Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Boeing: «Δεκάδες» προβλήματα στην παραγωγή του αεροσκάφους 737 Max

Νεκρός ο πληροφοριοδότης εναντίον της Boeing

Την ώρα που η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοινώνει ότι μετά από διεξοδική έρευνα βρέθηκαν προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 Maxτης Boeing, η είδηση του θανάτου του βασικού πληροφοριοδότη της FAA και επί χρόνια υπαλλήλου της Boeing, αυξάνει το ενδιαφέρον για την σημαντική αυτή υπόθεση.

Όπως ανέφεραν χθες σε δημοσίευμά τους οι New York Times οι αρμόδιες Αρχές των ΗΠΑ, αξιοποιώντας πληροφορίες και ζητώντας σχετικά έγγραφα και την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές». Ως εκ τούτου το ατύχημα της Alaska Airlines όταν αποκολλήθηκε μια θύρα εν ώρα πτήσης, μόνο τυχαίο δεν ήταν ή αστοχία υλικού, όπως αρχικά ανακοινώθηκε.

aeroplano

Εξωτερικός προμηθευτής της Μπόινγκ, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.

Ούτε η FAA, ούτε η Μπόινγκ, ούτε η Σπίριτ απάντησαν αμέσως όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς για να τους ζητήσει να σχολιάσουν τις πληροφορίες των New York Times.

Νωρίτερα χθες, ο αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μια από τις δυο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.

Παράλληλα, ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η Boeing ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.

Η Μπόινγκ πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019.

Αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ