Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σάλος για καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο Μετρό

Κατεβαίνουν οι αφίσες μετά τις αντιδράσεις με απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών

Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί καμπάνια κατά των αμβλώσεων που διαφημίζεται στις αποβάθρες του Μετρό.

Συγκεκριμένα οι επιβάτες του Μετρό το πρωί της Δευτέρας αντίκρισαν αφίσες της πρωτοβουλίας «Αφήστε με να ζήσω» που γράφουν: «Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο. Διάλεξε τη ζωή».

Στο κάτω μέρος της αφίσας, αναγράφεται: «Διάλεξε τη Ζωή. Κίνημα υπέρ της Ζωής».

Οι αφίσες έχουν αναρτηθεί σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό με τους επιβάτες να αντιδρούν έντονα με αναρτήσεις τους στα social media.

Έντονες είναι οι αντιδράσεις και από εκπροσώπους κομμάτων με τον πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά να χαρακτηρίζει απαράδεχτη αυτή την ενέργεια.

Με ανακοίνωσή του ο τομέας Ισότητας του ΚΙΝΑΛ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Μας εξέπληξε το περιεχόμενο της σημερινής αφίσας που αναρτήθηκε στους σταθμούς του Μετρό Αττικής, για "το αγέννητο παιδί".

Όπως τονίζει «οι γυναίκες όλου του πλανήτη αγωνίστηκαν σκληρά για την κατάκτηση του ανθρώπινου δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής στην κύηση. Στην Ελλάδα για πρώτη φορά νομιμοποιήθηκε η άμβλωση με το Ν. 1609/1986 από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τα διεθνή ιατρικά πρωτόκολλα.

«Φυσικά για τις γυναίκες η έκτρωση είναι η εσχάτη επιλογή, παραμένει όμως επιλογή. Πρώτος στόχος η αντισύλληψη. Η υπογεννητικότητα αντιμετωπίζεται με οικονομικά μέσα, κίνητρα στο εισόδημα των εργαζόμενων, παιδικούς σταθμούς και ολοήμερα σχολεία. Η μητρότητα είναι επιλογή κι όχι εξαναγκασμός», προσθέτει.

Παράλληλα, το ΚΙΝΑΛ σημειώνει: «Θεωρούμε ως απαράδεκτο το ότι το Υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης που διαχειρίζεται το μετρό, αποδέχθηκαν αυτή την καμπάνια και απαιτούμε την άμεση διακοπή της και την απόσυρση της αφίσας».

Τη θέση της ΣΤΑΣΥ στον θόρυβο που δημιουργήθηκε για την αμπάνια κατά των αμβλώσεων στο Μετρό, εξέφρασαν στο skai.gr κύκλοι της εταιρείας.

«Ανεξαρτητα αν συμφωνει ή διαφωνεί κανείς με το περιεχόμενο μιας διαφήμισης, η ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να την απαγορεύσει παρά μόνο αν αυτή προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η συγκεκριμένη καμπάνια «Άσε με να ζήσω», κρίθηκε ότι δεν προκαλεί, καθώς δεν έχει και άμεση αναφορά στις αμβλώσεις» ανέφεραν σχετικά.

Τελικά και μετά από τις έντονες αντιδράσεις με απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών κατεβαίνουν όλες οι αφίσες για τις αμβλώσεις στο μετρό της Αθήνας.

Στελέχη του υπουργείου, δε, ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Στο Μετρό δεν νοείται διαφημιστική δραστηριότητα που θίγει δικαιώματα των κοινωνικών ομάδων και ειδικά των γυναικών».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ