Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Καύσωνας: Προσοχή στα αντισηπτικά εντός αυτοκινήτου - Γιατί πρέπει να απομακρυνθούν

aytokinito-antisiptiko

Τι πρέπει να κάνουμε για δροσιά στο αυτοκίνητο;

«Κόκκινο» έχει  χτυπήσει ο υδράργυρος, με τις εσωτερικές θερμοκρασίες σε ένα αυτοκίνητο να φτάνουν και τους 80 βαθμούς Κελσίου… . Τι πρέπει να προσέξουμε όσο βρισκόμαστε μέσα στο αυτοκίνητό μας;

Καύσωνας… διαρκείας χτύπησε τη χώρα, με τον υδράργυρο σε πολλές περιοχές να ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου. Δεδομένου ότι η πλειονότητα περνάει πολλές ώρες μέσα στο αυτοκίνητό τους, κρίνεται απαραίτητο να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να προστατευτούμε. 

Τι πρέπει να προσέξουμε, λοιπόν;

 

Απαραίτητοι έλεγχοι: Ψυκτικό υγρό, λάδι, φίλτρο καμπίνας

Ψυκτικό υγρό: Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται σε υψηλές θερμοκρασίες με ελάχιστη ποσότητα ψυκτικού υγρού στο δοχείο, οι πιθανότητες υπερθέρμανσης είναι πολλές. Επομένως, ελέγχουμε το ύψος της στάθμης του ψυκτικού υγρού και, αν χρειαστεί, συμπληρώνουμε μέχρι να φτάσει στο μέγιστο ύψος που προτείνει ο κατασκευαστής.

Λιπαντικό κινητήρα: Συμπληρώστε εάν απαιτείται ή κάντε αλλαγή λαδιών με βάση τα προβλεπόμενα διαστήματα συντήρησης. Το λάδι, εκτός της λίπανσης των κινητών μερών του κινητήρα, βοηθά στο να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία του μοτέρ κάτω από όλες τις συνθήκες.

Φίλτρο καμπίνας: Πρέπει να καθαρίζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όποτε κρίνεται απαραίτητο να αντικαθίσταται. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα χρήσιμο φίλτρο για την υγεία μας, καθώς φιλτράρει τον αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα, κρατώντας έξω από αυτή τα βλαβερά μικροσωματίδια.

 

Πώς χρησιμοποιούμε το σύστημα κλιματισμού

Μόλις επιβιβαστούμε στο αυτοκίνητο δεν ενεργοποιούμε αμέσως τον κλιματισμό, αλλά ανοίγουμε για λίγο τα παράθυρα ώστε να απομακρυνθεί ο θερμός αέρας. Επίσης, θυμόμαστε πως το ιδανικό είναι να επιτευχθεί ομοιόμορφη θερμοκρασία εντός της καμπίνας, και επομένως κατευθύνουμε τη ροή του αέρα προς την οροφή, και όχι προς τα πρόσωπά μας.

Σε θερμοκρασίες γύρω στους 40 βαθμούς Κελσίου είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί, και δεν ρυθμίζουμε τον κλιματισμό σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (το ιδανικό φάσμα είναι 23-25). Παράλληλα, 20 λεπτά πριν βγούμε από το αυτοκίνητο φροντίζουμε να έχουμε απενεργοποιήσει τη λειτουργία του, ώστε να προσαρμοστεί ο οργανισμός στη μεταβολή της θερμοκρασίας.

 

 

Θέση στάθμευσης με σκιά και ηλιοπροστασία

Όταν χρειαστεί να παρκάρουμε το αυτοκίνητο, προσπαθούμε να βρούμε μια θέση με σκιά. Όπως και να’ χει, κατά τις ιδιαίτερα ζεστές μέρες οφείλουμε να έχουμε εφοδιαστεί με καλύμματα ηλιοπροστασίας ειδικά για το μπροστινό παρμπρίζ που επιτρέπουν στην καμπίνα να διατηρείται δροσερή, και αποτρέπουν… τα εγκαύματα όταν χρειαστεί να πιάσουμε το τιμόνι και να «φορέσουμε» τη ζώνη ασφαλείας.

 

Στην περίπτωση που υπάρχουν παιδιά (ή κατοικίδια) στα πίσω καθίσματα, πρέπει να τα θωρακίσουμε. Μια καλή λύση είναι τα πλαϊνά σκίαστρα, όπως και οι αντηλιακές μεμβράνες που σε πολλές περιπτώσεις μπλοκάρουν έως και το 99% της υπεριώδους ακτινοβολίας που θα περνούσε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

 

Ενυδάτωση και στάσεις

Σε συνθήκες καύσωνα κρίνεται απαγορευτικό να εισέλθουμε στο αυτοκίνητο χωρίς να είμαστε εφοδιασμένοι με μπουκάλι δροσερού νερού. Ποιος θα ήθελε να κολλήσει στην κίνηση, ή να μείνει στη… μέση του πουθενά σε περίπτωση ατυχήματος και να είναι αφυδατωμένος; 

Επιπροσθέτως, η πολύωρη οδήγηση είναι ιδιαίτερα κουραστική και επομένως συστήνεται μία στάση για κάθε 2 με 3 ώρες ταξιδιού. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός θα μπορέσει να ανακτήσει τις δυνάμεις του και οι μικροί μας φίλοι να χαλαρώσουν και να πάνε τουαλέτα.

 

Προσοχή στους πίσω επιβάτες

Ποτέ δεν αφήνουμε τα παιδιά ή τα κατοικίδια μέσα στην καμπίνα χωρίς επιτήρηση. Έχει αποδειχθεί πως όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 35 βαθμούς Κελσίου, εντός του αυτοκινήτου, με κλειστά παράθυρα, μπορεί να αυξηθεί στους 50 βαθμούς μέσα σε μόλις 19 λεπτά.

 

Δεν οδηγούμε με σαγιονάρες

Ανεξάρτητα από την πιθανή επιβολή προστίμου, η οδήγηση με σαγιονάρες ή πέδιλα δεν συστήνεται και για λόγους ασφαλείας. Διότι τα συγκεκριμένα υποδήματα δεν επιτρέπουν στον οδηγό να έχει πλήρη αίσθηση των πεντάλ και το παραμικρό γλίστρημα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.

 

Απομακρύνουμε αντισηπτικά υγρά από το αυτοκίνητο

Θα πρέπει να απομακρύνουμε τα αντισηπτικά υγρά από το εσωτερικό του αυτοκινήτου καθώς σε τόσο ακραία ζέστη και ειδικά αν το αυτοκίνητο βρίσκεται κάτω από τον ήλιο μπορούν να προκληθεί ανάφλεξη. Για τον κίνδυνο αυτό άλλωστε είχε εκδώσει οδηγία και η Αμερικανική Πυροσβεστική Υπηρεσία όπου ανέφερε χαρακτηριστικά:

Μπορεί η χρήση του αντισηπτικού να έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας λόγω της γνώριμης κατάστασης, όμως η χρήση του απαιτεί και κάποιες προφυλάξεις ώστε να μην υπάρχει η περίπτωση κάποιου ατυχήματος, και κυρίως ανάφλεξης του αντισηπτικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να φτάσει και τους 60Co…

Ειδικά, σύμφωνα με οδηγία που έχει βγάλει η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Oconomowoc στο Wisconsin των Η.Π.Α., δεν θα πρέπει οι οδηγοί να αφήνουν τα μπουκαλάκια με το αντισηπτικό μέσα στο αυτοκίνητο, επειδή το υγρό που περιέχουν είναι εξαιρετικά εύφλεκτο.

Η Π.Υ. της πόλης των Η.Π.Α. ισχυρίζεται ότι εφόσον εκτεθεί σε υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο (π.χ. σε μια ηλιόλουστη ημέρα), το μπουκαλάκι με το αντισηπτικό μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε έκρηξη η οποία για παράδειγμα, θα μπορούσε ακόμα και να ανατινάξει την πόρτα του αυτοκινήτου…

Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια ενημέρωση από επιστημονικό φορέα που να επιβεβαιώνει αυτά που ισχυρίζονται οι πυροσβέστες της πόλης των Η.Π.Α., ωστόσο πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Προστασίας Πυρός της Αμερικής έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο στο οποίο προειδοποιεί ότι τα αντισηπτικά μπορούν να πάρουν φωτιά ή και να εκραγούν εάν για παράδειγμα κάποιος καπνίζει μέσα στο αυτοκίνητο και η φλόγα φτάσει στο υγρό.

Σε κάθε περίπτωση, καλό θα είναι η χρήση του αντισηπτικού μέσα στο αυτοκίνητο (ή και εκτός αυτού) να γίνεται με προσοχή και πλέον, με το καλοκαίρι να είναι προ των πυλών, να μην τα αφήνουμε μέσα στο όχημά μας όταν το παρκάρουμε κάτω από τον καυτό ήλιο.

Με πληροφορίες από newsauto.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ