Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ανάπτυξη του ΟΛΘ σε 2 φάσεις – Τι είπε ο CEO της Link Terminal

Οι στόχοι της κοινοπραξίας που αναδείχθηκε προτιμώμενος επενδυτής για το 67%...

Την βελτίωση και ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε δύο φάσεις προκειμένου να αποτελέσει η Θεσσαλονίκη το κυριότερο λιμάνι της Β. Ελλάδας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιδιώκει η κοινοπραξία που αναδείχθηκε προτιμώμενος επενδυτής για το 67% του Οργανισμού Λιμένος πριν λίγες ημέρες.

Αυτό είπε σήμερα, στη διάρκεια συνάντησης γνωριμίας με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, ο CEO της Terminal Link κ. Boris Wenzel. Υπενθυμίζεται ότι πριν μερικές ημέρες, το ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε ομόφωνα την ένωση των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» (σ.σ. του ομίλου Ιβάν Σαββίδη) και «Terminal Link SAS» Προτιμώμενο Επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Όπως είπε ο κ.  Wenzel η βελτίωση θα γίνει σε δυο φάσεις: Η πρώτη αφορά τις άμεσες βελτιώσεις και τις μικρότερες επενδύσεις που αφορούν την αναβάθμιση του επιπέδου των υπηρεσιών, την βελτίωση των διαδικασιών και την αντικατάσταση εξοπλισμού, ενώ η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις, για να δέχεται το λιμάνι πλοία μεγαλύτερου βυθίσματος, κάτι που «θα δώσει μια άλλη δυναμική» στο λιμάνι. Αυτές οι αλλαγές θα επιτρέψουν, σύμφωνα με τον κ. Wenzel, στη Θεσσαλονίκη να αποκαταστήσει τον ιστορικό ρόλο της ως πύλη εισόδου προς τα Βαλκάνια.

Η Terminal Link θα εκμεταλλευθεί την εξειδίκευσή της και την τεχνογνωσία της, προκειμένου να βελτιώσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ώστε να γίνει «πολύ ανταγωνιστικό και αποδοτικό», γεγονός που θα ωφελήσει οικονομικά όλη τη γύρω περιοχή.

Παρόντες στη συνάντηση ακόμη ο COO της Terminal Link κ. Cedric Garnier και ο εκτελών χρέη επικεφαλής του επενδυτικού σχήματος στην κοινοπραξία κ. Σωτήρης Θεοφάνης.

Ποια είναι η Terminal Link

Σημειώνεται ότι το χαρτοφυλάκιό της Terminal Link περιλαμβάνει σήμερα συμμετοχές σε 12 τερματικούς σταθμούς με τη Θεσσαλονίκη να γίνεται ο 13ος.

Ιδρύθηκε στη Μασσαλία της Γαλλίας το 2001. Είναι ένας Διεθνής Λιμενικός Διαχειριστής που δραστηριοποιείται στους τομείς της λειτουργίας, της ανάπτυξης και των επενδύσεων σε σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων. Η Terminal Link λειτουργεί ένα δίκτυο τερματικών σταθμών και διαχείρισης φορτίων στην Άπω Ανατολή, στη Βόρεια Ευρώπη, στη Μεσόγειο, στη Δυτική Αφρική και στη Βόρεια Αμερική. Η Terminal Link προτιμά τον ρόλο του Διαχειριστή – υπεύθυνου λειτουργίας των τερματικών σταθμών στους οποίους συμμετέχει. Σήμερα, το 51% της Terminal Link ανήκει στην CMA CGM και το 49% στην China Merchants Port Holdings.

Η μητρική της

Η CMA CGM είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο. Με έναν στόλο που αποτελείται από 449 πλοία μικρής μέσης ηλικίας, που καλύπτει διαφορετικές ανάγκες, η CMA CGM εξυπηρετεί περισσότερους από 420 εμπορικούς λιμένες σε όλο τον κόσμο. Το 2016, η CMA CGM μετέφερε 15,6 εκατομμύρια TEU. Η China Merchants Port Holdings (CMPort) εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 1992. Οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων στους οποίους έχει επενδύσει η CMPort διακινούν περισσότερα από 95 εκατομμύρια TEU ετησίως, γεγονός το οποίο τοποθετεί την εταιρεία μεταξύ των μεγαλύτερων Λιμενικών Διαχειριστών παγκοσμίως.

Επιπρόσθετα των τερματικών σταθμών που ανήκουν στην Terminal Link, η CMA CGM, μέσω της 100% θυγατρικής της Εταιρείας CMA Terminals, έχει επενδύσει σε τερματικούς σταθμούς στη Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Τζαμάικα, στην Ολλανδία, στην Ουκρανία, στη Συρία, στο Ιράκ, στη Νιγηρία και στην Ινδία, καθώς και σε ορισμένα έργα στην Αφρική και σε άλλες χώρες. Η CMPort έχει επίσης επενδύσει σε τερματικούς σταθμούς στην Κίνα, στη Σρι Λάνκα, στο Τζιμπουτί, στη Νιγηρία, στο Τόγκο και στην Τουρκία, καθώς και σε ορισμένες δραστηριότητες στην Αφρική και σε άλλες χώρες. Την 1η Ιουλίου 2015, παρουσία του Πρωθυπουργού της Κίνας κου Li Keqiang και του Υπουργού Εξωτερικών της Γαλλίας κου Laurent Fabius, η CMA CGM και η CMPort υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη μετεξέλιξη της Terminal Link σε πλατφόρμα επενδύσεων για έργα λιμένων και εφοδιαστικής αλυσίδας, στα πλαίσια της πρωτοβουλίας «Μία ζώνη, ένας Δρόμος» (One Belt One Road).

ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ