Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τραγωδία στα Τέμπη: Υπερεργασία χωρίς ρεπό και άπειροι σε νευραλγικές θέσεις

Τι αναφέρει ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών

Του Μιχαήλ Λιάπη

Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Βαθύτερες και χρόνιες ευθύνες για τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε το βράδυ Τρίτης στο ύψος της κοιλάδας των Τεμπών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και τον τραυματισμό δεκάδων ανθρώπων βλέπει ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Όπως επεσήμαινε ο κ. Τρεβλός, τα αίτια του δυστυχήματος είναι πολύ βαθύτερα σε σειρά ετών από τότε που άρχισε η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ με την απαξίωση και τελικώς με την κατάρρευσή του, όπως είπε. Παράλληλα, ο ίδιος βλέπει τα αίτια του δυστυχήματος να προέρχονται από « κουρασμένο προσωπικό λόγο υπερβολικής εργασίας και «άπειρο» καθώς έχουν καλυφτεί κρίσιμες θέσεις από άτομα με μικρή εμπειρία.

«Δεν υπάρχει επάρκεια νέου εκπαιδευμένου προσωπικού»

Ο κ. Τρεβλός που μίλησε στο «ΤyposThes», υπογράμμισε: «Μέσα σε ένα περιβάλλον που δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα, δεν έχουν ολοκληρωθεί τα συστήματα παρακολούθησης και ασφαλούς λειτουργίας της κυκλοφορίας, δεν υπάρχει επάρκεια προσωπικού, δεν υπάρχει επάρκεια νέου εκπαιδευμένου προσωπικού, υπάρχουν πολλές μορφές απασχόλησης που οι εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να είναι σε τέτοια πόστα και ειδικότητες». Παράλληλα αποκάλυψε ότι υπάρχουν Σταθμάρχες με μπλοκάκι και τεχνίτες αλλαγής τροχιάς κλειδούχοι, με μόλις 6 μήνες προϋπηρεσία.

Συνεχής εργασία χωρίς ρεπό

Επίσης ο κ. Τρεβλός, επισήμανε μιλώντας στο «ΤyposThes» ότι υπάρχουν εργαζόμενου που αν δεν δουλέψουν 25 - 30 ημέρες δεν θα βγουν τα δρομολόγια και θα σταματήσει η κυκλοφορία. Επίσης ο κος Τρεβλός ανέφερε ότι αν ένας σταθμάρχης δουλεύει συνεχόμενα διότι δεν υπάρχει άλλος χωρίς ρεπό, είναι αναμενόμενο να γίνει λάθος. Μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι «ήταν να έρθουν άτομα εδώ και μία 10ετία αλλά δεν θα έρθουν ούτε στα επόμενα 2 με 3 χρόνια». Ακόμα όπως είπε, «αυτή την στιγμή στον ΟΣΕ δουλεύουν περίπου 740, εκ των οποίων μόνο οι περίπου 210 είναι νέο προσωπικό με “μπλοκάκι” ενώ οι υπόλοιποι ένιαι στο όριο συνταξιοδότησης και το θέμα είναι ότι δεν αντικαθίστανται. Κάθε χρόνο συνταξιοδοτούνται περίπου 130 με 140 άτομα».

Διαγωνισμοί που δεν έγιναν

Παράλληλα ο κ. Τρεβλός τόνισε ότι ήταν να πραγματοποιηθούν δύο διαφορετικοί διαγωνισμοί για προσλήψεις αλλά δεν έγιναν. Επίσης εξήγησε ότι μέσα στο 2023 είναι να πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ που αφορά 130 άτομα, ωστόσο αυτά τα άτομα θα είναι σε θέση να αναλάβουν καθήκοντα μετά την εκπαίδευση τους, δηλαδή μετά από 3 ή 4 χρόνια ώστε να φέρουν με ασφάλεια εις πέρας το έργο τους.

Σε άθλια κατάσταση η γραμμή

Τέλος ο κ. Τρεβλός, μέσω του «ΤyposThes » καταγγέλλει ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι σε άθλια κατάσταση γιατί όχι μόνο δεν υπάρχει κανείς να την συντηρήσει, αλλά ούτε να την ελέγξει ενώ επίσης δεν υπάρχουν τα συστήματα ώστε να μπορεί να ελεγχτεί κάποιο ανθρώπινο λάθος.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μητσοτάκης: Να στήσουμε ανάχωμα σε όσους εκμεταλλεύονται την χριστιανική πίστη
Δεν είμαστε πια το «μαύρο πρόβατο» της Ευρώπης, όπως ήμασταν πριν από πέντε χρόνια» τόνισε ο πρωθυπουργός
Μητσοτάκης: Να στήσουμε ανάχωμα σε όσους εκμεταλλεύονται την χριστιανική πίστη