Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Νέο «Όχι» Μπουτάρη για υπόγειο πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας

Δεν πέρασαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με δημοτικούς συμβούλους να θέτουν θέμα πάρκινγκ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Η πλατεία Ελευθερίας θα γίνει πλατεία ιστορικής μνήμης. Δεν θα γίνει υπόγειο πάρκινγκ στο σημείο. Αυτό ξεκαθάρισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο, το οποίο κλήθηκε να εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο πλαίσιο του έργου “Βιοκλιματική αναβάθμιση της Πλατείας Ελευθερίας". Με 24 ψήφους υπέρ, 11 κατά και 2 λευκά το συγκεκριμένο θέμα της ημερήσιας διάταξης δεν εγκρίθηκε τελικά (απαιτούνταν 25 θετικές ψήφοι). Είχε προηγηθεί μια διεξοδική συζήτηση στη διάρκεια της οποίας δημοτικοί σύμβουλοι αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι θα καταργηθούν θέσεις πάρκινγκ και στο ότι δεν θα κατασκευαστεί υπόγειο πάρκινγκ.

Ο δήμαρχος τόσο στην αρχική του τοποθέτηση όσο και στη δευτερολογία του υποστήριξε ότι η απόφαση είναι να μην γίνει υπόγειο πάρκινγκ. Τόνισε ακόμη ότι «δεν μπορούμε εις βάρος της ιστορικής μνήμης της πόλης να συζητάμε για θέσεις πάρκινγκ». Είπε εξάλλου, ότι «το έργο θα γίνει έτσι κι αλλιώς και «αν δεν ψηφιστεί θα το ξαναφέρουμε την άλλη φορά».

«Όσοι μίλησαν για πάρκινγκ είναι εκτός θέματος. Αυτό ήταν προαποφασισμένο από όταν προκηρύχθηκε διαγωνισμός. Όταν προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός δεν προβλεπόταν υπόγειο πάρκινγκ για χίλιους λόγους. Είχε συζητηθεί και είχε ξανασυζητηθεί και είπαμε ότι θα γίνει το έργο σαν μια πλατεία ιστορικής μνήμης. Έγινε ο διαγωνισμός, κατακυρώθηκε και προχωράει η ιστορία. Τώρα συζητάμε πώς θα είναι η κίνηση γύρω από την πλατεία, δεν συζητάμε για το πάρκινγκ, αυτό το θέμα έχει τελειώσει», είπε ο δήμαρχος, ενώ πρόσθεσε ότι ακόμη και στην περίπτωση που θα αποφασιζόταν να δημιουργηθεί υπόγειο πάρκινγκ θα ήταν λάθος. Αιτιολογώντας τη θέση αυτή, είπε ότι ένα διώροφο ή τριώροφο υπόγειο πάρκινγκ θα ήταν πολύ ακριβό, ενώ υπενθύμισε ότι σε ένα μέρος του οικοπέδου έχει αρχαία «και δεν ξέρουμε αν θα βρεθούν και παρακάτω αρχαία». Εξάλλου, ο δήμαρχος υποστήριξε ότι ένας από τους λόγους που δεν θα κατασκευαστεί πάρκινγκ είναι ότι «δεν θέλουμε να μπουκώσουμε το κέντρο της πόλης με αυτοκίνητα».

Πάρκινγκ περιφερειακά του κέντρου

Στο πλαίσιο αυτό, είπε ότι γίνονται συζητήσεις για να δημιουργηθούν πάρκινγκ περιφερειακά του κέντρου. Όπως είπε, ο δήμος διεκδικεί το στρατόπεδο Μυστακίδη, ενώ συζητήσεις γίνονται για χώρο στο λιμάνι αλλά και για την ανάληψη της διαχείρισης του πολυόροφου πάρκινγκ στην οδό Πολυτεχνείου, προκειμένου να υπάρξει «αντιστάθμισμα» με τις θέσεις πάρκινγκ που θα χαθούν από την πλατεία Ελευθερίας.

Ο αντιδήμαρχος αστικής ανθεκτικότητας και αναπτυξιακών προγραμμάτων κ. Γιώργος Δημαρέλος είχε υποστηρίξει νωρίτερα ότι το έργο της ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας δεν θα κατασκευαστεί 100% από το δάνειο από την ΕΤΕπ, αλλά μόνο κατά 50%. Το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από το Πράσινο Ταμείο, ενώ για το θέμα του πάρκινγκ υποστήριξε ότι δεν είναι ίδια η κατάσταση που επικρατούσε πριν έναν χρόνο καθώς έχει εφαρμοστεί το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης και «όσοι κυκλοφορούν στην πόλη το βλέπουν ότι υπάρχει πολύ καλύτερη οργάνωση στάθμευσης όσον αφορά τους επισκέπτες».

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Θανάσης Παππάς, υπενθύμισε ότι για το έργο η διοίκηση του δήμου έκανε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν μόνο αρχιτέκτονες. Δεν υπήρχαν έργα πολιτικού μηχανικού. Το μείζον για την πόλη είναι να φτιαχτεί η πλατεία, πρόσθεσε ο ίδιος. «Το θέμα στάθμευσης θεραπεύεται με το να γίνει σταθμός στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως στρατόπεδο Μυστακίδη. Αλλά όχι στο όνομα των 200 θέσεων στάθμευσης να θανατώσουμε την πλατεία ελευθερίας», είπε, μεταξύ άλλων.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι

Καταργούνται 200 θέσεις πάρκινγκ. Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η ανάπλαση για δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ […]Τουλάχιστον 1.500 αυτοκίνητα κάθε μέρα θα ψάχνουν να βρουν να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους,στο πιο επαγγελματικό κομμάτι της πόλης, χωρίς να τους δίνεται εναλλακτική. Είμαι κατά αυτής της πρότασης», υποστήριξε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος και καταψήφισε. Δεν είναι ότι όποιος καταψηφίζει είναι αντίθετος με το έργο, σημείωσε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Μάκης Κυριζίδης, ο οποίος επίσης καταψήφισε. Χάνετε την ευκαιρία να αφήσετε πίσω σας ένα εμβληματικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, είπε απευθυνόμενος στο δήμαρχο ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Κούβελας, ο οποίος ψήφισε κατά. «Δεν υπάρχει δίλημμα ή πάρκινγκ ή ανάπλαση. Και ανάπλαση και υπόγειο πάρκινγκ. Είναι έγκλημα να αφήσουμε αυτήν την υπόθεση να περάσει έτσι», υποστήριξε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «η βεβαιότητα ότι δεν γίνεται γιατί υπάρχουν αρχαία είναι δικαιολογία όσον θέλουν άρον άρον να τελειώνουμε με αυτήν την υπόθεση».

Για ψευτοδίλημμα μίλησε από την πλευρά του ο δημοτικός σύμβουλος της Πρωτοβουλίας  Ανδρέας Κουράκης, ο οποίος ψήφισε κατά. «Μπορεί να γίνει και πλατεία και πάρκινγκ. Γίνεται σε όλο τον κόσμο», όπως είπε. Ανέφερε ακόμη ότι «το 2014 πάρθηκε μια λάθος απόφαση». «Αποτελεί προεκλογική βιτρίνα. Δεν έχει να κάνει με την ιστορία της πόλης αλλά του δημάρχου», υποστήριξε εξάλλου ο επικεφαλής της παράταξης Μένουμε Θεσσαλονίκη Κωνσταντής Σεβρής, ο οποίος ψήφισε κατά.

«Να γίνει η πλατεία έστω και με τις πιθανές αστοχίες της διοίκησης και μετά προφανώς πρέπει να πιεστεί να βρει και άλλες λύσεις για θέσεις πάρκινγκ στις παρυφές του κέντρου», είπε η επικεφαλής της παράταξης Ανοιχτή Πόλη Ρία Καλφακάκου, η οποία ψήφισε υπέρ.

Σημειώνεται ότι λευκό ψήφισαν ο κ. Γιώργος Αρβανίτης από την Πρωτοβουλία καθώς και ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης από τη "Λαϊκή Συσπείρωση".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πορεία ειρήνης σήμερα από την ΕΔΥΕΘ στη Θεσσαλονίκη
Η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ) οργανώνει και φέτος την καθιερωμένη Πανελλαδική Ημέρα Αντιιμπεριαλιστικής Δράσης σεόλη τη...
Πορεία ειρήνης σήμερα από την ΕΔΥΕΘ στη Θεσσαλονίκη