Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Προσοχή σε διαδικτυακούς διαγωνισμούς-μαϊμού εφιστά η αστυνομία

Ανακοίνωση της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος - Προειδοποιεί για προσπάθεια οικονομικής εξαπάτησης, μέσω παραπλανητικών διαφημιστικών μηνυμάτων

Για προσπάθεια οικονομικής εξαπάτησης, μέσω παραπλανητικών διαφημιστικών μηνυμάτων ενημερώνει τους πολίτες η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με σχετική ανακοίνωσή της.

Συγκεκριμένα, με πρόσχημα διαγωνισμούς σε ιστοσελίδες οι δράστες αποσπούν τους τηλεφωνικούς αριθμούς των ενδιαφερόμενων χρηστών, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση τους σε εβδομαδιαία βάση

Το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, έχει γίνει μεγάλος αριθμός καταγγελιών από πολίτες σχετικά με δραστηριότητα που εξελίσσεται στο διαδίκτυο και παρουσιάζεται ως «έρευνα αγοράς», με εμφανιζόμενη σε αυτήν το λογότυπο αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ.

Συμμετέχοντας στην έρευνα ο ανυποψίαστος χρήστης, αφού προωθηθεί σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα όπου πραγματοποιείται η έρευνα, στη συνέχεια καλείται να απαντήσει σε δυο ερωτήσεις με το πρόσχημα να αποκτήσει μια δωροεπιταγή αξίας τριακοσίων (300,00) ευρώ της αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ, που φέρεται ψευδεπίγραφα ότι διοργανώνει το διαγωνισμό. Επιπλέον ο χρήστης καλείται και να κοινοποιήσει την έρευνα σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Για να αποκτήσει την υποτιθέμενη δωροεπιταγή, καλείται να εγγραφεί σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης, καταχωρώντας σε ειδική φόρμα το κινητό του τηλέφωνο, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση του τηλεφωνικού αριθμού σε εβδομαδιαία βάση.

Επισημαίνεται ότι τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθώς χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία γνωστών εταιριών και παρουσιάζονται ως εξαιρετικά αληθοφανή, ενώ η κοινοποίηση τους μέσω δημοφιλών ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά την εξάπλωσή τους ιδιαίτερα γρήγορη.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, συστήνει στους χρήστες του διαδικτύου ότι:

δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα,

να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα,

η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και

η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) (http://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/FAQS/Faq_YPP.html) συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Έρχεται μετά το Πάσχα ο θεσμός του «Επόπτη Γειτονιάς»
Θα είναι τα «μάτια» του δήμου Θεσσαλονίκης για θέματα καθαριότητας και γενικότερα αστικού χώρου – Θα τεθεί επί της ουσίας σε ισχύ και ο νέος...
Θεσσαλονίκη: Έρχεται μετά το Πάσχα ο θεσμός του «Επόπτη Γειτονιάς»