Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΣΥΡΙΖΑ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο

Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η τοπική οργάνωση του κυβερνώντος κόμματος

Την άποψη πως το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πια ανέκδοτο εκφράζει η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή της, στην οποία υποστηρίζει ότι «η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ και ο εποπτεύων υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τριπλασίασαν τους ρυθμούς υλοποίησης του έργου, αφού πρώτα διευθέτησαν μια σειρά από επείγοντα ζητήματα». Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «τα αποτελέσματα πολύ σύντομα έγινα ορατά ενώ το χρονοδιάγραμμα τηρείται πλέον απαρέγκλιτα. Έτσι η διοίκηση της εταιρίας μπορεί να σχεδιάζει το μέλλον του έργου συζητώντας με την τοπική κοινωνία». Παράλληλα, η οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης ασκεί σκληρή κριτική στη ΝΔ Θεσσαλονίκης σχετικά με τη στάση της για το θέμα της δημόσιας διαβούλευσης για την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης αναφέρει:

Ιδιαίτερα έντονο φαίνεται πως είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ΝΟΔΕ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ., καθώς το κυβερνητικό έργο στην πόλη γίνεται όλο και πιο εμφανές. Και προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποδομήσει αυτό που οι Θεσσαλονικείς βλέπουν με τα ίδια τους τα μάτια.

Έτσι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα εξέδωσε ακόμη μια ανακοίνωση αυτή τη φορά για να κατηγορήσει τη διαβούλευση που έγινε τη Δευτέρα 16/4, από τη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με τους αρμόδιους φορείς και τις αυτοδιοικητικές αρχές με θέμα την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Ενός έργου οι εργασίες του οποίου προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς ενώ με την προηγούμενη κυβέρνηση είχαν σταματήσει μετατρέποντας το στο πιο σύντομο ανέκδοτο της πόλης. Σήμερα όμως το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πλέον ανέκδοτο.

Εάν εκεί στη ΝΔ, επεδείκνυαν, όταν ήταν στην κυβέρνηση, την ίδια παραγωγικότητα στην εκτέλεση του έργου, με αυτήν που επιδεικνύουν στην ταχύτητα έκδοσης ανακοινώσεων, σήμερα οι Θεσσαλονικείς θα χρησιμοποιούσαν το μετρό. Όμως δυστυχώς για την πόλη έπραξαν ακριβώς το αντίθετο με αποτέλεσμα από το 2006 να έχει υλοποιηθεί μόνον το 40% του έργου. Παρέδωσαν μάλιστα στη νέα κυβέρνηση ένα έργο σταματημένο, με την πόλη να μοιάζει με απέραντη λαμαρινούπολη και την αγορά να στενάζει μέσα σε συνθήκες κρίσης. Αυτή ήταν η συνεισφορά τους .

Η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ και ο εποπτεύων υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τριπλασίασαν τους ρυθμούς υλοποίησης του έργου, αφού πρώτα διευθέτησαν μια σειρά από επείγοντα ζητήματα , όπως: συμβατική τακτοποίηση του έργου, αντικατάσταση της κατασκευάστριας εταιρείας που είχε εκπέσει, με μια νέα και εύρωστη οικονομικά, ικανής να συνεχίσει το έργο και να το αποπερατώσει, διευθέτηση δικαστικών διαφορών με τις απαιτήσεις των εργολάβων να επιδικάζονται κατά τρόπο ωφέλιμο για το δημόσιο συμφέρον, πλήρης επανενεργοποίηση της σύμβασης.

Τα αποτελέσματα πολύ σύντομα έγινα ορατά ενώ το χρονοδιάγραμμα τηρείται πλέον απαρέγκλιτα. Έτσι η διοίκηση της εταιρίας μπορεί να σχεδιάζει το μέλλον του έργου συζητώντας με την τοπική κοινωνία. Αυτήν την έννοια έχει η διαβούλευση την οποία ειρωνεύεται η τοπική ΝΔ, χαρακτηρίζοντάς την “προσχηματική”.

Δε μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η διαβούλευση. Βλέπετε το να συζητάς με τους ενδιαφερόμενους δεν είναι κάτι που περιλαμβάνεται στην αντίληψη που έχει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την άσκηση πολιτικής. Γιατί ανήκουμε σε διαφορετικούς κόσμους με άλλη κουλτούρα και κουβαλάμε διαφορετικό αξιακό φορτίο. Γιατί για την Αριστερά ο διάλογος με τις τοπικές κοινωνίες, τους φορείς, την κοινωνία, τους πολίτες κλπ., είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Εάν δεν γνωρίζαμε πως το χιούμορ δεν ανήκει στα ατού της ΝΔ, θα γελούσαμε με την ανακοίνωση της ΝΟΔΕ Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερα εκεί που γίνεται αναφορά στην πραγματική ευαισθησία που έχει η αξιωματική αντιπολίτευση για τις δυτικές συνοικίες. Για την περιοχή δηλαδή που είχε εγκαταλείψει εντελώς και που μέσα σε τρία χρόνια έγινα όσα οι “ευαίσθητοι” δεν έκαναν σε 40 χρόνια (ΤΟΜΥ, στρατόπεδο Παύλου Μελά κλπ.).

Τέλος, θα συμβουλεύαμε στους συντάκτες των ανακοινώσεων να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Γιατί τη λέξη “προσχηματική”, χρησιμοποίησαν και μερικές μέρες πριν για να χαρακτηρίσουν τη λειτουργία του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Μια άποψη όμως που δε φαίνεται να συμφωνούν μαζί της ούτε κεντρικά πολιτικά στελέχη της ΝΔ.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρά. Οι κάτοικοι αυτής της πόλης το βλέπουν καθημερινά περνώντας από τα εργοτάξια, τις λαμαρίνες σιγά-σιγά να απομακρύνονται, λωρίδες δρόμων να δίνονται στην κυκλοφορία. Και επειδή η πραγματικότητα όσο κι αν προσπαθούν κάποιοι δεν μπορεί να παραποιηθεί, νομίζουμε πως η εμμονή τους με το μετρό υποκρύπτει είτε προσωπική εμπάθεια είτε σκοπιμότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αιφνίδιο λουκέτο από εταιρεία σε Κιλκίς, Θεσσαλονίκη – Εκτός δουλειάς 90 εργαζόμενοι
Η εταιρεία που είναι θυγατρική αμερικανικού κολοσσού κλείνει δύο εργοστάσια στη Βόρεια Ελλάδα – Τι αναφέρουν οι πληροφορίες για την αιτία του...
Αιφνίδιο λουκέτο από εταιρεία σε Κιλκίς, Θεσσαλονίκη – Εκτός δουλειάς 90 εργαζόμενοι