Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κορωνοϊός: Θα αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων ανά τραπέζι στα εστιατόρια

Η κυβέρνηση θα εξετάσει και το ζήτημα των πανηγυριών, δήλωσε ο κ. Πέτσας

«Πρέπει να προσέχουμε και να εξακολουθήσουμε να τηρούμε τους κανόνες. Δηλαδή να εφαρμόζουμε τους κανόνες ατομικής υγιεινής, να φοράμε μάσκα ιδίως στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και να προσέχουμε πάρα πολύ την απόσταση», δήλωσε ο κυβερνητικό εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, μιλώντας στον ΑΝΤ1.

 Καταλαβαίνουμε, συνέχισε,  ότι σε καταστάσεις όπως στα πανηγύρια είναι πολύ δύσκολο να τηρούνται οι αποστάσεις. «Είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί σοβαρά και θα το εξετάσουμε όπως θα εξετάσουμε και τα θέματα που αφορούν στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Έχει φανεί το τελευταίο  διάστημα ότι μερικά μέτρα ήταν ίσως κάπως υπερβολικά. Για παράδειγμα, το θέμα των έξι ατόμων σε ένα τραπέζι στα εστιατόρια. Αυτό θα αναθεωρηθεί με μία μεγαλύτερη ευελιξία τις αμέσως επόμενες ημέρες. Θα αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται στο ίδιο τραπέζι.  Αυτό είναι βέβαιο. Γιατί συνήθως -όπως είδαμε το προηγούμενο διάστημα- οι άνθρωποι που κάθονται μαζί είτε  είναι άτομα της ίδιας οικογένειας είτε είναι φίλοι που γενικά κάνουν παρέα. Είναι πιο εύκολο να ελεγχθεί η τήρηση των κανόνων σε καταστήματα που οι πελάτες είναι καθιστοί παρά στα καταστήματα που είναι όρθιοι, όπου υπάρχει συνωστισμός παρά τις εκκλήσεις που έχουμε κάνει κατ’ επανάληψη», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Για τον τουρισμό

Όσον αφορά τα εισαγόμενα κρούσματα, ξέραμε από την αρχή πως, όταν θα ανοίγαμε σιγά σιγά τις πύλες μας στον κόσμο, θα είχαμε και εισαγόμενα κρούσματα. Σημασία έχει με τον στοχευμένο έλεγχο που κάνουμε, να εντοπίζουμε γρήγορα τα όποια κρούσματα και να τα περιχαρακώνουμε για να μην υπάρχει διασπορά στην κοινότητα. Και αυτό  δουλεύει μέχρι στιγμής. Έχουμε  δείξει ότι είμαστε έτοιμοι να αναθεωρούμε τις αποφάσεις μας, είτε επιταχύνοντας το άνοιγμα, όπως για παράδειγμα με το Ηνωμένο Βασίλειο, που -επειδή τα επιδημιολογικά δεδομένα ήταν καλά- προχωράμε σε απελευθέρωση των πτήσεων από τις 15 Ιουλίου, είτε να τα κλείνουμε όπως έγινε με την περίπτωση της Σερβίας, όταν φάνηκε ότι υπήρχε μία έξαρση στη γειτονική μας χώρα και αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε τις εισροές για ένα χρονικό διάστημα.  Και αυτά πάντα σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Κυβερνήσεις και πάντα με πρώτο γνώμονα την  προστασία της δημόσιας υγείας. Πάμε καλά μέχρι στιγμής. Είναι κρίσιμο να διατηρηθεί αυτή η εικόνα τις επόμενες 15 ημέρες, όταν θα δούμε ποιο ήταν το αποτέλεσμα μετά τις 15 Ιουνίου και ιδίως από την 1η Ιουλίου, ώστε να μη θέσουμε σε κίνδυνο τον μόνο μήνα του καλοκαιριού που φαίνεται ότι θα είναι πολύ καλός, τον Αύγουστο.  Κάνουμε μια ακόμη έκκληση σε όλους. Τηρούμε με θρησκευτική ευλάβεια τους κανόνες ατομικής υγιεινής και προστασίας και προσέχουμε τις αποστάσεις, προκειμένου να έχουμε το καλό αποτέλεσμα που είχαμε μέχρι σήμερα

Για την διαφημιστική καμπάνια για τον κορονοϊό

Είχαμε μια πρωτοφανή κατάσταση, τον κορονοϊό. Κανείς από εμάς δεν είχε ξαναζήσει τέτοια κατάσταση. Διαμορφώσαμε ένα πρόγραμμα, το οποίο είχε να κάνει με την ενημέρωση του κοινού και κάναμε μία εκστρατεία ενημέρωσης σε περίπου δυόμισι μήνες, σε πάνω από 1.200 Μέσα, σε όλη την Επικράτεια. Αυτή η καμπάνια ενημέρωσης έσωσε ζωές. Έπρεπε οι Έλληνες να ξέρουν τι είχαν να αντιμετωπίσουν, από τι κινδύνευαν, ποια μέτρα προστασίας έπρεπε να πάρουν, αλλά και πώς σιγά σιγά να φύγουν από το καθεστώς lockdown και να μπουν  με προσοχή σε μια νέα κανονικότητα. Όλα αυτά έπρεπε να γίνουν με έναν επαγγελματικό και οργανωμένο τρόπο. Αυτό κάναμε, δεν κρυφτήκαμε πίσω από τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που υπήρχαν.  Θέσαμε μια νέα βάση, με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στις 14/3/2020, δηλαδή στην αρχή της πανδημίας, προκειμένου να έχουμε για δυόμισι μήνες τα μηνύματα που χρειαζόταν, ώστε να πειστεί ο κόσμος να ακολουθήσει τις οδηγίες των ειδικών. Και τα καταφέραμε. Επομένως, αυτά τα χρήματα είχαν να κάνουν με μια διαφημιστική εκστρατεία. Αγοράστηκαν τηλεοπτικός, ραδιοφωνικός χρόνος και καταχωρήσεις, χώρος ή χρόνος δηλαδή για να προβληθούν μηνύματα. Επομένως, κάναμε μια διαδικασία με πλήρη διαφάνεια. Δώσαμε στη δημοσιότητα ποια Μέσα συμμετείχαν και πόσα πήραν, μετά την ολοκλήρωση των τυπικών διαδικασιών, τον ποιοτικό και ποσοτικό έλεγχο που έπρεπε να γίνει, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι όντως έγιναν αυτές οι καταχωρήσεις, αυτές οι αναρτήσεις.

Όταν δεν υπάρχει αντιπολιτευτική ατζέντα, ασκείται μια κριτική με πυροτεχνήματα. Η κριτική στην αρχή τι έλεγε; Ότι κάνατε μία απευθείας ανάθεση σε μία εταιρεία για να πάρει 20 εκατομμύρια. Απαντάμε ότι τα Μέσα τιμολογούσαν ξεχωριστά στο Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο πλήρωνε. Μετά έλεγαν ότι θα γίνουν επιστροφές. Μα δεν γίνονται επιστροφές, το έχουμε ξεκαθαρίσει από την πρώτη στιγμή. Μετά η κριτική ήταν, ότι θα δώσετε μόνο στα φίλα προσκείμενα Μέσα. Όμως, 1.200 και πλέον Μέσα συμμετείχαν στην καμπάνια, σε όλη την Επικράτεια. Από το «Ριζοσπάστη» και το «Κόκκινο» μέχρι την «Αυγή» και την «Εφημερίδα των Συντακτών». Καμία διάθεση, λοιπόν, καμία πολιτική σκοπιμότητα πίσω από τη συμμετοχή των Μέσων. Κάναμε την επιλογή, να δώσουμε σε έναν ανάδοχο, που είχε το προσωπικό, την εμπειρία και το εξειδικευμένο πρόγραμμα, προκειμένου να κάνει αυτήν την κατανομή σε όλα τα Μέσα. Αυτό κάναμε.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έργα από σήμερα στη Μουδανιών – Σε ποια σημεία γίνονται
Συνεργεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα κάνουν εργασίες κοπής πρασίνου αλλά και τοποθέτησης μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας
Θεσσαλονίκη: Έργα από σήμερα στη Μουδανιών – Σε ποια σημεία γίνονται