Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πώς ένα κουτί δημητριακά έσωσε την Airbnb

Τα πανάκριβα κουτιά με τα δημητριακά που έσωσαν την Airbnb

Μερικοί επιχειρηματίες εξασφαλίζουν επενδύσεις εκκίνησης με καλά οργανωμένες παρουσιάσεις και PowerPoints. Ο CEO της Airbnb, Brian Chesky και οι δύο άλλοι συνιδρυτές της, το έκαναν με κουτιά δημητριακών αξίας 40 δολαρίων.

Όταν ο Chesky και οι άλλοι δύο συνιδρυτές της Airbnb- ο Joe Gebbia και ο Nathan Blecharczyk – ίδρυσαν την εταιρεία το 2008, οι επενδυτές ήταν επιφυλακτικοί με την ιδέα ότι οι άνθρωποι θα προσκαλούσαν αγνώστους στα σπίτια τους για διανυκτερεύσεις. Η εταιρεία απορρίφθηκε από τον κόσμο του VC και το τρίο στράφηκε σε άλλους τρόπους για τη συγκέντρωση κεφαλαίων, είπε ο Chesky.

Το 2008, το συνέδριο των Δημοκρατικών στο Ντένβερ, που έσπασε το ρεκόρ του μεγαλύτερου πολιτικού συνεδρίου όλων των εποχών, αποτέλεσε τη μεγάλη ευκαιρία της Airbnb. Εθνικά δίκτυα όπως το NBC και το CBS παρουσίαζαν την άγνωστη start up που είχε αναλάβει να «κοιμίσει» τους συνέδρους. Όμως, η ζωή των startupers δεν είναι καθόλου εύκολη. Παρά την επιτυχία τους στο συνέδριο, οι ιδρυτές της Airbnb αδυνατούσαν να συντηρήσουν το ενδιαφέρον για το site τους. Και εν τω μεταξύ, είχαν συσσωρεύσει χρέη 40.000 δολαρίων. Καθισμένοι στο τραπέζι της κουζίνας τους, μία μέρα, σκέφτηκαν μία ιδέα που θα τους βοηθούσε να ξεχρεώσουν και θα λειτουργούσε σαν διαφήμιση για το site.

Ο Chesky και ο Gebbia, που πρόσφατα είχαν αποφοιτήσει από το Rhode Island School of Design, σχεδίασαν δύο κουτιά δημητριακών που «έπαιζαν» με τη μεγάλη πολιτική κόντρα της εποχής. «Obama O’s, τα δημητριακά της αλλαγής» και «Cap’n McCain’s, ένας ανυπότακτος σε κάθε κουτί», έγραφαν τα δύο κουτιά. Αρχικά, η Airbnb έστειλε τα δημητριακά της σε εκατοντάδες bloggers τεχνολογίας, ελπίζοντας ότι κάποιοι από αυτούς θα έγραφαν για την ιστορία της. Και μετά, άρχισε να τα πουλά αντί 40 δολαρίων το κουτί. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα Obama O’s ξεπούλησαν, αλλά τα Cap’n McCain’s έμειναν στα αζήτητα. Έτσι, οι νεαροί επιχειρηματίες κατάφεραν να συγκεντρώσουν 30.000 δολάρια, ενώ τους έμειναν και 300 κουτιά δημητριακών, τα οποία έφαγαν τους επόμενους μήνες, καθώς ήταν άφραγκοι.

Αυτή η τακτική τράβηξε την προσοχή τουλάχιστον ενός επενδυτή, ο οποίος τους έκανε μία προσφορά είδικά λόγω των δημητριακών.

«Αν μπορείτε να πείσετε τους ανθρώπους να πληρώσουν 40 δολάρια για κουτιά δημητριακών 4 δολαρίων, ίσως, απλώς ίσως, να μπορέσετε να πείσετε αγνώστους να ζήσουν μεταξύ τους», τους είπε ο επενδυτής, ο οποίος τους έδωσε 20.000 δολάρια για το 6% της εταιρείας, που τώρα αξίζει 75 δισ. 

Πηγή: moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με νέες θεματικές ο 15ος Διαγωνισμός NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας
Aνάδειξη και επιβράβευση πρωτότυπων ιδεών, ερευνητικών αποτελεσμάτων, επιχειρηματικών σχεδίων και εταιρειών, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη καινοτόμων...
Με νέες θεματικές ο 15ος Διαγωνισμός NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας