Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η Θεσσαλονίκη γεμίζει αρτοποιούς και ζαχαροπλάστες

Από 24-26 Φεβρουαρίου το εκθεσιακό «δίδυμο» της ΔΕΘ-Helexpo Detrop Boutique και Artozyma ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Τα γλυκά, το φρέσκο ψωμί και εκλεκτά προϊόντα από όλη την Ελλάδα θα είναι οι «πρωταγωνιστές» των εκθέσεων Detrop Boutique και Artozyma, που πραγματοποιούνται από 24-26 Φεβρουαρίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με αυξημένη συμμετοχή εκθετών.

«Θα γεμίσει αρτοποιούς και ζαχαροπλάστες» η Θεσσαλονίκη, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση του δυναμικού εκθεσιακού «διδύμου».

Detrop Boutique και η Artozyma που διοργανώνεται κάθε δυο χρόνια, καταλαμβάνουν φέτος εκθεσιακό χώρο που ξεπερνάει τα 20.000 τ.μ., ενώ θα φιλοξενήσουν 190 ξένους εμπορικούς επισκέπτες (hosted buyers από 27 χώρες και ομαδικές συμμετοχές από τρεις).

Food bars, το ανανεωμένο food basket της Θεσσαλονίκης, ενότητα Cheese&Wine, γωνιά εκθετών, πανελλήνιο πρωτάθλημα ψωμιού με ανάδειξη της Εθνικής Ομάδας Αρτοποιίας, παρουσίαση καινοτόμων προϊόντων, σεμινάρια και ομιλίες από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου, είναι μερικά μόνο από τα σημεία ενδιαφέροντος της φετινής διοργάνωσης.

Ειδικότερα, η Detrop Boutique έχει συγκεντρώσει 230 εκθέτες (επιχειρήσεις και βιομηχανίες τροφίμων από όλη την χώρα), μέγεθος αυξημένο κατά 30% σε σχέση με την                                                                                                                                                                                                        προηγούμενη διοργάνωση και αναπτύσσεται σε τέσσερα περίπτερα (8,9,10 και 12). Στην έκθεση συμμετέχουν εννέα Περιφέρειες της χώρας, η Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Θεσσαλίας, Βορείου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Πελοποννήσου, Νοτίου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδας και Κρήτης.

Παράλληλες εκδηλώσεις

Οι παράλληλες εκδηλώσεις της Detrop Boutique, υπό τον τίτλο pairing experience, απαρτίζονται από τέσσερα διαφορετικά events, εκ των οποίων το πρώτο και μεγαλύτερο είναι τα Food Bars στο περίπτερο 9. Το δεύτερο event είναι η ενότητα Cheese & Wine στο περίπτερο 8, η οποία φέτος εμπλουτίζεται και με συνοδευτικά προϊόντα. Το τρίτο event είναι η «Γωνιά των Εκθετών», ένα ευρετήριο στην είσοδο του περιπτέρου 10, όπου θα παρουσιαστούν όλα τα συμμετέχοντα προϊόντα και οι παραγωγοί σε έναν φυσικό κατάλογο. Το δε τέταρτο event περιλαμβάνει ομιλίες και παρουσιάσεις από σεφ και ειδικούς για επίκαιρα θέματα της γαστρονομίας και των τροφίμων.

Αφιέρωμα στα προϊόντα free from

Από την πλευρά της η 8η Artozyma έχει προσελκύσει 86 άμεσους εκθέτες (αύξηση κατά 37% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση) και 86 έμμεσους εκθέτες, συμμετοχές από το εξωτερικό (από Ρουμανία και Βουλγαρία), ενώ ο εκθεσιακός της χώρος έχει αυξηθεί κατά 55%. Η φετινή Artozyma φιλοξενεί ένα μεγάλο θεματικό αφιέρωμα στα προϊόντα χωρίς γλουτένη, λακτόζη, ζάχαρη, για vegan, δηλαδή όλα τα Free From… Η ενότητα των προϊόντων χωρίς γλουτένη αποτελεί καρπό της συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΘ-Helexpo και της Ελληνικής Εταιρείας Κοιλιοκάκης.

«Το ψωμί είναι πολιτισμός»

«Εκπροσωπούμε το φρέσκο ψωμί. Πιστεύω ότι το ψωμί είναι πολιτισμός. Και αυτό ήρθαμε να δείξουμε εδώ», τόνισε η α’ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κα Ελισάβετ Κουκουμέρια. Όσο για τα καινοτόμα προϊόντα, είπε ότι αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για τον ελληνικό παραδοσιακό φούρνο να δείξει που μπορεί να φτάσει.

Η  κ. Κουκουμέρια ερωτήθηκε και για τις επιπτώσεις που υπήρχαν για τους φούρνους από την πώληση ψωμιού στα σούπερ μάρκετ, απαντώντας ότι «δεν ήταν τόσο σημαντικές». «Το σημαντικό για εμάς είναι ότι από την τελευταία έρευνα που ήταν πριν ενάμιση χρόνο, προέκυψε ότι 9 στους 10 καταναλωτές που αγοράζουν ψωμί από το σούπερ μάρκετ δεν γνωρίζουν ότι είναι κατεψυγμένο», σημείωσε και πρόσθεσε: «Αυτό ακριβώς πριμοδότησε και την εταιρική μας ταυτότητα που είναι «ελληνικός παραδοσιακός φούρνος, εδώ ζυμώνεται εδώ ψήνεται», με αυτοκόλλητα κολλημένα στις βιτρίνες των καταστημάτων μας, που υποδηλώνουν τη διαφορετικότητα του φρέσκου ψωμιού με το κατεψυγμένο. Ο καταναλωτής έχει κρίση και είναι υποψιασμένος και εμείς έχουμε και τη γνώση και τη δύναμη να τον ενημερώνουμε συνεχώς. Όσο για την τιμή του ψωμιού που έχει μείνει σταθερή τα τελευταία χρόνια».

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού

Η Artozyma φιλοξενεί παράλληλα ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του κλάδου της αρτοποιίας, που είναι οι εξής:

-Το 3ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, που θα διαρκέσει τρεις ημέρες και θα αναδείξει για δεύτερη φορά την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας, που αποστολή της θα έχει να αναδείξει έξω από τα σύνορα της χώρας μας τα αρτοποιήματα του ελληνικού παραδοσιακού φούρνου. Το 3ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού διοργανώνεται από την GruppoFL σε συνεργασία με το Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος και με την αρωγή της ΔΕΘ-Helexpo. Αξίζει να αναφερθεί η εκδήλωση της Εθνικής Ομάδας Αρτοποιών για προϊόντα χωρίς γλουτένη.

-Το 24ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ζαχαροπλαστικής, που είναι η κορυφαία εκδήλωση των ζαχαροπλαστών της χώρας, η οποία φιλοξενείται για πρώτη φορά στην Artozyma και αναμένεται να παρευρεθούν 270 ζαχαροπλάστες από όλη την Ελλάδα. Το Συνέδριο θα φιλοξενήσει και την γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας.

-H ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων με θέμα: «Αρτοποιία – Ζαχαροπλαστική - Παγωτό, Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές».

-Σεμινάρια με πολλά επίκαιρα ζητήματα όπως τα προζύμια ως λειτουργικός παράγοντας στην αρτοποιία και ο ρόλος τους στην διαμόρφωση οργανοληπτικών χαρακτηριστικών, οι εναλλακτικές γλυκαντικές ύλες στην αρτοποιία και ζαχαροπλαστική αλεύρου, τα γλυκά και παγωτά ελεύθερα ζάχαρης κα.

Καλύτερο το 2017 για τα ζαχαροπλαστεία της πόλης

Τα γλυκά είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της Θεσσαλονίκης δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών της πόλης, κ. Μάριος Παπαδόπουλος. «Ζούμε στην πόλη του γλυκού. Όποιος αμφιβάλλει, ραντεβού στο αεροδρόμιο για να δούμε πόσοι έρχονται με γλυκά στη Θεσσαλονίκη και πόσοι φεύγουν με γλυκά από εδώ», είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος σημείωσε ότι η περσινή χρονιά ήταν λίγο καλύτερη σε σχέση με την προηγούμενη για τα ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης, ενώ η εκτίμηση είναι ότι το 2019 θα είναι επίσης λίγο καλύτερο. «Ο κόσμος μπορεί να μην αγόρασε πολλά, αλλά τουλάχιστον μπήκε στις επιχειρήσεις μας και βγήκε με πολύ καλή διάθεση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος. Ερωτηθείς σχετικά, παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα με παράνομα εργαστήρια ζαχαροπλαστικής. «Άνθρωποι εκμεταλλευόμενοι τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προσπαθούν να πουλήσουν μέσω διαδικτύου», όπως είπε προσθέτοντας ότι «η καλύτερη επίθεση είναι η πληροφόρηση του καταναλωτών».

«Στα ζαχαροπλαστεία της πόλης, που είναι πολλά, υπάρχει μεγάλη ευρύτητα τιμών και ποιοτήτων. Ο καταναλωτής μπορεί να βρει αυτό που θέλει χωρίς να αναγκάζεται να πηγαίνει σε «κρυφούς ή παράξενους δρόμους», διότι όταν κάποια στιγμή θα προκύψει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας, πιστέψτε με ότι θα βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση», τόνισε προσθέτοντας ότι στα καταστήματα με άδεια έχει με κάποιον να μιλήσει εάν υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Ανέφερε ακόμη ότι η χρήση πλαστικού χρήματος βοήθησε τα ζαχαροπλαστεία γιατί συνήθως οι άνθρωποι που πουλούν μέσα από τα σπίτια τους δεν έχουν τη δυνατότητα πληρωμών με κάρτες.

 «Ελλήνων Κόσμημα» στην Αθήνα

Παράλληλα με τις «Detrop Boutique» και «Artozyma», η ΔΕΘ-Helexpo διοργανώνει και την «Ελλήνων Κόσμημα» στην Αθήνα, στο Metropolitan Expo, από σήμερα μέχρι τις 26 Φεβρουαρίου. Όπως τόνισε ο κ. Τζήκας, η έκθεση είναι καλύτερη από την περσινή και συγκεντρώνει 252 άμεσους εκθέτες, ενώ είναι ενδεικτικό ότι η συμμετοχή ήταν τόσο μεγάλη που δεν χωρούσε στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ-Helexpo στην Αθήνα. Η έκθεση συγκεντρώνει όλες τις νέες τάσεις και σχέδια σε κόσμημα και ρολόι, τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της παραγωγής κοσμήματος, καθώς και καινούργιες προτάσεις παρουσίασης κοσμημάτων.

Ο κλάδος αργυροχρυσοχοΐας στη Θεσσαλονίκη

«Το ελληνικό κόσμημα επιβάλλεται να πάρει τον δρόμο προς τα έξω», τόνισε η Ελένη Τεζαψίδου, εκπρόσωπος της ΠΟΒΑΚΩ, που παρευρέθηκε στη συνέντευξη Τύπου, εκφράζοντας την ιδιαίτερη χαρά της για τη συνεργασία της Ομοσπονδίας με τη ΔΕΘ-Helexpo. «Η ΔΕΘ - Helexpo έχει και το χώρο και τον τρόπο και την πολιτική για να αναδείξει το ελληνικό κόσμημα», τόνισε χαρακτηριστικά. Σχετικά με τον κλάδο του κοσμήματος στην Ελλάδα, είπε ότι προσπαθεί να ισορροπήσεις στην κρίση αξιοπρεπώς, έχοντας καλούς τεχνίτες και μακρά ιστορία, ενώ σημείωσε ότι «ακούγεται σε όλον τον κόσμο». Ερωτηθείσα σχετικά, είπε εξάλλου ότι ο κλάδος αργυροχρυσοχοΐας δέχθηκε πλήγμα την δεκαετία 1990-2000, βρισκόταν δηλαδή «σε καθεστώς κρίσης πολύ νωρίτερα από άλλους κλάδους» και κατά συνέπεια ήταν «προπονημένος» για να μπει στην κρίση που ακολούθησε και λόγο του μεγάλου κόστους της πρώτης ύλης και επειδή δεν υπάρχει κάποια φορολογική διευκόλυνση, όπως υπάρχει για παράδειγμα στην Ιταλία. Όπως είπε πρόκειται για έναν κλάδο που αποτελείται κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με αυτοαπασχολούμενους ή με βιοτεχνίες που απασχολούν στην πλειοψηφία τους από 1 έως 9 άτομα, με μικρές εξαιρέσεις. Στη Θεσσαλονίκη είναι 2-3 οι επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 10 άτομα, όπως είπε η κ. Τεζαψίδου. Με δεδομένο ότι η μείωση στα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας έγινε αρκετά χρόνια πριν, πλέον  «έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο» και οι επιχειρήσεις που συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται (οι εγγεγραμμένες) είναι περίπου 300  και είναι σταθερές.

Εμπλουτίζει τις διοργανώσεις ο εκθεσιακός φορέας

Τον συνεχή εμπλουτισμό των διοργανώσεων του εθνικού εκθεσιακού φορέα υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Τάσος Τζήκας, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για το πλούσιο εκθεσιακό τετραήμερο που έχει μπροστά του ο εκθεσιακός φορέας.

«Είμαστε ο σημαντικότερος παίκτης στα εκθεσιακά», είπε ο κ. Τζήκας και πρόσθεσε πως η εταιρεία γίνεται όλο και πιο ελκυστική, με αποτέλεσμα να απευθύνονται σε αυτή όσοι θέλουν να διοργανώσουν ή να αναδείξουν τις εκθέσεις τους.

Όπως ανακοινώθηκε, η ΔΕΘ-Helexpo βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να υποστηρίξει την αγροβιοτεχνική έκθεση της Λαμίας «να σταθεί στα πόδια της». Η Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο 15νθήμερο του Μάιου.

Παράλληλα, συζητήσεις γίνονται και με την Εnterprise Greece να αναλάβει η ΔΕΘ-Helexpo τις εκθέσεις τεχνολογίας.  Ένα θέμα που απασχολεί τον εκθεσιακό φορέα είναι η ανασύσταση της παλιάς Infacoma. «Ενώ έχουμε ανοίξει την ατζέντα των εκθέσεων, πραγματικά λείπει από την Ελλάδα μια έκθεση τεχνολογίας», τόνισε ο κ. Τζήκας.

Εξάλλου, ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής είπε ότι ο Φεβρουάριος είναι ο πιο δυνατός μήνας εκθεσιακά, με έξι διοργανώσεις, που συνολικά υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τους 200.000 επισκέπτες. Αναφορά έγινε και στην Agrotica, η οποία πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία, όπως επισημάνθηκε. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές
Η αμαξοστοιχία IC54 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) παραμένει σταθμευμένη στον Σ.Σ Λειβαδιάς, λόγω πυρκαγιάς πλησίον των γραμμών
Τρένο για Θεσσαλονίκη ακινητοποιήθηκε γεμάτο επιβάτες - Φωτιά κοντά στις γραμμές