστρονομία της περιοχής, η οποία θεωρείται από τις πλέον σημαντικές στην Ελλάδα και με δυνατότητα απήχησης παγκοσμίως. Ειδικά τα τελευταία χρόνια που ο γαστρονομικός τουρισμός εμφανίζει ανοδικές τάσεις διεθνώς, η Κεντρική Μακεδονία έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, ώστε να διεκδικήσει εξέχουσα θέση», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Η «Μακεδονική Κουζίνα», αφενός προβάλλει την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα της Κεντρικής Μακεδονίας, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητά της διεθνώς, αφετέρου μπορεί να αποτελέσει το εργαλείο για την ενίσχυση και ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού και της αγροτικής οικονομίας.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της «Μακεδονικής Κουζίνας» είναι η χρήση εκλεκτών κρεάτων, γαλακτοκομικών, οσπρίων και λαχανικών για την παρασκευή και δημιουργία μοναδικών συνταγών που συνθέτουν τον γαστρονομικό χάρτη της Περιφέρειας και όλες εμπνέονται από τοπικές παραδόσεις.

«Η ετικέτα ποιότητας ‘Μακεδονική Κουζίνα’ στοχεύουμε να μπει στα καλύτερα εστιατόρια, στα μεγαλύτερα ξενοδοχεία, που θα προσφέρουν αυθεντικές μακεδονικές συνταγές με χρήση αυθεντικών υλικών της μακεδονικής γης. Για εμάς στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η καθιέρωση της ‘Μακεδονικής Κουζίνας’ είναι προτεραιότητα και αναγκαιότητα ώστε η τοπική κουζίνα να γίνει ευρέως γνωστή και αναγνωρίσιμη και να αποκτήσει την ταυτότητα που της αξίζει. Η προώθηση της τοπικής γαστρονομίας μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα για μια νέα δυναμική στην αγροτική παραγωγή και στον τουρισμό, βάζοντας την Κεντρική Μακεδονία στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη με αξιώσεις», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Γι’ αυτό και η καμπάνια προβολής της «Μακεδονικής Κουζίνας» εξελίσσεται παράλληλα και αλληλένδετα με το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες της Περιφέρειας, όπως το Ειδικό Τμήμα Προβολής των Αγροτικών Προϊόντων, το Τμήμα Τουρισμού, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη και το Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο κ. Τζιτζικώστας ευχαρίστησε για τη σημαντική συμβολή της τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος «Ξένιος Ζευς», σεφ της οποίας ετοίμασαν αυθεντικές συνταγές της «Μακεδονικής Κουζίνας» στο χώρο της εκδήλωσης, όπου παράλληλα εκτέθηκαν και εκλεκτά προϊόντα της μακεδονικής γης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Βέλγοι φοιτητές θα σχεδιάσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης
Το project είναι σχεδιασμένο για φοιτητές του 2ου έτους στη Διοίκηση Τουρισμού και Αναψυχής και στοχεύει στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της...
Θεσσαλονίκη: Βέλγοι φοιτητές θα σχεδιάσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης
Οι 5 λέξεις «κλειδιά» για τη Θεσσαλονίκη του αύριο – Ποια τα ατού, ποια τα «αγκάθια»
Ημερίδα της Marketing Greece με κεντρικό μήνυμα «Από το Χθες στο Αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης»
Οι 5 λέξεις «κλειδιά» για τη Θεσσαλονίκη του αύριο – Ποια τα ατού, ποια τα «αγκάθια»
Νατσιός: Η κοινωνία υπέστη εξαθλίωση - Βλέπουμε τις συνέπειες μέρα με τη μέρα
Ο πρόεδρος της Νίκης Δημήτρης Νατσιος κατηγόρησε τον Κώστα Καραμανλή για συγκάλυψη των ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών
Νατσιός: Η κοινωνία υπέστη εξαθλίωση - Βλέπουμε τις συνέπειες μέρα με τη μέρα