Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Δ. Δεμουρτζίδης: «Συνεχής ο αγώνας για τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη»

«Η βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, αντιμετωπίζεται ως συνεχής και δυναμική διαδικασία», τονίζει στο άρθρο του στον «Τύπο Θεσσαλονίκης», ο Δήμαρχος Παύλου Μελά

Άρθρο του Δημήτρη Δεμουρτζίδη*

 

Λένε πώς η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Έχοντας αυτό λοιπόν υπόψη, από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση στο δήμο Παύλου Μελά, ριχτήκαμε στη μάχη της βελτίωσης της καθημερινότητας του πολίτη. Τα προβλήματα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν πολλά, ωστόσο δεν υπήρχε χρόνος για δισταγμούς και αναβολές.

Στόχος μας ήταν το τρίπτυχο πρακτικότητα – αμεσότητα δράσης – αποτελεσματικότητα να δώσει απτά αποτελέσματα αμέσως και σαφώς αντιληπτά από την πλειοψηφία των πολιτών για να βελτιωθεί το καθημερινό πλαίσιο στο οποίο ζει, εργάζεται και λειτουργεί ο πολίτης. Για αυτό από τη μία απαιτείται η γνώση και η παραδοχή των δυσχερειών που υπάρχουν, από την άλλη σθένος, θέληση και αποφασιστικότητα για τη λύση. Σε αυτή την εξίσωση θέλαμε να βάλουμε και τη σχέση πομπού και δέκτη, πολίτη και δήμου, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα την επικοινωνία με τον πολίτη.

Γι’ αυτό το λόγο δημιουργήσουμε μια καινοτόμο πλατφόρμα επικοινωνίας με τους πολίτες ούτως ώστε τα αιτήματα και τα προβλήματά τους να συγκεντρώνονται σε ένα ενιαίο λογισμικό και να κατηγοριοποιούνται ανά διεύθυνση αρμοδιότητας. Στη συνέχεια, οι υπηρεσίες του δήμου τα ταξινομούν ημερολογιακά και ανάλογα με το αν έχουν να αντιμετωπίσουν μια επείγουσα κατάσταση να αναλαμβάνουν την επίλυσή τους. Για να αντιληφθεί κάποιος τη σημασία της διαχείρισης αιτημάτων είναι σημαντικό να αναλογιστεί τον αριθμό τους:  για το έτος 2017 συγκεντρώθηκαν 8.000 αιτήματα, ενώ για το 2018 ξεπέρασαν τα 10.000 και αφορούσαν κυρίως ζητήματα καθαριότητας και πρασίνου, φθορές στο οδόστρωμα, βλάβες στον ηλεκτροφωτισμό, επισκευές σε δημοτικά κτίρια.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι από αυτόν το αριθμό αιτημάτων – προβλημάτων, η μεγάλη πλειοψηφία βρίσκει επίλυση, ενώ ο δημότης ενημερώνεται για τη συνολική πορεία του αιτήματός του με το κατάλληλο feedback από τις υπηρεσίες του δήμου. Πρόσφατα συνδέσαμε στα αιτήματα και τη νέα ηλεκτρονική εφαρμογή, τον «Οδηγό του Δημότη» που είναι διαθέσιμη για download σε όλα τα smartphones. Έτσι, ο δημότης μπορεί ανά πάσα στιγμή να ακολουθήσει την παραπάνω διαδικασία πολύ εύκολα και άμεσα μέσα από το κινητό του τηλέφωνο, αποστέλλοντας φωτογραφία και αίτημα στο δήμο μας.

Αν τώρα δούμε τις παραπάνω κατηγορίες αιτημάτων, θα κατανοήσουμε ποιοι ήταν οι τομείς ευθύνης στους οποίους έπρεπε να δείξουμε τη μέγιστη προσοχή μας, ώστε το ζητούμενο της διατήρησης της ευρυθμίας και της εξασφάλισης βέλτιστης ποιότητας ζωής σε καθημερινό επίπεδο να περάσει από το σχεδιασμό στην πράξη.

Στο κομμάτι της καθαριότητας το σημαντικότερο ήταν να βρεθεί αποδοτικότερος τρόπος λειτουργίας των απορριμματοφόρων και του προσωπικού. Πέραν των πολλών παρεμβάσεων καθαριότητας και πρασίνου, η αποκομιδή γίνεται 6 φορές την εβδομάδα, ενώ στους κεντρικούς δρόμους τα απορριμματοφόρα μαζεύουν τα σκουπίδια και τις 7 ημέρες. Σημαντική είναι η αναβάθμιση και στην ανακύκλωση με τα χαρακτηριστικά οχήματα να συλλέγουν το περιεχόμενο των μπλε κάδων τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Πριν λίγο καιρό προμηθευτήκαμε 950 νέους κάδους κι έτσι πλέον πάνω από 4.500 κάδοι συμβατικοί και ανακύκλωσης είναι τοποθετημένοι στις γειτονιές του Δήμου Παύλου Μελά.

Στα πλαίσια πάντα της βελτίωσης της καθημερινότητας, πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες εργασίες ασφαλτόστρωσης με στόχο την αποκατάσταση φθορών του οδοστρώματος. Στόχος των παρεμβάσεων ήταν η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών για την ασφαλή διέλευση οχημάτων και την ασφαλή κίνηση των πεζών στο οδικό δίκτυο του Δήμου Παύλου Μελά με ιδιαίτερη έμφαση σε οδούς όπου υπήρχε σημαντικός κυκλοφοριακός φόρτος, διέλευση λεωφορειακών γραμμών και οδούς που γειτνιάζουν με σχολικά συγκροτήματα.

Οι καιρικές συνθήκες, ο κυκλοφοριακός φόρτος, η φυσική γήρανση  των οδοστρωμάτων καθώς και οι επεμβάσεις διαφόρων οργανισμών κοινής ωφέλειας είχαν επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην εικόνα των οδοστρωμάτων τα οποία αντιμετωπίστηκαν με αποξήλωση του παλαιού ασφαλτοτάπητα και στρώση με αντιολισθηρή άσφαλτο.

Για την εξασφάλιση συνεχούς, ανεμπόδιστης και ασφαλούς κίνησης των πεζών, υλοποιήσαμε την κατασκευή ή ανακατασκευή τμημάτων πεζοδρομίων. Η δημιουργία νέας υποδομής και η βελτίωση της υφιστάμενης, ελαχιστοποιούν τα προβλήματα πρόσβασης και διακίνησης, συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία της πόλης μας, παρέχοντας ασφάλεια και προστασία στους κατοίκους και τις περιουσίες τους. Οι επεμβάσεις έγιναν σε καίρια σημεία της πόλης και άλλαξαν πολύ γρήγορα την καθημερινότητα των πολιτών προς το καλύτερο.

Επιπλέον, εγκαταστήσαμε νέα φωτιστικά σώματα Led τελευταίας τεχνολογίας σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, εξοικονομώντας ενέργεια, μειώνοντας την κατανάλωση και συνεπώς το κόστος για το δήμο, σε σύγκριση με το παλαιότερο ενεργοβόρο δίκτυο που υπήρχε στις περιοχές.

Επίσης, μια σειρά από έργα τομής απολύτως αναγκαία και επεμβατικά. Έργα μικρής, αλλά και μεγάλης κλίμακας που αναβαθμίζουν λειτουργικά και αισθητικά το αστικό τοπίο, αλλά επιπλέον βγάζουν τον πολίτη στη γειτονιά του, τον κρατάνε στην πόλη του και τον κάνουν συμμέτοχο στην καθημερινή διαδικασία.

Οφείλω να πω ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν μας χαρίστηκε τίποτα. Αγωνιστήκαμε σκληρά παρά τα εμπόδια, τις γενικολογίες και τους αφορισμούς και σε ένα πλαίσιο που μόνο εύκολο δεν είναι για την τοπική αυτοδιοίκηση. Κλείνουμε αυτό το κεφάλαιο της διοίκησής μας σαφέστατα με θετικό πρόσημο και ετοιμαζόμαστε με αισιοδοξία για την επόμενη μέρα, στηριζόμενοι στην εμπιστοσύνη κα την αγάπη των πολιτών. Ο δήμος Παύλου Μελά γίνεται πρότυπο, εξελίσσεται και μέσα από την καθημερινή και προσωπική αλληλεπίδραση με τον πολίτη, Διοίκηση και Υπηρεσίες σχεδιάζουν και εφαρμόζουν αναγκαίες αλλαγές που θα τους επιτρέψουν να λειτουργήσουν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και του κοινού καλού.

 

*Ο Δημήτρης Δεμουρτζίδης είναι Δήμαρχος του Δήμου Παύλου Μελά 

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απάντηση Καλλιάνου σε Γεωργιάδη: Δεν τα βάζω μαζί σου, φταίει η κλινική
«Όλα στο φως, χωρίς να φοβηθώ κανέναν που θα προσπαθήσει να με βγάλει ψεύτη, διότι στη θέση του πατέρα μου έχουν βρεθεί χιλιάδες άνθρωποι»
Απάντηση Καλλιάνου σε Γεωργιάδη: Δεν τα βάζω μαζί σου, φταίει η κλινική
Θεσσαλονίκη: Φράκαρε ο Περιφερειακός – Τεράστια ταλαιπωρία για οδηγούς (ΧΑΡΤΗΣ)
Πολύ μεγάλο μποτιλιάρισμα και ουρές χιλιομέτρων και στις δύο κατευθύνσεις του δρόμου – Αυξημένη κίνηση και μέσα στην πόλη
Θεσσαλονίκη: Φράκαρε ο Περιφερειακός – Τεράστια ταλαιπωρία για οδηγούς (ΧΑΡΤΗΣ)