Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πότε ανοίγουν τα 2 νέα διόδια – Τι ισχύει με τιμές

Τι θα ισχύσει με τις τιμές - Τι δηλώνει στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο πρόεδρος της "Εγνατία Οδός ΑΕ" ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τα νέα διόδια Ωραιοκάστρου, η διέλευση από τα οποία θα κοστίζει 0,40 ευρώ και από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα αυξηθεί στα 0,70 ευρώ. Έτοιμος είναι και ο σταθμός της Ασπροβάλτας ενώ έχει αρχίσει η κατασκευή σε Στρυμονικό και Καβάλα. Έπονται οι υπόλοιποι δυο μετωπικοί σταθμοί στη Σιάτιστα και στο Αρδάνιο μαζί με τους πλευρικούς. Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι οι νέοι αυτοί σταθμοί δεν θα λειτουργήσουν για παραπάνω από δυο χρόνια, καθώς θα καταργηθούν όταν τεθεί σε λειτουργία το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θα αρχίσει να εγκαθίσταται το δεύτερο εξάμηνο του 2019.

Τα παραπάνω επεσήμανε μιλώντας στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο πρόεδρος της "Εγνατία Οδός ΑΕ" κ. Απόστολος Αντωνούδης. Όπως διευκρινίζει, το πότε θα λειτουργήσει ο σταθμός Ωραιοκάστρου δεν είναι γνωστό ακόμα καθώς "αναμένουμε υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης Τσακαλώτου-Σπίρτζη". "Εμείς είμαστε έτοιμοι, υπολογίζουμε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου", λέει ο κ. Αντωνούδης.

Όσο για τις τιμές στα διόδια, αναφέρει ότι μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη όταν δηλαδή υπογραφεί η ΚΥΑ για το Ωραιόκαστρο και για τον σταθμό στην Ασπροβάλτα θα αλλάξει η τιμή διοδίων. Πιο συγκεκριμένα στα Μάλγαρα θα πάει από 1,20 ευρώ στο 1,80 ευρώ, η τιμή διοδίων της Ανάληψης θα μειωθεί από 2,40 στο 1,80 και η τιμή διοδίων της Ασπροβάλτας θα είναι στα 0,90 λεπτά.

Οι τιμές αυτές θα αλλάξουν από την πρώτη μέρα του νέου έτους. Έτσι, από 1/1/2019 θα αυξηθούν επί 1,6. Αυτό σημαίνει ότι τα διόδια Μαλγάρων θα κοστίζουν 3 ευρώ, του Ωραιοκάστρου 0,70 ευρώ, της Ασπροβάλτας 1,40 και της Ανάληψη περίπου 3 ευρώ.

Μελετούν εκπτωτική πολιτική

Ερωτηθείς για τις διαμαρτυρίες που εκφράζονται για το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη θα βρεθεί σε "κλοιό" διοδίων, ο κ. Αντωνούδης αναφέρει ότι η Εγνατία Οδός εκπονεί μελέτη εκπτωτικής εμπορικής πολιτικής.

"Για κάποιες κατηγορίες χρηστών, είτε τοπικούς είτε εργαζόμενους που μετακινούνται αναγκαστικά για να πάνε στο χώρο εργασίας τους, ενδεχομένως θα υπάρξει εκπτωτική πολιτική, την οποία δεν είμαι έτοιμος να σας την πω ακόμη. Εκπονούμε την μελέτη. Θα είναι στη λογική ότι για κάποιες διελεύσεις που θα κάνει ο κάθε χρήστης μέσα στο μήνα θα έχει και κάποιες διελεύσεις δωρεάν".

Να υπενθυμίσουμε ότι αντιδράσεις για τη λειτουργία του σταθμού στην εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, στο ύψος του Ωραιοκάστρου έχουν εκφραστεί από την πλευρά δήμων, αλλά και παραγωγικών φορέων της πόλης, όπως το ΕΒΕΘ, το ΒΕΘ και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης.

Ποιοι άλλοι σταθμοί κατασκευάζονται

Πέρα από τους σταθμούς του Ωραιοκάστρου και της Ασπροβάλτας η κατασκευή των οποίων έχει ολοκληρωθεί, έχει αρχίσει η κατασκευή διοδίων και στο Στρυμονικό, η οποία υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί τέλος Δεκεμβρίου κάτι που σημαίνει ότι θα αρχίσει να λειτουργεί κάποια στιγμή μέσα στον Ιανουάριο του 2019. Επίσης, τον Φεβρουάριο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων στην Καβάλα και οι υπόλοιποι δυο μετωπικοί σταθμοί στη Σιάτιστα και στο Αρδάνιο μαζί με τους πλευρικούς θα ξεκινήσουν Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2019.

Σε δυο μήνες εξάλλου αναμένεται να αρχίσει η κατασκευή και των πλευρικών σταθμών διοδίων (20 διπλοί, 43 συνολικά).

Μνημονιακή υποχρέωση η κατασκευή μετωπικών σταθμών

Το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα αρχίσει να εγκαθίσταται το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 1,5 χρόνο. Όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος σε όλη την Εγνατία Οδό, τότε θα πάψει να λειτουργεί το μετωπικό σύστημα διοδίων.

Αυτό σημαίνει ότι οι νέοι σταθμοί διοδίων που δημιουργούνται θα λειτουργήσουν για το πολύ δυο χρόνια. Αυτό ήταν, όπως λέει ο κ. Αντωνούδης, υποχρέωση μνημονιακή "να κατασκευάσουμε και να λειτουργήσουμε τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων για να προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας".

Σημειώνεται ότι σε πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό της ΕΡΤ1, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα είναι στον αέρα και "έχουμε περάσει στη β΄φάση επιτέλους για να πληρώνει ο καθένας όποια απόσταση διανύει και έχουμε έναν πολύ συγκεκριμένο σχεδιασμό, προκειμένου να μειωθούν σε όλη τη χώρα οι τιμές των διοδίων. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο".

Στη β΄φάση η παραχώρηση της Εγνατίας

Η παραχώρηση της Εγνατίας αυτήν τη στιγμή είναι στη β΄φάση. Το data room έχει ανοίξει εδώ και 2-3 μήνες και θα παραμείνει ανοιχτό για ακόμη δυο μήνες περίπου, ενώ παράλληλα γίνονται έλεγχοι και επισκέψεις στον αυτοκινητόδρομο από τους ενδιαφερόμενους. Οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές θα ζητηθούν περίπου τον Δεκέμβριο του 2018 ή τον Ιανουάριου του 2019. Η όλη διαδικασία αναμένεται να λήξει το καλοκαίρι ή το Φθινόπωρο του 2019 με την τελική υπογραφή.

Το τι θα γίνει με την τιμολογιακή πολιτική όταν η Εγνατία περάσει στον παραχωρησιούχο είναι άγνωστο σήμερα. Προφανώς θα αποτελέσει μέρος της σύμβασης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχου, όπως εκτιμά ο κ. Αντωνούδης.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο, το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, κατόπιν της αξιολόγησης των Εκδηλώσεων Ενδιαφέροντος από τους συμβούλους του, αποφάσισε ότι επτά επενδυτικά σχήματα πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό (με αλφαβητική σειρά): 1. ANAS International Enterprise S.p.A. 2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp] 3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. 4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A. 5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A. 6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A. 7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ