Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ecocar: Έρχεται νέο τετραθέσιο ηλεκτρικό όχημα από Θεσσαλονίκη!

Όπως αποκαλύπτει στον "Τύπο Θεσσαλονίκης" ο διαχειριστής της Θεσσαλονικιώτικης ΕCΟ//SUN

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ένα νέο μοντέλο του ecocar, του αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος πόλης που έκανε το ντεμπούτο του πριν δυο χρόνια στη ΔΕΘ, αναμένεται να είναι διαθέσιμο σύντομα και θα είναι τετραθέσιο, όπως αποκάλυψε μιλώντας στον Τ.Θ. ο διαχειριστής της ΕCΟ//SUN, κ. Γεώργιος Καζαντζίδης.

Ο ίδιος εκτιμά ότι το νέο μοντέλο θα μπορεί να είναι διαθέσιμο μέχρι το τέλος του έτους και θα είναι ένα κλικ πιο υψηλών επιδόσεων και αποδόσεων σε σύγκριση με το διθέσιο ecocar που υπάρχει στην αγορά αυτήν τη στιγμή. Η πρώτη παρουσίαση των ecocars, μιας νέα κατηγορίας οχημάτων που λάνσαραν ένα νέο τρόπο αστικής μετακίνησης, έγινε στο πλαίσιο της ΔΕΘ το 2017 και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 200 οχήματα στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

ecocar-road.jpg

Κατασκευάζονται στην Κίνα αλλά η «καρδιά» τους χτυπάει με ελληνική τεχνογνωσία. Ειδικότερα, η ECO//SUN με έδρα τη Θεσσαλονίκη πέρασε την τεχνογνωσία της πάνω στα αυτοκίνητα τα οποία και εξελίσσει. «Βρήκαμε έναν κατασκευαστή που κατασκεύαζε ένα όχημα που πληρούσε τις προδιαγραφές και τις υποχρεώσεις που εμείς είχαμε ορίσει και το «αγκαλιάσαμε». Βάλαμε τις δικές μας μπαταρίες, παραμετροποιούμε όλα τα συστήματα. Η συμβολή της εταιρείας ECO//SUN που διαθέτει 25ετή εμπειρία σε συστήματα παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, συσσωρευτές και συστήματα φ/β αφορά τα ηλεκτρομηχανολογικά του οχήματος, όπως αναφέρει ο κ. Καζαντζίδης.

Σήμερα στην αγορά εκτός από τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης ecocar (δυο μοντέλα, το low speed που μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα μοτοποδηλάτου και το high speed που οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου) υπάρχει και η επαγγελματική σειρά ηλεκτρικών οχημάτων ecocar (δυο μοντέλα, το βαν και το Pick-up και τα δύο για ταχύτητες μέχρι 80 χλμ την ώρα), ενώ η εξέλιξη δεν σταματά με τις μπαταρίες της ECO//SUN, με βελτίωση των χαρακτηριστικών και πιο πλούσιο εξοπλισμό στο εσωτερικό των οχημάτων, προαιρετική προσθήκη φωτοβολταϊκών στην οροφή ή στο χώρο φόρτωσης (για τα βανάκια) που βοηθούν στη μεγαλύτερη αυτονομία του οχήματος αλλά και το λανσάρισμα τετραθέσιου οχήματος, όπως προαναφέρθηκε.

ecocar-ecosun-interrior.jpg

Μόλις 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα

Ο ίδιος σημειώνει ότι με τα ecocars κινείσαι οικονομικά, αθόρυβα, με μηδέν τέλη κυκλοφορίας (δεδομένου ότι δεν υπάρχουν εκπεμπόμενοι ρύποι), με κόστος 1 ευρώ τα 100 χιλιόμετρα σε ρεύμα για την φόρτιση, με δυνατότητα να παρκάρεις στο χώρο μιας μηχανής αλλά να έχεις παράλληλα την ασφάλεια του αυτοκινήτου. Επίσης, η ασφάλεια, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι μόλις 72 ευρώ με όλες τις βασικές καλύψεις από επώνυμη ασφαλιστική εταιρεία. Στα καινοτόμα χαρακτηριστικά του οχήματος συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι για τη φόρτισή του δε χρειάζεται παρά μια απλή πρίζα. «Δεν απαιτείται ισχυρό ρεύμα. Είναι φανταστείτε σαν να βάζεις μια καφετέρια στην πρίζα. Τέτοια πρίζα υπάρχει παντού. Στο πάρκινγκ, στον κοινόχρηστο χώρο, ακόμα και σε ένα περίπτερο να σταματήσεις και να ζητήσει να φορτίσεις το όχημα για 10 λεπτά μπορείς», όπως εξηγεί χαρακτηριστικά ο κ. Καζαντζίδης.

Εcocars έχουν διατεθεί σε όλη την Ελλάδα ενώ και οι ΟΤΑ αγκάλιασαν την πρόταση αυτή. Όσο για το εξωτερικό, η εταιρεία έχει θεμελιώσει, σύμφωνα με τον κ. Καζαντζίδη, συνεργασίες με χώρες όπως η Ελβετία, η Ισπανία, η Νορβηγία, η Σουηδία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Βουλγαρία και γενικώς δεν σταματά να αναπτύσσεται. Την επόμενη εβδομάδα θα συμμετέχει με τα ecocars στην έκθεση Intersolar στο Μόναχο της Γερμανίας.

eco-car1.jpg

Αν και όπως παραδέχεται ο κ. Καζαντζίδης είναι λίγο δύσκολο για μια οικογένεια να έχει γενικά ως μοναδικό αυτοκίνητο ένα ηλεκτρικό, δεδομένης της μικρής αυτονομίας σε σχέση με το συμβατικό, αλλά και της υψηλής τιμής κάποιων εξ΄αυτών, στο αρχικό business plan της ECO//SUN ήταν η τιμή του ecocar να είναι πολύ χαμηλή. «Ξεκινάει από 6.100 ευρώ, που είναι περίπου το κόστος μιας μηχανής, αλλά κινείσαι με αυτοκίνητο», όπως τονίζει. Μπορεί όπως λέει να αποτελεί το δεύτερο ή το τρίτο όχημα, αλλά είναι πολύ εξυπηρετικό και παρέχει πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια συγκρινόμενο με τη μετακίνηση ενός μοτοποδηλάτου. Κίνητρο αποτελεί και το οικονομικό όφελος που θα έχει τελικά κάποιος οδηγώντας ένα ecocar στην πόλη. «Κινούμενος κάποιος με ένα ecocar σε αστικές μετακινήσεις έχει ετήσιο όφελος (συγκριτικά με ένα συμβατικό όχημα αναλόγου χρήσης) της τάξης των 1.500 ευρώ», σύμφωνα με τον κ. Καζαντζίδη, ο οποίος υπενθυμίζει ότι ένα συμβατικό όχημα επιβαρύνεται με το κόστος των καυσίμων, με τέλη, αλλά και με συντήρηση που για το ecocar είναι στοιχειώδης καθώς έχει μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα οποίος μάλιστα έχει  διάρκεια ζωής 1,5 εκατ. χιλιομέτρων.

Μπορείτε να δείτε από κοντά το eco-car και να ενημερωθείτε για τις δυνατότητές του στο Περίπτερο 10 της ΔΕΘ, όπου μέχρι και την Κυριακή φιλοξενείται έκθεση με θέμα τις ψηφιακές τεχνολογίες στις παραγωγικές διαδικασίες στο πλαίσιο του Thessaloniki Design Week (ανοιχτή 12 το μεσημέρι με 8 το βράδυ).

*Οι φωτογραφίες είναι από τη διθέσια εκδοχή του ecocar 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ "ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ