Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Προετοιμασίες για ενεργοποίηση 192 ψηφιακών υπηρεσιών από την Περιφέρεια

Oι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν τα αιτήματά τους ηλεκτρονικά, μέσω πλατφόρμας, η οποία θα έχει άμεση σχέση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το gov.gr

Εντατικές προετοιμασίες βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλες τις υπηρεσίες και τους τομείς αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την ενεργοποίηση 192 ψηφιακών υπηρεσιών και τη διευκόλυνση των πολιτών. Ως το καλοκαίρι αναμένεται να είναι διαθέσιμες οι πρώτες από τις υπηρεσίες αυτές ενώ θα καλύπτουν κάθε τομέα δραστηριότητας της Περιφέρειας, από την καταχώρηση κλοπής ΙΧ και την οριστική διαγραφή οχήματος, ως την αναγγελία ίδρυσης και λειτουργίας υποκαταστήματος σχολής υποψηφίων οδηγών, τη χορήγηση άδειας πώλησης τυποποιημένων τροφίμων και ποτών από περίπτερα, την άδεια ηλεκτροδότησης θερμοκηπίου και την ηλεκτροδότηση κτηνοτροφικής εκμετάλλευσης.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας, Άγγελος Χαριστέας, επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο στόχος του εγχειρήματος είναι η εξυπηρέτηση των αιτημάτων των πολιτών με ηλεκτρονικό τρόπο, αποφεύγοντας τις μετακινήσεις και τη γραφειοκρατία και χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει πλέον η τεχνολογία. «Η πανδημία επιτάχυνε ουσιαστικά τις διαδικασίες. Η ψηφιακή καινοτομία υπάρχει αλλά από την άλλη πλευρά θα πρέπει και ο κόσμος να είναι έτοιμος να τη χρησιμοποιήσει. Σε αυτήν την προσπάθεια και η αυτοδιοίκηση αντιμετωπίζει μια πρόκληση ώστε να αλλάξει τη σημερινή κατάσταση και να εξυπηρετεί ταχύτερα τον πολίτη», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τα αιτήματά τους ηλεκτρονικά, μέσω πλατφόρμας, η οποία θα έχει άμεση σχέση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη διαδικτυακή πύλη του κράτους, το gov.gr. «Εμείς αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεννοήσεις με το υπουργείο για τις διαδικασίες αυτές που μπορούν άμεσα να διενεργούνται ηλεκτρονικά, ανάλογα με τις ανάγκες του πολίτη και τις δυνατότητες πλήρους εξυπηρέτησής του από τις αντίστοιχες υπηρεσίες της περιφέρειας» σημειώνει. Στο πλαίσιο αυτό, πρόκειται να συνταχθεί και να συμφωνηθεί ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων.

Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδεται από την Περιφέρεια στην προετοιμασία των ίδιων των υπηρεσιών και των υπαλλήλων που θα αναλάβουν τη διεκπεραίωση των αιτημάτων ψηφιακά, προκειμένου να υπάρξει η ετοιμότητα ώστε μόλις παρουσιαστούν οι ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες, να μπορούν εκείνοι να τις χρησιμοποιήσουν άμεσα. «Έχουμε ενημερώσει όλους τους τομείς της Περιφέρειας, εκείνους της υγείας, της κοινωνικής μέριμνας, της αγροτικής ανάπτυξης κ.ά. καθώς και όλους τους αντιπεριφερειάρχες για την επερχόμενη ψηφιακή αλλαγή στην Περιφέρεια», είπε και εκτίμησε ότι «μέσα στο καλοκαίρι θα υπάρχει η ετοιμότητα για την ενεργοποίηση των πρώτων ψηφιακών υπηρεσιών».

Ήδη, η Περιφέρεια έχει θέσει σε εφαρμογή τέσσερις ψηφιακές υπηρεσίες που αφορούν την ενημέρωση πολιτών για την έκδοση ή ανανέωση της άδειας οδήγησης που έχουν αιτηθεί, την κατάθεση δικαιολογητικών για την απόκτηση ιατρικής ειδικότητας, την κατάθεση αίτησης και δικαιολογητικών για επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και την κατάθεση απογραφής ναρκωτικών ουσιών από όλα τα φαρμακεία της Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη