Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μια αλληγορία για την ανθρώπινη ματαιοδοξία

Είναι τα «Φλύαρα Γόνατα» που ανεβαίνουν από αύριο στο Studio Vis Motrix

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Για την τέχνη, το πώς κανείς την αντιλαμβάνεται, καθώς και μερικά αρνητικά της σημεία, όπως η ματαιοδοξία που κρύβει (και ίσως όχι μόνο η τέχνη, αλλά λίγο πολύ και όλοι μας), μιλάει το έργο της Σάσας Νάτση «Φλύαρα Γόνατα» που θα ανεβεί από αύριο στο Studio Vis Motrix (Έδισσον 4, απέναντι από το Δημαρχείο) σε μια συμπαραγωγή της ομάδας χορού Vis Motrix και της θεατρικής ομάδας Eclipses Group Theater.

Όλα αρχίζουν όταν δυο νέοι εισβάλλουν σε μια ερειπωμένη έπαυλη, μέσα στην οποία κείτονται τα απομεινάρια μιας καλλιτεχνικής ιδιοφυίας που αγωνιά για τη θέση της στη ζωή και την τέχνη.

Αυτό το γεγονός θα τους οδηγήσει σε μια έντονη διαμάχη για τη σχέση του καλλιτέχνη με τον άνθρωπο, του ανθρώπου με τον καλλιτέχνη.

«Ο νέος λειτουργεί με βάση τη λογική, τα όρια και τα “πρέπει”. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο ζωής του καλλιτέχνη. Και από εκεί ξετυλίγεται το κουβάρι της σύγχυσης», σημείωσε ο ηθοποιός Δημήτρης Όντος, μιλώντας για το ρόλο του.

Η Αίγλη Κατσίκη που υποδύεται τη νέα τόνισε πως η ηρωίδα την οποία παίζει επί σκηνής «ακολουθεί την τέχνη και εμπνέεται από αυτήν, αλλά έχει τη συνείδηση ότι δεν είναι όλα ρόδινα».

Στο κείμενο της Νάτση που «δίνει ένα ανοιχτό πεδίο εξερεύνησης για να το γεμίσεις με την εμπειρία σου και την υποκριτική σου», εστίασε ο Κώστας Γεράρδος που ερμηνεύει τον άνδρα. Και πρόσθεσε πως ο τίτλος της παράστασης είναι αλληγορικός. «Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που είναι “Φλύαρα γόνατα”, αλλά και κάποιοι που πάνε στις αρθρώσεις, μιλούν για την ουσία», σημείωσε.

«Το έργο πραγματεύεται μια καλλιτεχνική φιγούρα που αισθάνεται ότι έχει φτάσει σε ένα τέλμα, νιώθει ότι κάτι του λείπει. Και αυτό είναι η επαφή με τον άνθρωπο», ανέφερε ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος που υπογράφει τη σκηνοθεσία. Και συμπλήρωσε πως το θέατρο δεν πρέπει να χάσει την ανθρωπιά του, την επαφή του με το κοινό. «Δεν υπάρχει πρωτοπορία στην Ελλάδα. Αυτά που κάναμε στα υπόγεια έχουν γίνει πχ στη Γαλλία από το 1910. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε μέσα από την τέχνη μας είναι να ξυπνήσουμε τις αισθήσεις», σχολίασε.

Τόνισε πως ο Κώστας Γεράρδος, που υπήρξε και δάσκαλός του, είναι πηγή έμπνευσης για όσους ασχολούνται με το θέατρο και το χορό, και πως παραμένει δάσκαλος, ακόμη και όταν βρίσκεται πάνω στη σκηνή ως ηθοποιός.

Δήλωσε πως στόχος τους είναι να γίνει το Studio Vis Motrix ένας νέος πυρήνας πολιτισμού στην πόλη (πέρα από τις παραστάσεις, λειτουργεί και εργαστήρι υποκριτικής με υπεύθυνους τους Γρηγόρη Παπαδόπουλο και Νίκο Ορτετζάτο, και χορού με υπεύθυνο τον Κώστα Γεράρδο).

Από την πλευρά του ο Κώστας Γεράρδος σημείωσε πως η μετάβαση από έναν υπόγειο χώρο σε ένα ισόγειο είχε ευεργετικό αποτέλεσμα. «Είναι σημαντικό να σε εμπνέει ο χώρος και να αισθάνεσαι σαν στο σπίτι σου», τόνισε.

Για έναν πολυμορφικό χώρο που προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε παράστασης έκανε λόγο η Λέα Κούση που έχει αναλάβει το εικαστικό μέρος.

Κείμενο: Σάσα Νάτση, Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Σκηνογραφία – κοστούμια: Λέα Κούση, Μουσική: Γιάννης Μόμτσιος , Φωτισμός: Μαρία Λαζαρίδου & Κέλι Εφραιμίδου, Κίνηση - χορογραφία: Κώστας Γεράρδος, Video – Trailer παράστασης: Σάββας Κατιρτζίδης & Κυριάκος Νοχουτίδης , Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκος Ορτετζάτος, Κατασκευές: Κώστας Πασχαλίδης, Ειδικές κατασκευές: Μαίρη Ενισλίδου, Κατασκευή κοστουμιών: Ελένη Χασιώτη, Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Βογιατζόπουλος.

Ερμηνεύουν: Κώστας Γεράρδος (άνδρας), Αίγλη Κατσίκη (νέα), Δημήτρης Όντος (νέος)

Παραστάσεις: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα στις 21:15

Είσοδος: 10€, μειωμένο 5€, Τηλέφωνο κρατήσεων: 6979-323061.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ