Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Νέα Τούμπα» με υπόγεια Κλεάνθους και πάρκινγκ

Κατατέθηκε ο φάκελος για την πρόταση του ΠΑΟΚ για το νέο γήπεδο

Έγινε το μεγάλο βήμα για το νέο γήπεδο της Τούμπας, εφόσον ο ΠΑΟΚ κατέθεσε φάκελο 1.000 περίπου σελίδων στα γραφεία του τμήματος Μητροπολιτικού σχεδιασμού που υπάγεται στο υπουργείο Περιβάλλοντος.  

Ο υπεύθυνος εγκαταστάσεων και ανάπτυξης κτιριακών υποδομών της «ασπρόμαυρης» ΠΑΕ, Γιάννης Δημογιάννης, προκειμένου έκανε δηλώσεις στην ιστοσελίδα SDNA γύρω από τα βήματα που αφορούν το πρότζεκτ της «Νέας Τούμπας».

«Κατατέθηκε ο φάκελος και ολοκληρώθηκε μια σπουδαία δουλειά. Από εδώ και πέρα πρέπει να εγκριθούν οι προτάσεις μας από τα αρμόδια Υπουργεία. Είναι κάτι χρονοβόρο. Είναι πολλές μελέτες μαζί, κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικές, η πρόταση για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Εμείς ολοκληρώσαμε μια πρόταση, τη δομήσαμε, είπαμε ότι έτσι θέλουμε να γίνει το γήπεδο, η περιοχή εκεί, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Αντιμετωπίσαμε τον κάθε τομέα ξεχωριστά».

 

Υπογειοποίηση Κλεάνθους και 41926 θέσεις χωρητικότητα

Μέσα στη μελέτη υπάρχει και η προοπτική της υπογειοποίησης της Κλεάνθους, κάτι που επιβεβαίωσε και ο Γιάννης Δημογιάννης, σημειώνοντας: «Προτείνεται η υπογειοποίηση της Κλεάνθους. Είναι κάτι που θα εξετάσουν από το Υπουργείο και ελπίζουμε να έχει θετική ανταπόκριση. Γίνεται περισσότερο για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια ενιαία πλατεία από πάνω. Να μην εμποδιζόμαστε από το δρόμο και απ΄όλα αυτά που αντιμετωπίζουμε τώρα...».

Μετά την κατάθεση του φακέλου, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, προκύπτει το ερώτημα για το τι μέλλει γενέσθαι και ποια είναι τα επόμενα βήματα στη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί δεδομένου πως το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στο στρατόπεδο της Πολιτείας: «Ο φάκελος έχει κατατεθεί σε υπηρεσία του Υπουργείου Χωροταξίας, θα γίνει μια εισήγηση από την αρμόδια Διεύθυνση επί της πρότασης αυτής, αν εντοπίσουν κάποια σημεία - θα τα καταγράψουμε και το επόμενο βήμα, αφού την ελέγξουν και τοποθετηθούν υπηρεσιακά, είναι να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Δημόσια διαβούλευση σημαίνει πως θα έρθει χαρτί από το Υπουργείο προς τον Δήμο, προς τον ΟΑΣΘ, προς το Αττικό Μετρό, προς όλους τους ενδιαφερομένους να τοποθετηθούν επί των ζητημάτων αρμοδιότητάς τους.

Η διαβούλευση -εκ του νόμου- ορίζεται να κρατήσει δύο μήνες. Και μετά θα συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις και οτιδήποτε άλλο προκύψει από τη δημόσια διαβούλευση, αν θεωρήσουν ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα επ΄αυτού, θα προχωρήσουμε. Αν δεν έχουμε τραγικές παρεμβάσεις ή ανατροπές θα προχωρήσουμε με τον σχεδιασμό που έχουμε, αν υπάρχουν παρεμβάσεις του σχεδιασμού θα πρέπει να τις κάνουμε ξανά».

Μέσα στον φάκελο υπάρχει και ο συμβολικός αριθμός 41.926 που αφορά την χωρητικότητα της «Νέας Τούμπας», ωστόσο, όπως υποστήριξε ο κ.Δημογιάννης: «Υπάρχει πρόβλεψη. Εμείς πρέπει να προσδιορίσουμε τη δυναμικότητα της περιοχής - αν μπορεί να σηκώσει αυτόν τον αριθμό καθώς έχει να κάνει με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Η μελέτη έχει καταλήξει ότι αυτό το νούμερο, το σηκώνει η περιοχή. Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός -βέβαια- θα δείξει ποιο νούμερο θα εξαντληθεί στο γήπεδο. Το σχήμα του γηπέδου και όλα αυτά θα δείξουν που μπορούμε να φτάσουμε. Θα μπορούσε, όμως, να φτάσει σε αυτό το νούμερο».

Όσο για το αν η «Νέα Τούμπα» θα κινηθεί στα πρότυπα κάποιου άλλου γηπέδου, στις τάξεις του ΠΑΟΚ φαίνεται πως κρατούν κλειστά χαρτιά, προχωρώντας βήμα βήμα το πρότζεκτ: «Πρέπει να δούμε τι θα εγκριθεί από την Πολιτεία για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα...».

Τέλος, όσον αφορά τις θέσεις πάρκινγκ ο υπεύθυνος της ομάδας χωροθέτησης, Τάκης Δούμας σημείωσε σε συνέντευξη του στο ράδιο Metropolis: «Προβλέπουμε γύρω στις 450 θέσεις στάθμευσης στο χώρο του γηπέδου. Επίσης, έναν χώρο στάθμευσης που προβλεπόταν από τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς που είχαν γίνει δίπλα στο ΙΚΑ. Προβλεπόταν ένας χώρος περίπου στις 650 θέσεις και προτείνουμε έναν ακόμη χώρο της μισής χωρητικότητας. Περιμένουμε ότι θα υπάρχουν 1000 θέσεις. Ο στόχος είναι ο κόσμος να πηγαίνει με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο γήπεδο»

Πηγή: SDNA, Metropolis

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ταχιάος: Το καλοκαίρι ξεκινούν έργα αποκατάστασης 1,4 δισ. ευρώ στη Θεσσαλία
Έργα αποκατάστασης ύψους 1,4 δισ. ευρώ ξεκινoύν το καλοκαίρι στη Θεσσαλία μετά το καταστροφικό πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel
Ταχιάος: Το καλοκαίρι ξεκινούν έργα αποκατάστασης 1,4 δισ. ευρώ στη Θεσσαλία
Ανδρουλάκης: Να αναπτυχθεί σωστά το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης
Σε συνάντηση με τη δήμαρχο Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου, συζήτησαν για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης.
Ανδρουλάκης: Να αναπτυχθεί σωστά το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης