Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κορωνοϊός: Τεστ στους μαθητές με το άνοιγμα σχολείων - Τι εισηγείται η επιτροπή

Τεστ κορωνοϊού και στους εκπαιδευτικούς ζητάει η επιτροπή

Να γίνονται τεστ κορωνοΐου στα σχολεία -σε εκπαιδευτικούς και μαθητές - όταν ανοίξουν μετά τις γιορτές, εισηγείται η επιτροπή λοιμωξιολόγων, όπως έκανε γνωστό την Τετάρτη μέσω του ΣΚΑΪ 100,3 ο καθηγητής μικροβιολογίας Αθανάσιος Τσακρής.

Επανέλαβε ότι το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων θα έχει προτεραιότητα σε σχέση με τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη αν θα γίνει στις 8 ή στις 11 Ιανουαρίου. Ο κ. Τσακρής διευκρίνισε ότι όλα θα εξεταστούν  την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου που θα υπάρχουν και επιδημιολογικά στοιχεία από τις ήμερες των εορτών.

Υπογράμμισε ότι τα βήματα πρέπει να είναι προσεκτικά, καθώς υπάρχουν μικρές αναζωπυρώσεις και στην Αττική.

«Η πρόταση της Επιτροπής είναι τα σχολεία να ανοίξουν το ταχύτερο δυνατόν, ακόμα και στις 8 ή 11 Ιανουαρίου εφόσον είμαστε ασφαλείς» δήλωσε  από πλευράς του στον ΣΚΑΪ 100,3 ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος. O κ. Γώγος ανέφερε ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν στις 4 ή 5 του μήνα με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία.     

«Είναι πρόωρο να ανοίξουμε όλες τις δραστηριότητες στις 7 Ιανουαρίου. Δε μπορούμε να τα ανοίξουμε όλα μαζί» τόνισε στον ΣΚΑΪ ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος Καθηγητής Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας ΕΚΠΑ.

Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων ο Νικόλαος Καπραβέλος Διευθυντής ΜΕΘ στο νοσοκομείο Παπανικολάου είπε στον σταθμό μας ότι δυστυχώς χάσαμε πολύτιμο χρόνο και υπάρχει ακόμα υψηλό ιικό φορτίο, ειδικά στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, πρότεινε στη συζήτηση για τα σχολεία να ληφθεί σοβαρά υπόψη τον ιικό φορτίο, που είναι απαγορευτικό.

Ακούστε τι είπε ο κύριος Τσακρής:

 

Το σχέδιο Κεραμέως για το άνοιγμα των σχολείων

Στην επιτροπή τέθηκαν δύο θέματα από τους λοιμωξιολόγους, με την υπουργό να παρουσιάζει το σχέδιο του υπουργείου για τη λύση των προβλημάτων αυτών.

Οι λοιμωξιολόγοι τόνισαν ότι το πρόβλημα στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά δεν είναι τα παιδιά αλλά ο συγχρωτισμός των γονιών στην πρωινή προσέλευση και το μεσημέρι όταν αποχωρούν τα παιδιά από το σχολείο.

Η υπουργός Παιδείας πρότεινε να διαφοροποιηθουν οι ώρες έναρξης και ολοκλήρωσης των μαθημάτων στις τάξεις κάθε σχολείου και να μείνουν ανοιχτές όλες οι είσοδοι των σχολείων και όχι μόνο μία κεντρική, ώστε να δημιουργείται συνωστισμός γύρω από αυτή.

Αναφορικά με τις ενστάσεις που υπήρξαν από την επιτροπή για τα παιδιά των 16 ετών και άνω και αν πρέπει ή όχι να επιστρέψουν στα σχολεία, η κυρία Κεραμέως παρουσίασε το σχέδιο testing και πρότεινε να φτιαχτεί πλατφόρμα για τεστ κορονοϊού, στην οποία θα εγγράφονται καθηγητές και μαθητές που θέλουν να κάνουν τεστ και θα το κάνουν, χωρίς κλήρωση, ενώ ήδη προβλέπονται 386 για τέτοια τεστ σε όλη τη χώρα.

Σαρηγιάννης: Αν ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου, θα έχουμε 2.000 κρούσματα τον Μάρτιο

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στο Real Fm, επανέλαβε τη θέση του ότι τα σχολεία δεν πρέπει να ανοίξουν στις αρχές του Ιανουαρίου.

«Η γνώμη μου είναι ότι τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν αργότερα. Έχουμε ήδη τρέξει προσομοιώσεις μέχρι τον Ιούνιο για μια σειρά από μέτρα που έχουν να κάνουν με το άνοιγμα των σχολείων, άνοιγμα λιανικού, άνοιγμα εστίασης, με/χωρίς απολύμανση του αέρα, με/χωρίς τηλεργασία κτλ. Το σημαντικότερο δεν είναι οι αριθμοί, είναι το πώς», ανέφερε αρχικά ο κ. Σαρηγιάννης.

«Το άνοιγμα των σχολείων με βάση τα δεδομένα και από την προηγούμενη εμπειρία και του κλεισίματος - ανοίγματος στο προηγούμενο κύμα αλλά και το κλείσιμο που έγινε στο δεύτερο κύμα, βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο έχουμε μια συνεισφορά στην αύξηση του αριθμού των επαφών από τα σχολεία, των επαφών όχι της μετάδοσης, εξαρτάται και από το πώς γίνεται η επαφή αν φοράμε μάσκα ή όχι κτλ.

Η αύξηση αυτών των επαφών είναι συνολικά γύρω στο +10%. Η κατανομή είναι 9%-12% αλλά ας πούμε 10%. Άρα, με το να έχουμε ανοιχτά τα σχολεία έχουμε μια αύξηση του ρυθμού επαφών κατά 10%. Αυτό έχει τη σημασία του, έχει να κάνει και με τα παιδιά αλλά και με τους γονείς. Την κινητικότητά τους δηλαδή σε σχέση με την μεταφορά των παιδιών στο σχολείο. Προφανώς συνδυάζεται με το τι κάνει ο γονιός μετά, ειδικά για τα παιδιά που είναι σε μικρή ηλικία π.χ. στο δημοτικό, όπου δεν έχουν πολύ αυξημένη αυτόνομη κοινωνικότητα. Το παιδί από το Γυμνάσιο και μετά έχει τη δυνατότητα να βγει, να πάει στο φροντιστήριο και να κινηθεί μόνο του».

«Θεωρώ ότι πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί πραγματικά στις γιορτές. Χθες είχαμε μια αύξηση κατά 200 κρούσματα πάνω από ότι προβλέπαμε εμείς, που σημαίνει ότι εμείς είχαμε προβλέψει ότι θα υπάρξει αύξηση λόγω click away και κοινωνικότητας λόγω των γιορτών αλλά εδώ είχαμε λίγο παραπάνω. Θέλω να δω αν είναι μια απλή διόρθωση ή μια απόκλιση που έγινε χθες και θα διορθωθεί σήμερα ή αύριο ή αν θα είναι συστηματικό. Αν είναι συστηματικό, η αύξηση που προβλέπαμε ότι θα συμβεί έτσι κι αλλιώς λόγω των γιορτών και λόγω του κλίματος συμβαίνει ήδη. Αντί να συμβεί από την Πρωτοχρονιά συνέβη δύο - τρεις ημέρες νωρίτερα».

«Αυτή τη στιγμή βλέπουμε ότι η αύξηση θα είναι αυτής της κλίμακας, αλλά η αύξηση είναι μεγαλύτερη όσο περνάει ο καιρός. Αυτό δεν μας επιτρέπει να είμαστε σε μειωτική πορεία. Το αν συμβεί ένα μπαμ δεν μπορούμε να το προβλέψουμε. Μπορούμε να το ανιχνεύσουμε νωρίς και να δούμε πώς και τι θα σημάνει αυτό σε βάθος χρόνου. Πρέπει να περιμένουμε δύο με τρεις ημέρες», πρόσθεσε.

«Αν ανοίξουμε τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου, η πρόβλεψή μας είναι ότι θα φτάναμε στα 2.000 κρούσματα γύρω στα μέσα του Μάρτη και στην αντίστοιχη περίοδο. Αν ανοίξουμε στις 20 για παράδειγμα για να κάνουμε μια σύγκριση θα φτάναμε στα 1.500 κρούσματα και εννοώ εβδομαδιαίο μέσο όρο. Αυτή τη στιγμή είμαστε στα 670 εβδομαδιαίο μέσο όρο σε κρούσματα. Το άνοιγμα των σχολείων θα έχει αρνητική επίπτωση, θα έχει δηλαδή αυξητική προσθήκη. Το θέμα δεν είναι όμως μόνο πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, προφανώς μιλάμε και για κάποιου είδους άνοιγμα της οικονομίας, οπότε εκεί αρχίζει και ξεφεύγει άσχημα το σενάριο».

«Το θέμα είναι να αποφύγουμε ένα τρίτο lockdown. Για να το αποφύγουμε, χρειάζεται να κάνουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Κάτι που σημαίνει να μην δούμε μόνο το πότε αλλά και το πώς, συνδυαστικά με το πότε προφανώς».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ