Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ίντερνετ – τηλέφωνο και προϊόντα κυριαρχούν στα παράπονα

Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΚΕΠΚΑ για το 2016

Συνολικά 3.670 ερωτήματα - καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών δέχθηκε το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, το 2016. Τα περισσότερα αφορούσαν υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος  (στην πρώτη θέση), ελαττωματικά προϊόντα-εγγυήσεις (2η θέση) και ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών (στην 3η θέση).

Ειδικότερα, το ΚΕΠΚΑ δέχθηκε 536 καταγγελίες, 2.522 παράπονα, 612 ερωτήματα καταναλωτών.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της καταναλωτικής οργάνωσης, το 92,54 % των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Σαράντα (40) καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Δυο (2) καταγγελίες παραπέμφθηκαν, στις Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού, οι οποίες αποφάσισαν υπέρ του καταναλωτή.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 101.656,14 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 40.856,90 ευρώ
  • Αποζημίωση για ελαττωματικά προϊόντα: 24.050,86 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 9.000,00 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 8.476,94 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 5.524,96 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 4.731,64 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 2.170,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 1.636,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.538,62 ευρώ
  • Επιστροφές προκαταβολών: 1.500,00 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.116,20 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 999,90 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές: 54,12 ευρώ

Τέλος, από το ΚΕΠΚΑ τονίζεται ότι «στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.».

Τονίζεται ακόμη ότι από το σύνολο των 3.670 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 14,60% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 85,40 % κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη, όπως τονίζεται.

Από το ΚΕΠΚΑ επισημαίνεται ακόμη ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. «Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη. Δυστυχώς εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ