Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οδηγός ΚΤΕΛ αρνήθηκε να κάνει δρομολόγιο – Για να μην ρισκάρει την ασφάλεια επιβατών

ΚΤΕΛ επέβαλαν ποινή σε οδηγό που αρνήθηκε να κάνει δρομολόγιο με το οποίο θα ξεπερνούσε τις επιτροπέμενες ώρες που πρέπει να βρίσκεται στο τιμόνι

Αίσθηση προκαλεί η καταγγελία από την Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) για οδηγό ΚΤΕΛ που είχε αρνηθεί να πραγματοποιήσει δρομολόγιο, καθώς θα περνούσε τις προβλεπόμενες ώρες εργασίας πάνω στο τιμόνι, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας, με την εταιρεία ωστόσο να προχωρά σε πειθαρχική ποινή σε βάρος του.

Και αυτό μόλις λίγες ώρες μόνο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη με 57 νεκρούς

Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται από την ΟΣΜΕ, η Διοίκηση της Επιχείρησης, Υπεραστικό ΚΤΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ Α.Ε, ήταν να κοινοποιήσει, την πειθαρχική ποινή των δέκα ημερών αργίας, την οποία το πειθαρχικό της συμβούλιο, επέβαλε σε εργαζόμενο, ο οποίος δεν δέχθηκε να παραβιάσει το νόμο και να ρισκάρει την ασφάλεια και τη ζωή  των επιβατών τους οποίους θα μετέφερε.

Αναλυτικά στην καταγγελία που κοινοποιήθηκε σε Υφυπουργό Μεταφορών,  Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Μεταφορών, Γενική Γραμματέα Υπουργείου Εργασίας, Σωματείο Προσωπικού Κίνησης Αστικού & Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ν. Λάρισας και ΜΜΕ, αναφέρεται:

«Στις 1-3-2023, λίγες μόνο ώρες μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, η μόνη έγνοια της Διοίκησης της Επιχείρησης, Υπεραστικό ΚΤΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ Α.Ε, ήταν να κοινοποιήσει, την πειθαρχική ποινή των δέκα (10) ημερών αργίας, την οποία το πειθαρχικό της συμβούλιο, επέβαλε σε εργαζόμενο, ο οποίος δεν δέχθηκε να παραβιάσει το νόμο και να ρισκάρει την ασφάλεια και τη ζωή  των επιβατών τους οποίους θα μετέφερε (Σχετ.1).

Συγκεκριμένα:

Στις 16-11-2022, εργαζόμενος στην προαναφερόμενη επιχείρηση με την ειδικότητα του οδηγού, επιστρέφοντας στο Σταθμό του ΚΤΕΛ στη Λάρισα, μετά από δρομολόγιο διάρκειας πλέον των 3.5 ωρών, κλήθηκε να πραγματοποιήσει νέο δρομολόγιο.

Ο εργαζόμενος πρότεινε το νέο δρομολόγιο να πραγματοποιηθεί από άλλο εφεδρικό λεωφορείο, διότι όπως ενημέρωσε τον υπεύθυνο της επιχείρησης, σε μια (1) ώρα από την έναρξη του νέου δρομολογίου, ο ηλεκτρονικός ταχογράφος του οχήματος “θα ανάψει”, θα βγάλει δηλαδή την ένδειξη του υποχρεωτικού 45λεπτου διαλείμματος και για το λόγο αυτό, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, θα πρέπει να διακόψει την εργασία του στο μέσο της διαδρομής, (Σχετ.2).

Στην περίπτωση δε κατά την οποία, θα αναγκαστεί να συνεχίσει το δρομολόγιο,  χωρίς το προβλεπόμενο από το νόμο διάλειμμα, είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει το οικείο Τμήμα Τροχαίας.

Η προαναφερόμενη Επιχείρηση Υπεραστικό ΚΤΕΛ Λάρισας Α.Ε, δρομολόγησε μεν άλλο λεωφορείο στη συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά για την “άρνηση” του  εργαζόμενου οδηγού να πραγματοποιήσει παράνομο δρομολόγιο σε βάρος της προσωπικής του ασφάλειας και σε βάρος της ασφάλειας των επιβαινόντων  επιβατών, τον τιμώρησε με 10ήμερη αργία.

Η παραπάνω επιβληθείσα πειθαρχική ποινή αποτελεί σημαντική ένδειξη, για το πως η επιχείρηση Υπεραστικό ΚΤΕΛ Λάρισας Α.Ε, μη σεβόμενη το νόμο, το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους, αντιλαμβάνεται τα ζητήματα τα οποία άπτονται της ασφάλειας της δημόσιας συγκοινωνίας.

Λόγω των ανωτέρω,

ΚΑΛΟΥΜΕ

τις υπηρεσίες σας να εξετάσουν τα καταγγελλόμενα, να ελέγξουν άμεσα την Επιχείρηση Υπεραστικό ΚΤΕΛ Λάρισας ΑΕ, να επιβάλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις στην περίπτωση κατά την οποία διαπιστωθούν παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και στην κατεύθυνση αποκατάστασης της νομιμότητας, να επιβάλουν την εφαρμογή των κανόνων ασφάλειας της δημόσιας συγκοινωνίας.

Το υπέρτατο δημόσιο αγαθό της οδικής ασφάλειας δεν παζαρεύεται, υπερτερεί  και είναι υπεράνω οποιουδήποτε  ιδιωτικού συμφέροντος.

Παρακαλούμε και για τις άμεσες ενέργειες σας».

* Φωτογραφία αρχείου

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ