Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Χωρίς μεταφορά οι μαθητές του σχολείου Ειδικής Αγωγής Αγ. Αθανασίου

Τι αναφέρει σε ερώτησή της στη Βουλή η Κατερίνα Μάρκου...

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του 3/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Ειδικής Αγωγής στον Άγιο Αθανάσιο του Δήμου Χαλκηδόνας, και ειδικότερα τις στοιχειώδεις ελλείψεις αλλά και την έλλειψη μεταφοράς από και προς το σχολείο, φέρνει στη Βουλή η ανεξάρτητη βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης Κατερίνα Μάρκου, με ερώτηση που κατέθεσε προς τους αρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών, Παιδείας και Υποδομών.

Όπως αναφέρει η βουλευτής:

Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του σχολείου, διαπιστώθηκαν οι βασικές ελλείψεις υλικών, υποδομών, ακόμα και επίπλων, οι οποίες καλύφθηκαν κατά κύριο λόγο από δωρεές κατοίκων και φορέων της περιοχής, μετά από εντατικές  προσπάθειες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.

Όσον αφορά το θέμα της μεταφοράς, όπως αναφέρεται και σε επιστολή που απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, από τα 16 παιδιά που φιλοξενεί το σχολείο: 1) τρία παιδιά από τη Σίνδο, τα Διαβατά, το Καλοχώρι δεν έχουν έρθει στο σχολείο από την επομένη του Αγιασμού ούτε για μία διδακτική ώρα καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να μετακινηθούν με  ιδιωτικό Ι.Χ., 2) ένα παιδί από τα Κύμινα έρχεται στο σχολείο μόνο 1-2 μέρες την εβδομάδα με αστικό λεωφορείο. Για να το καταφέρει αυτό αναγκάζεται να ξυπνήσει στις 5.30 το πρωί διότι διαφορετικά δεν προλαβαίνει, 3) ένας ακόμα μαθητής, σε αμαξίδιο και παιδί μονογονεϊκής οικογένειας από το Βαθύλακκο, δύναται να παρακολουθήσει τα μαθήματα του σχολείου μόνον όταν η μητέρα του μπορεί να τον μεταφέρει η ίδια στο σχολικό χώρο και 4) άλλος μαθητής για να μπορέσει να επιστρέψει σπίτι του με το πέρας των σχολικών ωρών αναγκάζεται να επιβιβάζεται σε ταξί, το οποίο ναυλώνουν οι γονείς, παρά τις οικονομικές δυσκολίες.

«Τα σχολεία δεν φτιάχνονται για να εγκαινιάζονται και μετά να αφήνονται στη μοίρα τους.  Φτιάχνονται για τους μαθητές τους. Και είναι πραγματικά αδιανόητο  να υπάρχει ένα σχεδόν ολοκαίνουριο σχολείο και να αποκλείονται από αυτό οι μικροί μαθητές, και μάλιστα παιδιά με ειδικές ανάγκες, γιατί δεν έχει καταφέρει η Πολιτεία να βρει μία λύση για τη μεταφορά τους» τονίζει η βουλευτής.

Η βουλευτής ρωτά αν είναι δυνατό εν έτει 2018 να αποκλείονται παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία και να αποστερούνται το στοιχειώδες δικαίωμά τους στη μόρφωση για γραφειοκρατικούς λόγους και ζητά την άμεση εξεύρεση έστω προσωρινής λύσης ώστε όλοι οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου να μπορούν να μετακινούνται καθημερινά από και προς το σχολείο με ασφάλεια και συνέπεια, καθώς και την ένταξη των μαθητών στο πρόγραμμα μεταφορών της επόμενης σχολικής χρονιάς αλλά και την κάλυψη των διαφόρων ελλείψεων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: α) τον Υπουργό Εσωτερικών, β) τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και γ) τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: Χωρίς μεταφορά από τον Σεπτέμβριο οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Ειδικής Αγωγής Αγίου Αθανασίου Χαλκηδόνας

Σχεδόν τέσσερις μήνες έχουν περάσει από τα εγκαίνια του νέου 3/θέσιου Δημοτικού Σχολείου Ειδικής Αγωγής στον Άγιο Αθανάσιο του Δήμου Χαλκηδόνας, και το σχολείο εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Όχι μόνο ξεκίνησε να λειτουργεί με στοιχειώδεις ελλείψεις αλλά ακόμα δεν έχει ξεκινήσει κανονικά η μεταφορά των μαθητών, παιδιών με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, από και προς το σχολείο.

Ειδικότερα, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας, διαπιστώθηκαν οι βασικές ελλείψεις υλικών, υποδομών, ακόμα και επίπλων, οι οποίες καλύφθηκαν κατά κύριο λόγο από δωρεές κατοίκων και φορέων της περιοχής, μετά από εντατικές  προσπάθειες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίστηκαν θρανία, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τραπεζαρία, χαλιά, αθλητικός εξοπλισμός, κρεβάτι φυσικοθεραπείας, εργαλεία λογοθεραπείας- εργοθεραπείας αλλά και παιχνίδια.

Παραμένει, όμως, το βασικό πρόβλημα της μεταφοράς. Το σχολείο φιλοξενεί συνολικά 16 παιδιά, από διάφορες περιοχές και χωριά της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Βαθύλακκος, Νέα Μεσήμβρια, Γέφυρα, Χαλκηδόνα, Κουφάλια, Ανατολικό, Κύμινα, Σίνδος,  Διαβατά, Καλοχώρι).

Όπως αναφέρεται και σε επιστολή που απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, από τα παιδιά αυτά:

-         τρία παιδιά από τη Σίνδο, τα Διαβατά, το Καλοχώρι δεν έχουν έρθει στο σχολείο από την επομένη του Αγιασμού ούτε για μία διδακτική ώρα καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να μετακινηθούν με  ιδιωτικό Ι.Χ.,

-        Ένα παιδί από τα Κύμινα έρχεται στο σχολείο μόνο 1-2 μέρες την εβδομάδα με αστικό λεωφορείο. Για να το καταφέρει αυτό αναγκάζεται να ξυπνήσει στις 5.30 το πρωί διότι διαφορετικά δεν προλαβαίνει,

-        Ένας ακόμα μαθητής, σε αμαξίδιο και παιδί μονογονεϊκής οικογένειας από το Βαθύλακκο, δύναται να παρακολουθήσει τα μαθήματα του σχολείου μόνον όταν η μητέρα του μπορεί να τον μεταφέρει  η ίδια στο σχολικό χώρο, αναλόγως και του προγράμματος εργασίας της,

-        Ένας ακόμα μαθητής του Σχολείου για να μπορέσει να επιστρέψει σπίτι του με το πέρας των σχολικών ωρών αναγκάζεται να επιβιβάζεται σε ταξί, το οποίο ναυλώνουν οι γονείς, παρά τις οικονομικές δυσκολίες.

Δεδομένου ότι το σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Μάιο του 2017, προφανώς δεν ήταν δυνατό να υποβληθούν τα στοιχεία με τις μεταφορικές ανάγκες των μαθητών προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τον Φεβρουάριο του 2017. Παρόλα αυτά, βρισκόμαστε ήδη στα τέλη Ιανουαρίου και μέχρι και σήμερα δεν έχει βρεθεί κάποια, έστω προσωρινή, λύση. Επιπλέον, υπάρχει το ενδεχόμενο να μην μπορέσουν να εξυπηρετηθούν οι μαθητές ούτε την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση που είχαν.

Τα σχολεία δεν φτιάχνονται για να εγκαινιάζονται και μετά να αφήνονται στη μοίρα τους.  Φτιάχνονται για τους μαθητές τους. Και είναι πραγματικά αδιανόητο  να υπάρχει ένα σχεδόν ολοκαίνουριο σχολείο και να αποκλείονται από αυτό οι μικροί μαθητές, και μάλιστα παιδιά με ειδικές ανάγκες που διαφορετικά παραμένουν εγκλωβισμένα στο σπίτι, γιατί δεν έχει καταφέρει η Πολιτεία να βρει μία λύση για τη μεταφορά τους.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:

1)      Είναι δυνατό εν έτει 2018 να αποκλείονται παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία και να αποστερούνται το στοιχειώδες δικαίωμά τους στη μόρφωση για γραφειοκρατικούς λόγους;

2)      Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση εξεύρεση έστω προσωρινής λύσης ώστε όλοι οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου να μπορούν να μετακινούνται καθημερινά από και προς το σχολείο με ασφάλεια και συνέπεια;

3)      Με ποιόν τρόπο θα διασφαλίσετε την ένταξη των μαθητών στο πρόγραμμα μεταφορών της επόμενης σχολικής χρονιάς;

4)      Για ποιο λόγο το σχολείο ξεκίνησε τη λειτουργία του με τόσες βασικές ελλείψεις και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την αποκατάσταση αυτών, πέρα από τις προσπάθειες των γονέων;

Η ερωτώσα βουλευτής

Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ