Η Θεσσαλονίκη αξίζει να πρωταγωνιστήσει, όχι γιατί το θέλουμε εμείς οι Θεσσαλονικείς αλλά γιατί αποτελεί εθνική επιταγή και νομοτέλεια. Δεν βλέπουμε την πόλη μας ως τον «ομφαλό» της Ελλάδος. Δεν ανταγωνιζόμαστε την Αθήνα. Οραματιζόμαστε την Θεσσαλονίκη μας ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη, που έχει όλες τις δυνατότητες να πρωταγωνιστήσει στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Μια πόλη – πρωταγωνίστρια, όμως, πρέπει να διαθέτει τις υποδομές και να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες. Η Θεσσαλονίκη πλέον σπάει τα δεσμά της στασιμότητας γιατί, χρόνο με τον χρόνο, αποκτά τις υποδομές για να διαδραματίσει αυτόν τον σημαίνοντα ρόλο. Αξιοποιώντας τόσο το έμψυχο δυναμικό της όσο και τα πλεονεκτήματά της, όπως είναι η γειτνίαση με όλες τις πρωτεύουσες και τις μεγαλουπόλεις των όμορων κρατών. Την Σόφια, τα Σκόπια, τα Τίρανα, το Βελιγράδι, το Βουκουρέστι, την Κωνσταντινούπολη. Γεωπολιτικό σύνορο ανατολής-δύσης και διαμετακομιστικός κόμβος εμπορίου και, κατ' επέκταση, ανάπτυξης, η πόλη μας αποκτά έναν σύγχρονο βηματισμό και προσελκύει επενδυτές από το εξωτερικό. Η Deloitte, η Pfizer, η Microsoft επέλεξαν να επενδύσουν στην Θεσσαλονίκη και όχι κάπου αλλού, στην υπόλοιπη Ελλάδα, ακριβώς γιατί ζύγισαν τα μεγάλα γεωπολιτικά πλεονεκτήματα της θέσης της Θεσσαλονίκης και των μικρών αποστάσεων που την χωρίζουν από τις μεγάλες αγορές της Βαλκανικής. Γι’ αυτό οι φιλοδοξίες μας δεν περιορίζονται μόνον «πέριξ της πλατείας Αριστοτέλους» αλλά επεκτείνονται σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Και αυτό οφείλεται, εν πολλοίς, στο γεγονός ότι η αναπτυξιακή δυναμική της δεν είναι μονοδιάστατη, αλλά καλύπτει ένα ευρύ πεδίο που περιλαμβάνει τον τουρισμό, την ενέργεια, την βιομηχανία, την βιοτεχνία, την εκπαίδευση, την τεχνολογία, την καινοτομία και το εμπόριο.
Η παράδοση του Μετρό, σε συνδυασμό με τις εργασίες για το Fly Over, που προχωρούν βάσει των χρονοδιαγραμμάτων, αλλά και τα άλλα μεγάλα έργα υποδομής που γίνονται στην πόλη, όπως το Παιδιατρικό Νοσοκομείο, το Thess Intec, μπορούν να αναδείξουν την πρωτεύουσα της Μακεδονίας μας σε «πόλη- στρατηγείο», σε επίκεντρο σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Μια πόλη σύγχρονη, κέντρο παιδείας, πολιτισμού, τουρισμού, εμπορίου, με πρωταγωνιστικό ρόλο στους τομείς της εκπαίδευσης και της καινοτομίας.
Η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη έχουν όλες τις δυνατότητες να προχωρήσουν δυναμικά από εδώ κι εμπρός. Με τα πανεπιστήμια, τους σημαντικούς θρησκευτικούς, αρχαιολογικούς, τουριστικούς χώρους, όπως το Άγιον Όρος, η Βεργίνα, το Δίον, ο Όλυμπος, η Μαρώνεια, τα Στάγειρα, η Αμφίπολη, οι βυζαντινοί ναοί και τα μουσεία, μπορεί η Θεσσαλονίκη αλλά και η ευρύτερη περιοχή του βορειοελλαδικού χώρου να γίνει ένα κέντρο Παιδείας και Πολιτισμού. Με το λιμάνι της, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας μετά τον Πειραιά, τον εμπορευματικό σιδηρόδρομο και τις οδικές μεταφορές, που επιτρέπουν αγαθά και προϊόντα να μεταφέρονται σε πολύ σύντομο χρόνο στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη, μπορεί να γίνει ένα Διαμετακομιστικό Κέντρο. Ως επίνειο ολόκληρης της χερσονήσου του Αίμου, μπορεί ακόμη να γίνει ένα Χρηματοοικονομικό - Χρηματοπιστωτικό Κέντρο, στρατηγική έδρα επιχειρήσεων και τραπεζών.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ψηφίδες της νέας Θεσσαλονίκης που σχεδιάζουμε. Μιας πόλης περισσότερο ανταγωνιστικής στο διεθνές περιβάλλον, με εξωστρεφή χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικά που θα την καταστήσουν πιο ελκυστική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της. Μιας πόλης που πραγματικά θα πάρει την θέση που της αξίζει. Όχι γιατί της το "χρωστάει" η ιστορία, αλλά γιατί το δικαιούται και το κερδίζει «με το σπαθί της», έχοντας ενεργό ρόλο, λόγο και συμμετοχή στην εθνική ανασυγκρότηση, που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον Ιούλιο του 2019 έως σήμερα. Προς αυτήν την κατεύθυνση, άλλωστε, στοχεύουν όλες οι κυβερνητικές παρεμβάσεις, που υλοποιούνται την τελευταία πενταετία, αποδεικνύοντας με πράξεις ότι -επιτέλους- η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος. Αυτή είναι μια πραγματικότητα. Σήμερα έχουμε κάθε δικαίωμα να υποστηρίζουμε ότι η Θεσσαλονίκη του 2030 θα είναι πολύ διαφορετική συγκριτικά με την εικόνα που είχε τις προηγούμενες δεκαετίες.
Αυτή είναι, εξάλλου, και η οδηγία που μας έδωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πέρσι, όταν αναλάβαμε τα νέα καθήκοντά μας, το χαρτοφυλάκιο της Μακεδονίας και της Θράκης. Να σηκώσουμε την Θεσσαλονίκη, ολόκληρη την Μακεδονία και την Θράκη ψηλότερα.
Με επιμονή και υπομονή συνεχίζουμε την καθημερινή προσπάθεια, έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, παραδίδοντας στην κοινωνία σύγχρονα έργα, κερδίζοντας το στοίχημα της αξιοπιστίας. Για τον λόγο αυτόν, από την πρώτη στιγμή, θέσαμε πολύ συγκεκριμένες και άμεσες προτεραιότητες, με την επίγνωση ότι δεν έχουμε καθόλου χρόνο για χάσιμο. Στην Θεσσαλονίκη αξίζει ο ρόλος της πρωταγωνίστριας πόλης. Αυτόν της δίνει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με το αμείωτο προσωπικό ενδιαφέρον που επιδεικνύει καθημερινά, ώστε ο τόπος μας να αποκτήσει την απαιτούμενη ώθηση, προκειμένου να κάνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
- Μητσοτάκης για ΔΕΘ: Δε θα φύγει από το κέντρο - Θα «τρέξει» γρήγορα η ανάπλαση
- Θεσσαλονίκη: Εντυπωσιάστηκε ο Μητσοτάκης από το μονοθέσιο McLaren στη ΔΕΘ (VIDEO)
- Θεσσαλονίκη: Ολοκληρώθηκε περίπου το 30% του Fly Over - Σε ένα μήνα το μπλε καλούπι
- Θεσσαλονίκη: Σε κλοιό συγκεντρώσεων ενόψει ΔΕΘ - Τα καλέσματα για πορείες
