Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη ο οποίος είχε προσαχθεί λίγη ώρα μετά το τραγικό δυστύχημα, προχώρησε η ΕΛΑΣ.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια.
Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας. Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.
Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεότερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Δείτε τι αναφέρουν πηγές του ΟΣΕ αλλά και το χρονικό της τραγωδίας.
Με πληροφορίες από Πρώτο Θέμα