Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Μείωση τζίρου για το 71% των επιχειρήσεων στην Αλεξανδρούπολη

Σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2016 συγκριτικά με τα αντίστοιχα του 2015

Πτωτικά κινήθηκε το 71% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2016 συγκριτικά με τα αντίστοιχα του 2015, με μόνο δύο στους δέκα επιχειρηματίες να δηλώνουν αύξηση των μεικτών οικονομικών τους αποτελεσμάτων.

Αντίθετα μείωση στον τζίρο της εορταστικής περιόδου του Δεκεμβρίου σημείωσαν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (78,49%). Την ίδια περίοδο ο τουρισμός φαίνεται να διατηρεί τα υψηλά ποιοτικά του χαρακτηριστικά και να ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία, με το μέσο ποσοστό συμμετοχής του στους ετήσιους τζίρους των επιχειρήσεων να εμφανίζεται ως το πλέον ενισχυμένο της τελευταίας πενταετίας και να ανέρχεται στο 7% και με τους Τούρκους επισκέπτες να κρατούν τα σκήπτρα μεταξύ των επισκεπτών-καταναλωτών σε ποσοστό που αγγίζει το 52,86%.

Τα στοιχεία του οικονομικού περιβάλλοντος του προηγούμενου χρόνου αποτύπωσε έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης (ΕΣΑ), η οποία διεξήχθη από τις 3 έως τις 13 Ιανουαρίου 2017 και στην οποία συμμετείχαν 170 ιδιοκτήτες καταστημάτων, σε σύνολο περίπου 1.600 που εκπροσωπούνται από τον σύλλογο. Πρόκειται για «ένα ιδιαίτερα μεγάλο δείγμα που μας κάνει με ασφάλεια να μπορούμε να παρουσιάσουμε αυτά τα δεδομένα στην έρευνα» σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΑ αλλά και της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης (ΟΕΕΘ) Κώστας Χατζημιχαήλ.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χατζημιχαήλ σημειώνει πως, αναφορικά με τα στοιχεία της κίνησης του Δεκεμβρίου «πάντα συγκρίνουμε τον τζίρο της εορταστικής περιόδου 2016-2015 με την επισκεψιμότητα. Προκύπτει λοιπόν ότι το 55,29% των επιχειρήσεων δήλωσε χειρότερη επισκεψιμότητα που ουσιαστικά σημαίνει ότι αφενός μπήκανε λιγότεροι καταναλωτές στα καταστήματα και αυτοί που μπήκανε καταναλώσανε πολύ-πολύ λιγότερο».

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου χαρακτηρίζει λανθασμένες πολιτικές που απορυθμίζουν την αγορά και προκαλούν σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό, το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την υιοθέτηση από το εξωτερικό εκπτωτικών πρακτικών όπως η «Black Friday» η οποία «δεν μπόρεσε να λειτουργήσει γιατί δεν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο με αποτέλεσμα να παρακολουθήσουμε έναν “κανιβαλισμό” κυρίως από κάποιες μεγάλες αλυσίδες έναντι των καταναλωτών».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ