Παραδίδοντας στον Πρόεδρο της Βουλής την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2016, ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης έκανε γνωστό πως οι αναφορές που υποβλήθηκαν έφθασαν τις 7.067, αριθμός αυξημένος κατά 31,2% σε σχέση με το 2015.
Aυξημένες κατά 8% ήταν και οι αναφορές (542) που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, που ανήκει στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Καταναλωτή.
Αθροιστικά, ο αριθμός των υποθέσεων το 2016 διαμορφώθηκε σε 7.609, είναι υπερδιπλάσιος σε σχέση με το 2010.
Ο κ. Ζαγορίτης πρόσθεσε ότι το 82,53% των υποθέσεων επιλύθηκαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, κατά μέσο όρο μικρότερο των 90 ημερών και χωρίς κανένα απολύτως κόστος για τους εμπλεκόμενους.
Η μεγαλύτερη αύξηση αναφορών σημειώθηκε στην ενέργεια-ύδρευση (60,6%), στις χρηματοπιστωτικές (τράπεζες, δάνεια) υπηρεσίες (36,4%) και στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (35,1%), εμπορικοί κλάδοι που, όπως σημείωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, συνδέονται άρρηκτα με πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις των καταναλωτών και, συνεπώς, αντικατοπτρίζουν σαφέστατα τις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, που μαστίζει την αγορά και εξουθενώνει τα οικογενειακά εισοδήματα.