Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Τι λέει ο ιδιοκτήτης του λεωφορείου που κάηκε

Διαβεβαίωσε ότι το λεωφορείο που κάηκε «είχε περάσει όλους τους απαραίτητους μηχανολογικούς ελέγχους»

Τη διαβεβαίωση ότι το λεωφορείο που μετέφερε μαθητές, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες στη Νέα Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, «είχε περάσει όλους τους απαραίτητους μηχανολογικούς ελέγχους, είχε όλα τα έγγραφα που απαιτούνται από την Πυροσβεστική και είχε περάσει ΚΤΕΟ μόλις τον περασμένο Ιούνιο». Αυτό δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακορείο Ειδήσεων ο ιδιοκτήτης της εταιρείας στην οποία ανήκει το λεωφορείο, Μιχαήλ Πεζίκογλου, σύμφωνα με τον οποίο, με βάση την πρώτη αυτοψία τη Πυροσβεστικής, το συμβάν οφείλεται μάλλον σε βραχυκύκλωμα.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το λεωφορείο εκτελούσε το δρομολόγιο μεταφέροντας μαθητές από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ραιδεστού προς Λακκιά-Φιλοθέη-Ραιδεστό. Όταν έγινε αισθητός ο καπνός στη μηχανή του οχήματος, οι μαθητές της Φιλοθέης και της Ραιδεστού αποβιβάστηκαν στη Φιλοθέη και πρόλαβαν να απομακρυνθούν πριν το λεωφορείο τυλιχτεί στις φλόγες και καταστραφεί ολοσχερώς.

«Κατασκευαστικά, τα λεωφορεία είναι πολύ καλά μονωμένα εκεί που τελειώνει η μηχανή και ξεκινάει η καμπίνα. Αν ξεσπάσει, δηλαδή, φωτιά στη μηχανή, θέλει περίπου 30 λεπτά για να φτάσει στην καμπίνα, άρα υπάρχει αρκετός χρόνος στους επιβάτες να απομακρυνθούν» εξήγησε ο κ.Πεζίκογλου, προσθέτοντας ότι κίνδυνος υπάρχει μόνο αν δεν ανοίγουν η πόρτα και οι έξοδοι κινδύνου. «Από την πρώτη αυτοψία, η Πυροσβεστική μάς ενημέρωσε ότι πρόκειται μάλλον για βραχυκύκλωμα, κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στα λεωφορεία μας από το 1988» τόνισε ο κ. Πεζίκογλου, χαρακτηρίζοντας ως «κακή στιγμή» το περιστατικό. Αναφερόμενος στο συμβάν σημείωσε ότι, σύμφωνα με όσα του μετέφερε ο οδηγός του λεωφορείου, «είδε ξαφνικά καπνό να βγαίνει από τη μηχανή την ώρα που το λεωφορείο βρισκόταν καθοδόν για τη Νέα Ραιδεστό». Όπως υποστήριξε, ο οδηγός σταμάτησε αμέσως, αποβίβασε με ασφάλεια τους μαθητές και φώναξε την Πυροσβεστική, η οποία όμως καθυστέρησε να φτάσει με αποτέλεσμα το λεωφορείο να καταστραφεί ολοσχερώς».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Δημήτρης Χατζηβρέττας, σημείωσε ότι «υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία, τα οποία ναυλώνουν λεωφορεία που μετακινούν μαθητές από διάφορα τουριστικά γραφεία» και συμπλήρωσε: «Η ευθύνη είναι καθαρά του ιδιοκτήτη του οχήματος, ο οποίος έχει την υποχρέωση συντήρησής του, ενώ όταν τα λεωφορεία ανήκουν στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, την ευθύνη έχουν οι ίδιοι, καθώς τα οχήματα είναι ιδιοκτησία τους». Σε κάθε περίπτωση, εδώ και λίγες μέρες συγκροτήθηκαν δύο συνεργεία μικτών κλιμακίων ελέγχου οχημάτων τα οποία, σε συνεργασία με την Τροχαία, πραγματοποιούν στοχευμένους ελέγχους καταρχήν στα κίτρινα σχολικά λεωφορεία, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Τα συνεργεία μεταβαίνουν σε δρόμους και σε σημεία που γνωρίζουμε ότι κυκλοφορούν τα κίτρινα λεωφορεία. Οι υπεύθυνοι, σε συνεργασία με την Τροχαία, σταματούν τα λεωφορεία και ελέγχουν τις ζώνες ασφαλείας, τους πυροσβεστήρες, τα ελαστικά, τους ταχογράφους και τα παραστατικά που πρέπει να διαθέτει ο οδηγός για τη μετακίνηση των μαθητών» επισήμανε ο κ. Χατζηβρέττας και διαβεβαίωσε ότι οι έλεγχοι, οι οποίοι διενεργούνται σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της Κεντρικής Μακεδονίας, θα συνεχιστούν, ώστε να συμπεριλάβουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ