Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Πολυκατοικίες... κακοπληρωτές - Μεγαλώνουν τα φέσια στα κοινόχρηστα

"Πονοκέφαλος" οι κακοπληρωτές στις πολυκατοικίες

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Μεγαλώνουν τα ποσά των απλήρωτων κοινοχρήστων σε αρκετές πολυκατοικίες της πόλης μας.

Καθώς συχνά δεν υπάρχουν κυρώσεις αν κάποιος ιδιοκτήτης ή νοικάρης δεν πληρώσει τα όσα του αναλογούν ανά δίμηνο ή μήνα, πολλοί είναι αυτοί που αφήνουν τελευταία την τακτοποίηση αυτών των λογαριασμών ή προβαίνουν στην πληρωμή μετά από… μήνες.

Το αποτέλεσμα είναι να συσσωρεύονται χρέη που πολλές φορές άγνωστο είναι πότε θα αποπληρωθούν.

Η κατάσταση είναι πιο δύσκολη όταν τα κοινόχρηστα έχει κάποιος από τους ενοίκους της πολυκατοικίας με τις εντάσεις να είναι συχνές. Και όταν στα κοινόχρηστα είναι μαζί και η θέρμανση των σπιτιών τότε η κατάσταση γίνεται γρίφος…. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι οικοδομές που αναγκάζονται να σταματήσουν την θέρμανση γιατί έχουν πολλούς κακοπληρωτές.

Με όλα τα παραπάνω δεδομένα οι όποιες εργασίες για καλωπισμό της οικοδομής θα μπουν σε δεύτερη μοίρα, ενώ σε κάποιες πολυκατοικίες για να γλιτώσουν χρήματα αναλαμβάνουν την καθαριότητα οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες/ ενοικιαστές των σπιτιών.

«Έπρεπε κάπως να κόψουμε τα έξοδά μας. Με ένα μεγάλο ποσοστό ιδιοκτητών και ενοικιαστών που δεν πληρώνουν κοινόχρηστα αναγκαζόμαστε να ξοδεύουμε χρήματα από το αποθεματικό το οποίο ολοένα και μειώνεται…. Αν δεν πληρωθούν τα χρέη δεν ξέρουμε τι θα γίνει… Κάπως έτσι πήραμε την απόφαση να μην πληρώνουμε συνεργείο καθαρισμού και να καθαρίζουμε εκ περιτροπής ο καθένας τον όροφό του και τις σκάλες που οδηγούν σε αυτόν», αναφέρει στο «ΤyposThes» διαχειρίστρια οικοδομής που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης.

Και φυσικό είναι όταν προκύψουν έκτακτες εργασίες πχ για αποχέτευση ή μόνωση ταράτσας, τότε η συνεννόηση ανάμεσα στους ένοικους ώστε να λυθούν βασικά ζητήματα της οικοδομής είναι ακόμη πιο δύσκολη.

Για να γλιτώσουν τις εντάσεις και τις παρεξηγήσεις αρκετοί είναι αυτοί που απευθύνονται σε γραφεία που αναλαμβάνουν την διαχείριση των κοινοχρήστων. Έτσι δεν υπάρχει το προσωπικό στοιχείο και οι διαδικασίες γίνονται πιο επαγγελματικά, όμως απαιτείται η ανάλογη πληρωμή.

Σε αυτά συνήθως οι «κακοπληρωτές» είναι λιγότεροι.

«Μέχρι στιγμής ευτυχώς δεν έχουμε πολλές περιπτώσεις με χρέη. Ωστόσο υπάρχουν κάποιοι πελάτες που έχουν ένα “άνοιγμα” ακόμη και ετών στους λογαριασμούς τους… Ουσιαστικά ο κύριος λόγος διαφωνίας είναι εντός των ενοίκων της πολυκατοικίας για το πώς κατανέμονται οι λογαριασμοί. Δεν συμφωνούν πάνω σε αυτό και επιλέγουν να μην πληρώσουν ή να πληρώσουν με καθυστέρηση», ανέφερε στο «ΤyposThes» εκπρόσωπος της εταιρείας κοινοχρήστων που ιδρύθηκε πριν ενάμιση χρόνο. Σχετικά με τις τυχόν «ποινές» για τους κακοπληρωτές σημείωσε πως αυτό έγκειται στις αποφάσεις της ίδιας της οικοδομής, αν πχ θα κινηθεί δικαστικά.

Όσο για θέματα συντήρησης ανελκυστήρων σημείωσε πως βάσει νόμου πρέπει να γίνονται κανονικά και με την συχνότητα που ορίζεται.

«Όλα είναι θέμα τρόπου λειτουργίας. Στην δική μας εταιρεία η αναλογία είναι 70-30 ή 60-40 με συνεπείς και ασυνεπείς πελάτες αντίστοιχα. Όμως όταν βλέπουμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις προβαίνουμε σε προσωπική επαφή, υπενθυμίζουμε το χρέος, πραγματοποιούμε τηλεφωνικά ραντεβού για να μιλήσουμε με τον πελάτη ή θα περάσουμε και από την πολυκατοικία ώστε να βρεθεί μια εναλλακτική λύση στην πληρωμή», ανέφερε εκπρόσωπος διαφορετικής εταιρείας κοινοχρήστων. Όπως συμπλήρωσε με αυτό τον τρόπο, τα χρέη δεν συσσωρεύονται σε τόσο μεγάλο βαθμό.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ