Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

12 στοιχεία που πρέπει να έχει το Marketing Plan της επιχείρησής σας

Δείτε τα 12 απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να έχει το πλάνο Μάρκετινγκ για να αναπτυχθεί η επιχείρησή σας...

Τα παρακάτω σημεία που θα δούμε δεν είναι καθόλου θεωρητικά! Είναι πραγματικά και πρακτικά! Δεν θα τα βρείτε εύκολα στα βιβλία μάρκετινγκ που διδάσκονται στα πανεπιστήμια και τις σχολές. Βασίζονται στις αρχές του Guerilla Marketing (αντάρτικο μάρκετινγκ) που πρώτος ανέπτυξε ο Jay Conrand Levinson με τεράστια επιτυχία την δεκαετία του ’80 έως και σήμερα. Τα βιβλία του βεβαίως έχουν πουληθεί σε εκατομμύρια αντίτυπα και έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 35 γλώσσες!

Παρακάτω αναπτύσσουμε 12 από τα σημαντικότερα σημεία του Guerilla Marketing, τα οποία προσωπικά θεωρώ τους θεμέλιους λίθους του Μάρκετινγκ! Είναι πράγματα τα οποία όλοι θα πρέπει να γνωρίσετε και να αναπτύξετε σταδιακά στην επιχείρηση σας.

1. ΔΕΣΜΕΥΣΗ: Πρέπει να γνωρίζετε πως ένα μέτριο πρόγραμμα μάρκετινγκ στο οποίο όμως θα δείξετε αφοσίωση και δέσμευση για να το υλοποιήσετε, θα αποδειχθεί πολύ καλύτερο και περισσότερο επικερδές από ένα άλλο εξαιρετικό πρόγραμμα μάρκετινγκ χωρίς δέσμευση! Το συστατικό της επιτυχίας είναι η δέσμευση! Μην ξεκινάτε πράγματα τα οποία θα αφήσετε στην μέση. Ξεκινήστε κάτι και ολοκληρώστε το. Δεσμευτείτε ότι θα το κάνετε!

2. ΕΠΕΝΔΥΣΗ: Το μάρκετινγκ δεν είναι έξοδο αλλά επένδυση! Και έτσι θα πρέπει να το βλέπετε. Έχετε το μέσο για να κερδίζετε χρήματα (την επιχείρηση σας) και επενδύοντας χρήματα στο μάρκετινγκ, θα μπορείτε να κερδίσετε ακόμα περισσότερα (εάν το κάνετε σωστά βέβαια). Επενδύοντας στο μάρκετινγκ, θα κερδίσετε περισσότερους πελάτες και θα αυξήστε τις πωλήσεις σας. Ίσως είναι η καλύτερη επένδυση στην αγορά που μπορείτε να κάνετε αυτή την στιγμή. Σκεφτείτε το!

3. ΣΥΝΕΠΕΙΑ: Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι παίρνει αρκετό χρόνο στους πιθανούς πελάτες σας και στην αγορά που απευθύνεστε ώστε να σας “μάθουν” και να σας εμπιστευθούν. Εάν αλλάζετε συνεχώς στοιχεία του μάρκετινγκ, όπως την ταυτότητα σας, το προφίλ σας, το logo σας, το positioning, κλπ, τότε είναι δύσκολο η αγορά να σας εμπιστευθεί. Όσοι από εσάς κοιτάτε το logo σας και αισθάνεστε ότι πρέπει πλέον να το αλλάξετε γιατί το έχετε ήδη αρκετό καιρό και το βαρεθήκατε, σκεφτείτε το ξανά. Στο σημείο εκείνο είναι που η αγορά πλέον το αναγνωρίζει, και αναγνωρίζει την επιχείρηση  σας και την ταυτότητα πίσω από το Logo. Πρέπει να δείξετε μια συνέπεια. Η αυτοσυγκράτηση θα πρέπει να είναι σύμμαχος σας. Η επανάληψη είναι ένας άλλος.

4. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ: Σε μια μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή δεκάδων πανεπιστημίων σε ολόκληρη την Αμερική, για να καθοριστεί το γιατί οι άνθρωποι αγοράζουν, η τιμή ήρθε πέμπτη, η ποικιλία τέταρτη, η εξυπηρέτηση τρίτη, η ποιότητα δεύτερη και στην πρώτη θέση – οι άνθρωποι απάντησαν ότι είναι πελάτες σε επιχειρήσεις στις οποίες έχουν εμπιστοσύνη! Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο!

5. ΥΠΟΜΟΝΗ: Το σημείο αυτό θεωρώ είναι από τα σημαντικότερα! Εάν δεν είσαστε υπομονετικοί θα είναι δύσκολο να δείξετε δέσμευση και αφοσίωση σε ότι αφορά το Μάρκετινγκ. Θα δυσκολευτείτε να το δείτε ως επένδυση (γιατί όπως οι περισσότεροι – θέλουμε άμεσα αποτελέσματα), θα καταλήξετε να μην είσαστε συνεπείς με αυτά που πρέπει να κάνετε, και δεν θα μπορέσετε να πείσετε την αγορά να σας εμπιστευθεί! Και εκεί συνήθως είναι που χάνεται το παιχνίδι. Η υπομονή είναι μια μεγάλη αρετή και στην επιτυχία του μάρκετινγκ είναι απαραίτητο συστατικό!

6. ΠΟΙΚΙΛΙΑ: Πρέπει να δείτε το μάρκετινγκ ως μια μεγάλη ποικιλία “όπλων”. Τα όπλα αυτά είναι οι διάφορες τακτικές και μέσα που θα χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Όταν χρησιμοποιήσετε μεμονωμένα “όπλα” όπως πχ. μεμονωμένα μια διαφήμιση σε μια εφημερίδα η περιοδικό δεν θα έχετε μεγάλη επιτυχία. Το επιτυχημένο μάρκετινγκ δουλεύει συνδυαστικά, όταν χρησιμοποιείτε ποικιλία όπλων (πχ. διαφήμιση στον τύπο σε συνδυασμό με διαφήμιση στο Internet, με φυλλάδια, με διαφημίσεις σε εξωτερικούς χώρους, κλπ.). Εδώ είναι που θα πρέπει να γίνει η σωστή επιλογή “όπλων” αλλά και μέσων, ανάλογα με την “αγορά στόχο”. Κάθε στόχος απαιτεί και το δικό του όπλο!

7. ΕΥΚΟΛΙΑ: Θα πρέπει να διοικείτε την επιχείρηση σας έτσι ώστε να είναι βολική στους πελάτες σας. Οι περισσότεροι άνθρωποι πλέον κατανοούν ότι ο χρόνος δεν είναι χρήμα αλλά κάτι πολύ πιο πολύτιμο. Σεβαστείτε το αυτό! Τρέξτε την επιχείρηση σας για την άνεση του πελάτη σας, όχι την δική σας!

8. ΔΙΑΔΟΧΙΚΟΤΗΤΑ: Τα πραγματικά κέρδη έρχονται μετά την πώληση, με την μορφή των επαναλαμβανόμενων πωλήσεων. Οι περισσότεροι επαγγελματίες πιστεύουν ότι το μάρκετινγκ τελειώνει όταν ο πελάτης μπει στο μαγαζί και κάνουν την πώληση. Όσοι σκέφτονται έξυπνα όμως ξέρουν ότι το μάρκετινγκ τότε ξεκινάει!

9. ΜΕΤΡΗΣΗ: Πρέπει να τεστάρετε και να μετράτε διαρκώς την αποτελεσματικότητα των “όπλων” σας. Μπορείτε κυριολεκτικά να διπλασιάσετε τα κέρδη σας με το να μετράτε τα αποτελέσματα των ενεργειών μάρκετινγκ που κάνετε. Κάποια από τα όπλα σας χτυπούν διάνα. Άλλα όμως χάνουν τον στόχο τους. Αν δεν μετρήσετε, δεν θα γνωρίζετε ποια είναι ποια!

10. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: Είναι η σχέση μεταξύ εσάς και των πελατών σας. Θα πρέπει πάντα να διατηρείται “θερμή”. Εσείς αποδεικνύετε την συμμετοχή σας με το διαρκές follow-up και ενδιαφέρον που δείχνετε για νέες ανάγκες και επιθυμίες. Οι πελάτες σας συμμετέχουν με το να σας προτιμούν, να λένε στους γύρω τους τα καλύτερα λόγια για εσάς, και να σας προτείνουν σε φίλους και γνωστούς. Εσείς τι σχέση έχετε με τους πελάτες σας;

11. ΟΝ-LINE: Το μάρκετινγκ πλέον γίνεται σε μεγάλο βαθμό στο διαδίκτυο. Δεν έχετε καμία δικαιολογία εάν δεν είσαστε ακόμα on-line. Θα πρέπει να καταλάβετε ότι οι νέες γενιές και οι μελλοντικοί καταναλωτές θα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους σε καθημερινή βάση. Για να πετύχετε διαδικτυακά, δώστε ώθηση στην ιστοσελίδα σας με offline διαφήμιση, διαρκή συντήρηση, φτιάξτε ένα blog, χρησιμοποιήστε τα social networks, συμμετέχετε σε συζητήσεις, στείλετε email, ηλεκτρονικά Newsletter, ανεβάστε άρθρα, κάντε follow-up, και γενικά δραστηριοποιηθείτε.

12. ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ: Σε μια εποχή ασταμάτητου interruption marketing, το κλειδί για την επιτυχία είναι καταρχήν να κερδίσετε την συγκατάθεση των πελατών σας (είτε είναι on-line είτε off-line) για να παραλαμβάνουν το υλικό μάρκετινγκ της επιχείρησης σας. Στην συνέχεια εφαρμόστε τις τακτικές σας μάρκετινγκ μόνο σε εκείνους που σας έχουν δώσει αυτή την συγκατάθεση. Μην σπαταλάτε χρήματα και ενέργεια σε ανθρώπους που δεν σας την δίνουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΥΠΑ: Ξεκινά από σήμερα η προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα
Σε επιδοτούμενους ανέργους, δικαιούχους ειδικής παροχής προστασίας της μητρότητας, επιδόματος γονικής άδειας και επιδόματος εργασίας
ΔΥΠΑ: Ξεκινά από σήμερα η προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα