Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: «Απειλή» από το αεροδρόμιο Μακεδονία – Κίνδυνος λόγω έργων

Η Fraport απειλεί ακόμη με αποχώρηση αν δεν αναβληθούν τα έργα

Τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία (το ζήτημα είχε αναδείξει ο «Τ.Θ.» με πρωτοσέλιδο στις 29/10 – δείτε ΕΔΩ) έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις όλων των φορέων της πόλης και του τουρισμού της Βόρειας Ελλάδας, καθώς υπολογίζεται πως θα πέσει η «δυναμική» του αεροδρομίου στο 50% κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ενώ, λοιπόν, την περασμένη εβδομάδα διαρρέονταν πως ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρ. Σπίρζτης, θα ανακοίνωνε «από ώρα σε ώρα» την αναβολή των έργων μέχρι τον Σεπτέμβριο, αυτό δεν έγινε ποτέ και πλέον δημιουργούνται ζητήματα με την Fraport που έχει αγοράσει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από το ΤΑΙΠΕΔ, κορωνίδα των οποίων είναι προφανώς το «Μακεδονία».

Όπως γράφει η «Καθημερινή»: «Εάν δεν λυθούν τα προβλήματα που προκαλούν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει όπως πρέπει και με ασφάλεια», αναφέρουν κύκλοι με ενδελεχή γνώση των όσων συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην εταιρεία.

«Μια τέτοια εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο ματαίωσης όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14 και σημαντικός πυλώνας της επένδυσης», προσθέτουν. Μιλούν δε για επιμονή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας «να  υλοποιήσει το έργο μεσούσης της τουριστικής περιόδου αντί να αναβάλει την έναρξή του έργου, που ούτως ή άλλως δεν έχει γίνει 10 χρόνια τώρα, για μια εποχή με λιγότερη κίνηση στο αεροδρόμιο, όπως είναι ο Σεπτέμβρης».

Άλλες πηγές πάντως αναφέρουν πως η Fraport είχε λάβει καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις για το θέμα απο την κυβέρνηση αλλά οι σχετικές αποφάσεις, η αναστολή δηλαδή του έργου, δεν έχει υλοποιηθεί. Κύκλοι του υπουργείου, αλλά και κορυφαίοι παράγοντές του, διέρρεαν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας πως ήταν θέμα χρόνου οι σχετικές ανακοινώσεις αλλά τώρα η Fraport εμφανίζεται να βρίσκεται με εξαντλημένη την υπομονή της.

Η Καθημερινή υπενθυμίζει πως: Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη, θα μπορούσε να χαθεί περί το 30% των πτήσεων για το 2017 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ηδη, αεροπορικές όπως η Ryanair ανακοίνωσαν μείωση των τακτικών δρομολογίων τους, ενώ πολλές φέρονται να είναι έτοιμες να προχωρήσουν επίσης στην ίδια ρότα. Ένα σοβαρό ζήτημα που παραμένει, πάντως, αναπάντητο μέχρι στιγμής, είναι πώς θα αποφευχθεί η απώλεια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων που έχει εξασφαλίσει το έργο και οι οποίες βρίσκονται χρονικά σε οριακό σημείο. Σημειώνεται πως πρόκειται για έργο που είχε δρομολογηθεί από το... 2005.

Η Fraport δηλώνει πως είχε λάβει διαβεβαιώσεις από το ελληνικό δημόσιο πως το έργο θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.

Κύκλοι του επενδυτή, που καταβάλει 1,23 δισ. ευρω για τα 14 αεροδρόμια και άλλα 600 εκατ. περίπου σε επενδύσεις, εξηγούν ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει –κατά τη διάρκεια των έργων– να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Αλλά σύμφωνα με την διαχειρίστρια αεροδρομίων, «η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτήματα ασφαλείας, για τρεις κυρίως λόγους: Γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου, γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως και γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης».

Σημειώνεται πως όλοι οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές αρχές ζητάνε την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια. «Η επιμονή της YΠΑ είναι μια παράλογη επιλογή για το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη, καθώς μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει», συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές. «Εκτός εάν ο στόχος είναι άλλος… Nα τιναχτεί στον αέρα η συμφωνία με την Fraport», διερωτούνται».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δολοφονία Λυγγερίδη: Ξεκινά η απολογητική διαδικασία της δεύτερης ομάδας κατηγορουμένων
Σε εγκληματική οργάνωση οπαδών αποδίδεται η δολοφονία του αστυνομικού Γιώργου Λυγγερίδη τον περασμένο Δεκέμβριο
Δολοφονία Λυγγερίδη: Ξεκινά η απολογητική διαδικασία της δεύτερης ομάδας κατηγορουμένων