Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Θα βγουν στους δρόμους 60 επιπλέον λεωφορεία ΟΑΣΘ

Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα κυκλοφορούν 450 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Τουλάχιστον 60 επιπλέον λεωφορεία θα βγουν στους δρόμους, σταδιακά, το επόμενο δίμηνο, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ κ. Σάββας Παναγιωτίδης, μιλώντας στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης του δήμου Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι θα κυκλοφορούν 450 λεωφορεία το επόμενο διάστημα στην πόλη.

Απαντώντας στα όσα ακούστηκαν σχετικά με καθυστερήσεις δρομολογίων, ο κ. Παναγιωτίδης,  παραδέχθηκε πως υπάρχει σαν ζήτημα, «το ξέρουμε και εμείς και το καταλαβαίνουμε». Εξηγώντας το γιατί, αναφέρθηκε στο ζήτημα των βλαβών αλλά και στην έλλειψη της ουσιαστικής συντήρησης.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτίδης 60 λεωφορεία που είναι εκτός κυκλοφορίας λόγω συμπλήρωσης 20ετίας, «θα γίνει νομοθετική παρέμβαση και υπολογίζεται ότι τον επόμενο μήνα θα είναι σε κυκλοφορία και θα αποτελέσει μεγάλη ανακούφιση», αν και όπως τόνισε δεν θα λύσει το πρόβλημα. Είπε ακόμη ότι έπρεπε να έχει γίνει ήδη διαγωνισμός και να έχουν παραληφθεί 90 λεωφορεία, αλλά «πώς να γινόταν όταν δεν υπήρχε αποθεματικό κεφάλαιο για αγορά;».

Ως μια ακόμη αιτία αναφέρθηκε η έλλειψη λεωφορειοδρόμων. Ουσιαστικά έχουμε κατάληψή τους και χρειάζονται κινήσεις από δήμο και τροχαία για την ανάκτησή τους, όπως είπε. Ο τρίτος λόγος που αναφέρθηκε από τον κ. Παναγιωτίδη, αφορά τις καθημερινές παρακωλήσεις στα λεωφορεία. «Το 2017 ήταν περίπου 700 συνολικά. Μπορεί να ξεκινά από μια ώρα και να φτάνει μέχρι και τις 10  ώρες», όπως είπε.

Ακόμη ανέφερε ότι αυτήν τη στιγμή στα λεωφορεία κυκλοφορούν περίπου 20-25% παραπάνω επιβάτες, γεγονός που αποδίδεται στην ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων.

Όσο για το πώς θα ξεπεραστεί το πρόβλημα των καθυστερήσεων, μίλησε για νέες παραγγελίες ανταλλακτικών («οι αποθήκες που παραλάβαμε ήταν σχεδόν άδειες και τώρα έχουν πληρότητα περίπου 90%»). Βέβαια, όπως είπε, αυτό δεν συμβαδίζει με την κυκλοφορία οχημάτων «γιατί έχουμε και έλλειψη τεχνιτών στα συνεργεία, διαφόρων ειδικοτήτων».

Όπως ανέφερε, «τα τελευταία δυο χρόνια, αποχώρησαν 140 εξειδικευμένοι τεχνίτες που δεν έχουν αντικατασταθεί, με αποτέλεσμα η συντήρηση να γίνει με αρκετή πλημμέλεια». 

Όσο για τη συνεργασία με την ΕΛΒΟ, είπε ότι αφορά μεγάλες επισκευές και ότι θα περάσουν γύρω στα 50-60 λεωφορεία από τη γραμμή επισκευής, όχι με διαγωνισμό αλλά με συμφωνητικό για κάθε λεωφορείο. Ήδη έχουν πάει 8 λεωφορεία στην ΕΛΒΟ ενώ εκτιμάται ότι σε 25 ημέρες θα βγει το πρώτο επισκευασμένο.

 Ο ίδιος είπε ακόμη ότι σε κυκλοφορία θα βγουν και 40-45 αυτοκίνητα μετά την νομοθετική παρέμβαση για προσθήκη τριετίας στα λεωφορεία.

Αναφορά έγινε και για το θέμα των ελέγχων στα λεωφορεία και για το προηγούμενο καθεστώς με τον κ. Παναγιωτίδη να τονίζει: «Δεσμευόμαστε ότι καμία γωνιά του ΟΑΣΘ δεν θα μείνει άψαχτη».

Για το θέμα των στάσεων, είπε ότι η ευθύνη για τη χωροθέτησή τους είναι του ΟΣΕΘ, ωστόσο η ευθύνη για κατασκευή επιμέλεια και συντήρηση, είναι των δήμων.

Για τις στάσεις τηλεματικής, είπε ότι από τις 200 που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, ένα 7,5% είναι χαλασμένες (όχι σταθερά) και ότι επιδιορθώνονται. Ανακοίνωσε επίσης ότι υπάρχει απόφαση για να διπλασιαστούν οι στάσεις τηλεματικής στο επόμενο διάστημα.

Μαρία Κουζούφη 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θανατηφόρα τροχαία: Πώς θα τα μειώσουμε - Οι ευθύνες οδηγών και πεζών
Πολλοί βγαίνουν στο δρόμο και όταν οδηγούν σκέφτονται όλα τους τα προβλήματα και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο που είναι η...
Θανατηφόρα τροχαία: Πώς θα τα μειώσουμε - Οι ευθύνες οδηγών και πεζών