Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ξεκινά έλεγχος για 2010 έως 2014 στον ΟΑΣΘ

Διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στον ΟΑΣΘ ξεκινάει το υπουργείο Υποδομών για την περίοδο 2010-2014

∆ιενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στον Οργανισµό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ξεκινάει το υπουργείο Υποδομών, με στόχο να ελέγξει τις οικονομικές χρήσεις κατά τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.

Για να γίνει ο διαχειριστικός έλεγχος, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, προχωρά στην συγκρότηση Μικτό Κλιμακιού Ελέγχου, αποτελούμενο από υπαλλήλους του υπουργείου Υποδομών. Όπως αναφέρεται στην απόφαση, στους υπαλλήλους ανατίθεται «η διενέργεια ελέγχου της διαχείρισης και λειτουργίας του Οργανισµού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ( ΟΑΣΘ) στις οικονοµικές χρήσεις των ετών 2010,2011,2012,2013,2014». Στόχος του υπουργείου είναι ο έλεγχος να περαιωθεί το συντομότερο δυνατό.

Η απόφαση αυτή έρχεται μετά τις δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος σε παλαιότερη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη είχε πει πως «το πάρτυ τελείωσε». Τότε, ο υπουργός είχε δηλώσει επίσης πως υπάρχουν θέματα για την τήρηση των υποχρεώσεων του ΟΑΣΘ, θέματα που μπορεί να εγείρουν ζήτημα της επιδότησης από το ελληνικό δημόσιο. «Δεν είναι θέματα που τα διαπιστώσαμε τώρα, είναι θέματα που διαχρονικά δεν τηρεί ο ΟΑΣΘ. Αν δεν λυθούν θα υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με την επιδότηση του ΟΑΣΘ», είχε πει (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά).

«Δεν είναι δυνατόν ένας Οργανισμός που λειτουργεί περίπου 60 χρόνια με αναθέσεις, με βάση τους νόμους, να κατηγορείται έτσι άδικα. Αν δεν ήμασταν αυτοί που ήμαστε θα μας ανέθεταν τόσα χρόνια το μεταφορικό έργο;», είχε απαντήσει μέσω του typosthes.gr ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Στεφανίδης (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά).

Η επιδότηση ανά έτος – Παλαιότερη μελέτη

Σύμφωνα με προ δύο ετών μελέτη, την οποία είχε αποκαλύψει το Βήμα της Κυριακής, την περίοδο 2007-2013 οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής έλαβαν συνολική επιδότηση 980 εκατ. ευρώ για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Την ίδια στιγμή, το άθροισμα των επιδοτήσεων του ΟΑΣΘ και των αποφάσεων που πέτυχε στα διαιτητικά δικαστήρια έφτασε τα 910 εκατ. ευρώ.

Η μέση ετήσια επιδότηση του ΟΣΥ για 143 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα έφτασε τα 140 εκατ. ευρώ, όταν ο ΟΑΣΘ για 42 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα (δηλαδή λιγότερο από το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου σε σύγκριση με την Αθήνα) έλαβε 130 εκατ. ευρώ. Κάθε όχημα της ΟΣΥ (λεωφορεία - τρόλεϊ) λαμβάνει επιδότηση περίπου 55.000 ευρώ, όταν κάθε όχημα του ΟΑΣΘ επιδοτείται με 210.000 ευρώ κατ' έτος.

Αντίστοιχα, η επιδότηση ανά εργαζόμενο στον ΟΣΥ είναι 16.000 ευρώ τον χρόνο, όταν στη Θεσσαλονίκη φτάνει τα 50.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση ανά επιβάτη, η οποία φτάνει τα 20 λεπτά στον ΟΣΥ, κυμαίνεται στα 80 λεπτά στον ΟΑΣΘ και φτάνει στο 100% της αξίας του κομίστρου, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ