Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΥΠΟΙΚ Βουλγαρίας: Εντός πενταετίας ο οδικός άξονας Αλεξανδρούπολη - Κωνστάντζα

Ήδη έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2024 της Βουλγαρίας κονδύλια ύψους 6 δισ. ευρώ ως εγγυήσεις και αναμένεται ο ανάδοχος για την κατασκευή, σύμφωνα με τον Ασεν Βασίλεφ

Μέχρι το 2028 αναμένεται να ολοκληρωθεί η δημιουργία του οδικού διαδρόμου, που θα συνδέει την Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη και Ορμένιο) με τη Ρουμανία (Κωνστάντζα) μέσω Βουλγαρίας, έργο για το οποίο υπεγράφη πρόσφατα κοινή δήλωση, κατά τη συνάντηση των πρωθυπουργών των τριών χωρών στη Βάρνα, όπως επισήμανε ο Βούλγαρος υπουργός Οικονομικών, Ασεν Βασίλεφ, μιλώντας στο 1ο Southeast Europe Connectivity Forum.

Διευκρίνισε δε, πως ήδη έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2024 της Βουλγαρίας κονδύλια ύψους 6 δισ. ευρώ ως εγγυήσεις και πλέον αναμένεται η επιλογή του αναδόχου, που θα αναλάβει την κατασκευή του πρότζεκτ. Με τον αυτοκινητόδρομο αυτό, σημείωσε ο κ.Βασίλεφ, δίδεται διέξοδος από τα βουλγαρικά λιμάνια προς τη Μεσόγειο και παρέχεται απευθείας σύνδεση προς τις βόρειες χώρες της Βαλκανικής μέχρι και τη Βιέννη.

Πρόσθεσε πως το έργο, που με εξαίρεση το τμήμα μεταξύ Μπουργκάς και Βάρνας, βασίζεται σε υφιστάμενες γραμμές, δεν πρόκειται να σταματήσει εν αναμονή χρηματοδότησης. «Τα χρήματα είναι ήδη διαθέσιμα και φυσικά μπορούμε να βοηθήσουμε και γειτονικές χώρες, ώστε (το έργο), που είναι πολύ σημαντικό για το εμπόριο, ιδίως μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και πλέον και τη Γάζα, να αποπερατωθεί πιο γρήγορα» υπογράμμισε, επισημαίνοντας πως είναι κρίσιμο οι οδεύσεις του εμπορίου να μην στηρίζεται πλέον στη Μαύρη Θάλασσα, η οποία μετά τους πολέμους σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή έχει εξελιχθεί σε «ρωσική λίμνη».

Για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης και τα σενάρια εξέλιξης του πολέμου στην Ουκρανία

Προκειμένου να υπογραμμίσει τις αυξημένες ανάγκες που δημιουργούνται στις οδικές μεταφορές, ο κ.Βασίλεφ επισήμανε ακόμα πως υπάρχει διπλασιασμός της κίνησης στα σύνορα μεταξύ Βουλγαρίας και Τουρκίας, με 4.000 φορτηγά σε καθημερινή βάση, όγκος που θεωρεί ότι θα διπλασιαστεί στα επόμενα χρόνια, καθώς όσο μαίνεται ο πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας, η κίνηση θα εκτρέπεται προς τον Νότο. Αναφερόμενος στον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, ο Βούλγαρος αξιωματούχος υπενθύμισε πως το έργο περιλαμβάνει δύο τμήματα, ένα για αργό πετρέλαιο και ένα για φυσικά πετρελαϊκά προϊόντα και υπογράμμισε πως η ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο διασυνδετήριος αγωγός μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας. «Αυτή τη στιγμή εκπονούμε μελέτη σκοπιμότητας, για να μπορέσουμε να κάνουμε αυτήν την παράκαμψη» είπε και πρόσθεσε ότι, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ο αγωγός είναι και γεωπολιτικά σημαντικός. Ωστόσο, είπε, η ενεργειακή αυτή σύνδεση έχει «πολύ εμπορικό νόημα» και η γεωπολιτική απλά επιταχύνει τα πράγματα.

Όσον αφορά την πιθανή διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία, ο κ.Βασίλεφ επισήμανε πως, ήδη απ΄ όταν έγινε η ρωσική εισβολή, η Βουλγαρία ήταν από τις χώρες που πίστευε ότι θα διαρκέσει πολύ. «Η πρόβλεψή μας ήταν ότι ο πόλεμος θα κρατήσει πέντε χρόνια» είπε ο υπουργός και έκανε λόγο για τρία σενάρια πολέμου: το πρώτο είναι αυτό που φαίνεται πως τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη, το δεύτερο προβλέπει μια εξέλιξη αντίστοιχη αυτής στην πρώην Γιουγκοσλαβία (όπου ο πόλεμος κράτησε επτά χρόνια, παρότι η σύγκρουση δεν είχε αντίστοιχα γεωπολιτικά χαρακτηριστικά με αυτά της σύρραξης στην Ουκρανία) και το τρίτο αφορά μια εξέλιξη τύπου Ιράκ. Πρόσθεσε δε, πως δεν θεωρεί ότι το τέλος του πολέμου στην Ουκρανία θα αρχίσει να διαφαίνεται σύντομα.

Απαντώντας σε ερώτημα για την οικονομική κατάσταση στη Βουλγαρία, ο κ.Βασίλεφ επισήμανε πως στο συγκεκριμένο πεδίο «υπήρξαμε πολύ τυχεροί για αρκετούς λόγους» και ένας από αυτούς ήταν ότι το υπουργείο Οικονομικών της χώρας εφήρμοσε πολύ συντηρητική οικονομική πολιτική και διαχειρίστηκε συνετά τα οικονομικά της χώρας.

Ως αποτέλεσμα, η Βουλγαρία έχει σήμερα το δεύτερο χαμηλότερο χρέος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που δεν ξεπερνά το 22% του ΑΕΠ, ενώ διατήρησε το έλλειμμα κάτω από το 3%, παρά το γεγονός ότι επένδυσε σημαντικά σε κοινωνικές και άλλες υποδομές σε διάφορους τομείς, όπως η συνδεσιμότητα σε επίπεδο μεταφορών και ενέργειας. Πρόσθεσε ότι αυξήθηκαν οι μισθοί ενώ ο φόρος για ιδιώτες και εταιρείες δεν ξεπερνά το 10%.

Πηγή: ΑΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ