Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: "Έξυπνα" info kiosks στην υπηρεσία τουριστών! (ΦΩΤΟ)

Στη Νέα Παραλία και στην πλατεία Αριστοτέλους ανανεωμένα και με ενίσχυση από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Μοντέρνα, με διαδραστικές λειτουργίες και κοντά στον πολίτη είναι τα δύο info kiosk της Θεσσαλονίκης. Το 1ο βρίσκεται στην πλατεία Αριστοτέλους και το 2ο στην παραλία Θεσσαλονίκης, δίπλα στο Βασιλικό Θέατρο. Aπό 1η Ιουνίου λειτουργούν καθημερινά 09.00-21.00 και τα Σαββατοκύριακα 10.00-18.00  και ήρθαν να ενισχύσουν την υπηρεσία πληροφοριών σε τουρίστες που έρχονται από περιοχές εντός και εκτός Ελλάδας. Η λειτουργία έγινε πραγματικότητα με τη βοήθεια του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και στο πλαίσιο της δωρεάς του τελευταίου 10 εκ ευρώ προς τον δήμο Θεσσαλονίκης.

Οι 5400 επισκέπτες, προερχόμενοι από 115 χώρες, που πέρασαν από 1η Ιουνίου 2018 τις πύλες του γυάλινου περιπτέρου στην Παραλία και αυτού στην πλατεία Αριστοτέλους μπόρεσαν να αντλήσουν πληροφορίες τόσο από το προσωπικό που έχει στελεχώσει το περίπτερο (5 άτομα που τα περισσότερα γνωρίζουν αρκετές ξένες γλώσσες), να πάρουν χάρτες που διατίθενται στα ελληνικά, τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα ιταλικά και τα κινέζικα, να βγάλουν φωτογραφίες με τον εαυτό τους ως επισκέπτη στα μνημεία της πόλης μέσω ειδικών εφαρμογών, να συμμετάσχουν σε τρισδιάστατο παιχνίδι που σχετίζεται με την Θεσσαλονίκη, ή και να μάθουν πληροφορίες για το πώς να προσεγγίσουν ένα σημείο του ενδιαφέροντός τους μέσα από έναν επιτραπέζιο διαδραστικό χάρτη.

Ερωτήσεις όπως «Τι μπορώ να κάνω στη Θεσσαλονίκη;», «Μπορώ να πάρω έναν χάρτη;», «Πώς μπορώ να φτάσω στην κοντινότερη παραλία;», «Ποιες είναι οι κυριότερες τουριστικές ατραξιόν της πόλης; «. «Ξέρετε ποια είναι τα δρώμενα που συμβαίνουν αυτό τον καιρό στην πόλη;» ήταν αυτές που ρώτησαν οι επισκέπτες. Οι περισσότεροι από αυτούς που επισκέφθηκαν τα Info kiosks προέρχονται κατά σειρά αριθμών από τη Γερμανία, τη Ρωσία, τη Γαλλία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιταλία.

«Η αύξηση του τουρισμού στην πόλη μας είναι αποτέλεσμα αρκετής δουλειάς. Και η δωρεά από το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος προς τον δήμο είναι μια ευτυχής συγκυρία για εμάς. Στο πλαίσιο της δωρεάς αυτής δημιουργήθηκε και στελεχώθηκαν αυτά τα info kiosks, όπου προσλήφθηκαν 5 νέοι και ένας project manager», τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης. 

«Πρόκειται για ιδιωτικό έργο, όχι για δημόσιο έργο, που γίνεται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια» είπε και τόνισε ότι οι υπηρεσίες του δήμου εμπλέκονται μόνο σε εγκρίσεις αδειών. «Ο δήμος δεν δέχεται λεφτά, δέχεται το έργο ως δωρεά» υπογράμμισε και πρόσθεσε πως ο δήμος πρέπει σε συνεργασία με άλλους φορείς να βρει τρόπους για να μπορέσει να συνεχίσουν να υπάρχουν τα info kiosks και μετά τα δύο χρόνια της χρηματοδότησής τους από το Ίδρυμα Νιάρχος.

«Είναι ένα στοίχημα που πρέπει να καταφέρουμε να κερδίσουμε», συμπλήρωσε ο Πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), Γιάννης Ασλάνης, προσθέτοντας πως μπορεί να αναζητηθούν με πρωτοβουλίες του TCB χορηγίες από φορείς ή να επιτραπεί η πώληση αναμνηστικών προϊόντων ώστε να μπορούν να καλύπτονται οι μισθοδοσίες του προσωπικού των info kiosks.

Στην ανοδική πορεία του τουρισμού στην πόλη μας αναφέρθηκε από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας λέγοντας χαρακτηριστικά πως η πληρότητα αγγίζει το 84,4% στα ξενοδοχεία (ανάπτυξη σε σύγκριση με πέρυσι κατά περίπου 16%) και ο δείκτης revenue per room αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι κατά 25,5%,, ενώ μίλησε και για την έναρξη πτήσεων της Lufthansa προς το αεροδρόμιο Μακεδονία. Μιλώντας για τα info kiosks είπε πως ήρθαν να  καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε από την απόσυρση του ΕΟΤ. Εξήρε το έργο της Στέλλας Στεφανίδου που δούλεψε με μεθοδικότητα για την προετοιμασία και την οργάνωση των περιπτέρων.

Για την ιστορία των info kiosks …

Το πρώτο σημείο τουριστικής πληροφόρησης λειτουργεί από το 2012 στην Πλατεία Αριστοτέλους και αποτελεί πόλο έλξης των τουριστών και κέντρο ενδιαφέροντος και ενημέρωσης τουριστικών πρακτόρων, δημοσιογράφων και συγγραφέων τουριστικών οδηγών που επισκέπτονται την πόλη. Τον Απρίλιο του 2018 η Θεσσαλονίκη απέκτησε και δεύτερο info Kiosk δίπλα στο Βασιλικό Θέατρο και σε άμεση γειτνίαση με τον Λευκό Πύργο. Και τα δύο γυάλινα περίπτερα αποτελούν παραχώρηση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης,  ενώ μέσω του έργου «Διαχείριση επισκεπτών» είναι εξοπλισμένα με καινοτόμα διαδραστικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας και διαμορφωμένα κατάλληλα προκειμένου να ενισχύουν την προβολή των τουριστικών και πολιτιστικών πόρων της πόλης.

300 εκατομμύρια ευρώ σε ορίζοντα 5ετίας από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά 300 εκατομμύρια ευρώ σε ορίζοντα 5ετίας διατίθενται από το Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την καταπολέμηση της κρίσης. Αυτό ανέφερε ο Πάνος Παπούλιας, εκπροσωπώντας το ίδρυμα. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 10 εκατομμύρια που αποφασίστηκε να διατεθούν στον δήμο Θεσσαλονίκης και άλλα δέκα που αποφασίστηκε να διατεθούν στον Δήμο Αθηναίων, ενώ δόθηκε στους δήμους η δυνατότητα να κάνουν τις επιλογές τους για τον τρόπο αξιοποίησης αυτών των ποσών. "Υπάρχει σειρά και άλλων δωρεών στη Θεσσαλονίκη για το Μουσείο Ολοκαυτώματος και το Παιδιατρικό Νοσοκομείο που πρόκειται να δημιουργηθεί στην πόλη" πρόσθεσε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έργα και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Μουδανιών – Σε ποια σημεία
Συνεργεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζουν και σήμερα τις εργασίες αποκατάστασης κατεστραμμένων μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας
Θεσσαλονίκη: Έργα και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Μουδανιών – Σε ποια σημεία