Οι διαφορετικές Νομοθεσίες των ευρωπαϊκών κρατών έχουν και ορισμένους παράξενους Νόμους που αφορούν στην οδήγηση - αν και πολλοί από αυτούς είναι απόλυτα λογικοί. Διαλέξαμε 10 από τους πιο ιδιόμορφους.
Οι βασικοί Νόμοι της οδήγησης είναι κοινοί για όλες τις χώρες, αλλά υπάρχουν και πολλοί παράξενοι που η πλειοψηφία των οδηγών δεν γνωρίζει -ειδικά όσοι ταξιδεύουν σε μια ξένη χώρα-, αλλά εντάσσονται και αυτοί κανονικά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Ελβετία: Απαγορεύεται να κλείνουν οι πόρτες με κρότο
Στη χώρα της κεντρικής Ευρώπης απαγορεύεται να κλείνουν οι πόρτες των επιβατών, ή του χώρου αποσκευών, με κρότο κατά τη διάρκεια της νύχτας (από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το πρωί) σε κατοικημένες περιοχές. Το μέτρο αυτό, που αποσκοπεί να μην διαταράσσεται η ησυχία των κατοίκων, επισείει πρόστιμο. Παράλληλα, τιμωρείται για τον ίδιο λόγο και το μαρσάρισμα και η δυναττή μουσική.
Ισπανία: Απαγορεύεται η χρήση του GPS εν κινήσει
Η χρήση του smartphone από τον οδηγό απαγορεύεται σε σχεόν όλες τις χώρες της Ευρώπης την ώρα που κινείται το αυτοκίνητο, αλλά στην Ισπανία απαγορεύεται και η χρήση του συστήματος πλοήγησης εν κινήσει. Όποιος εντοπιστεί να παραβιάζει αυτό τον κανόνα τιμωρείται με πρόστιμο μέχρι και 500 ευρώ.
Βρετανία: Πώς καλύπτεται μια φυσική ανάγκη
Στη Βρετανία επιτρέπεται στον οδηγό να σταματήσει στην άκρη ενός επαρχιακού δρόμου αν νιώσει πως είναι επείγον να ανακουφιστεί από μια φυσική του ανάγκη. Όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις, επιτρέπεται να κάνει την ανάγκη του μόνο στο πίσω ελαστικό του δικού του αυτοκινήτου, και έχοντας το δεξί του χέρι πάνω στο αυτοκίνητο. Διαφορετικά τον περιμένει σημαντικό πρόστιμο. Επίσης, στο νησί, οι οδηγοί μπορούν να αποφύγουν ένα πρόστιμο αν ο τροχονόμος που τους κόβει την κλήση δεν φορά όλα τα εξαρτήματα της στολής του.
Ιταλία: Οι σκύλοι πρέπει να είναι δεμένοι
Καθόλου παράλογο δεν είναι αυτό το μέτρο που εφαρμόζεται στην Ιταλία. Ενώ σε άλλες χώρες επιτρέπειται ένας σκύλος να κυκλοφορεί ελεύθερος ή να κάθεται στα πόδια των επιβατών όταν το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, στην Ιταλία επιβάλλεται να είναι δεμένος κανονικά με τη ζώνη ασφαλείας. Η ποινή που επισείεται είναι από πρόστιμο, μέχρι κακουργηματική σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος.
Αυστρία: Επιτρέπεται ο έλεγχος της ταχύτητας με το μάτι
Στην Αυστρία δεν απαιτείται από το Νόμο η χρήση ειδικών καμερών ή άλλων συσκευών για τη μέτρηση της ταχύτητας των αυτοκινήτων. Συνεπώς, ο τροχονόμος μπορεί να κόψει κλήση σε κάποιον οδηγό αν κρίνει με το μάτι ότι έχει ξεπεράσει το όριο ταχύτητας, για τουλάχιστον 100 μέτρα.
Σουηδία: Απαγορεύεται το παρκάρισμα στο ίδιο σημείο για πάνω από 5 μέρες
Ένας κάτοχος αυτοκινήτου στη Σουηδδία κινδυνεύει με πρόστιμο αν αφήσει το αυτοκίνητό του παρκαρισμένο στο ίδιο σημείο για μεγάαλο χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 5 ημερών. Αν οι αρχές διαπιστώσουν την υπέρβαση αυτού του ορίου, απομακρύνουν το αυτοκίνητο με γερανό.
Δανία: Τα αυτοκίνητα έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις
Σε αντίθεση με την Ελλάδα που είναι θέμα κουλτούρας, αυτό συμβαίνει στη Δανία διά Νόμου. Το αυτοκίνητο έχει προτεραιότητα σε μια διάβαση πεζών, σε σχέση με τους πεζούς. Αν ένας οδηγός σταματήσει για να περάσουν οι πεζοί, θα κριθεί υπαίτιος αν συμβεί ατύχημα με την πρόσκρουση ενός ανυποψίαστου οδηγού στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου του.
Βοσνία-Ερζεγοβίνη: Απαγορεύεται στους νέους οδηγούς η οδήγηση τη νύχτα
Στη βαλκανική χώρα, οι νέοι οδηγοί που είναι κάτω από την ηλικία των 23 ετών και έχουν δίπλωμα οδήγησης για λιγότερους από 12 μήνες, απαγορεύεται να οδηγούν τη νύχτα - από τις 11 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί. Επιπλέον, κάθε οδηγός στη χώρα είναι υποχρεωμένος να έχει στο πορτ-μπαγκάζ του ένα σκοινί ρυμούλκησης.
Ελλάδα: Η απαγόρευση στάσης δεν απαγορεύει πάντα τη στάση
Στη χώρα μας έχουμε την ιδιαιτερότητα του σήματος απαγόρευσης της στάθμευσης σε έναν δρόμο τους μονούς ή τους ζυγούς μήνες του χρόνου. Αν το σήμα έχει μία διαχωριστική γραμμή ισχύει για τους μονούς μήνες, αν έχει δύο διαχωριστικές γραμμές για τους ζυγούς. Πιθανώς αυτό είναι κάτι που προέκυψε από τη δυσκολία συνύπαρξης κάποιων, κάποτε στην ίδια γειτονιά...
Πηγή: carandmotor.gr