Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

4 Κρητικά προϊόντα διεκδικούν θέση στο πιάτο της Ευρώπης

Ντομάτες, πιπεριές, αγγούρια και μελιτζάνες κατακτούν με την γεύση τους εσωτερικό και εξωτερικό

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Στην Ευρωπαϊκή Αγορά και στα ράφια των σούπερ μάρκετ σκοπεύουν να μπουν  μέσω του προγράμματος "Vegiterraneo" τα τέσσερα προϊόντα που παράγουν επτά αγροτικοί συνεταιρισμοί από την Κρήτη. «Η ντομάτα, η πιπεριά, το αγγούρι και η μελιτζάνα πρέπει να μπουν στην αγορά της Ευρώπης και εμείς θέλουμε να μπουν τα κηπευτικά της Κρήτης στην καθημερινή διατροφή», σημείωσαν οι εκπρόσωποι των παραγωγών σε συνάντηση που είχαν με εκπροσώπους των ΜΜΕ την Παρασκευή στο πλαίσιο της έκθεσης FRESKON στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα που έχει τον τίτλο "Vegiterraneo: ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης κηπευτικών στην εσωτερική αγορά της Ε.Ε. (Ελλάδα,Γερμανία, Πολωνία και στην Δημοκρατία της Τσεχίας)" ξεκίνησε την 1η Απριλίου του 2017, πρόκειται να ολοκληρωθεί την 31η Μαρτίου 2020 και είναι ύψους 2,946 εκατ. ευρώ. Οι επτά συνεταιρισμοί από την Κρήτη που συμμετέχουν στο πρόγραμμα  καλλιεργούν 5.000 στρέμματα, και η ετήσια παραγωγή τους ανέρχεται σε 100.000 τόνους κηπευτικών προϊόντων – με περισσότερες τις τομάτες, τα αγγούρια και τις πιπεριές - και με τις εξαγωγές τους να αντιστοιχούν στο 30% των παραγόμενων προϊόντων, ενώ τα υπόλοιπα απορροφώνται από την ελληνική αγορά.

Από τους κύριους στόχους του προγράμματος είναι η αύξηση των εξαγωγών κηπευτικών, τομάτας, αγγουριού, πιπεριάς και μελιτζάνας σε Ελλάδα, Γερμανία, Πολωνία, και στην Δημοκρατία της Τσεχίας, κάθε χρόνο, αλλά και να τροφοδοτήσει με την απαραίτητη γνώση τους καταναλωτές στις παραπάνω χώρες  ώστε αναγνωρίζουν την αξία των αγροτικών προϊόντων της ΕΕ.

Κάνοντας έναν μίνι απολογισμό του προηγούμενου χρόνου λειτουργίας του προγράμματος ο κ Αθανάσιος Ταμπαρόπουλος εκπροσωπώντας την  Novacert, εκτελεστικό όργανο για το Vegiterraneo, είπε πως υπήρξε συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις (σε Θεσσαλονίκη,  Βαρσοβία, Βερολίνο, Τσεχία), δημιουργήθηκε η  ιστοσελίδα του προγράμματος www.vegiterraneo.eu, ενώ άρχισαν να λειτουργούν με εντατικό ρυθμό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σημειώστε πως η ανάρτηση των κειμένων πραγματοποιείται σε πέντε γλώσσες, τέσσερις του προγράμματος (ελληνικά, γερμανικά, πολωνικά και τσέχικα) καθώς και στα αγγλικά. Παράλληλα, σχεδιάστηκε και εκτυπώθηκε ένα οκτασέλιδο ενημερωτικό έντυπο σε πέντε γλώσσες και διανέμεται κατά τη διάρκεια των δράσεων του προγράμματος, καθώς και ένα δισέλιδο ενημερωτικό έντυπο, στα ελληνικά και πολωνικά.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο του προγράμματος έγιναν και 50.000 διανομές δωρεάν δειγμάτων των προϊόντων σε συσκευασίες των 500 και 600 γραμμαρίων σε καταναλωτές σε καταστήματα λιανεμπορίου. Στην Ελλάδα έγινε δειγματοδιανομή σε 33 υποκαταστήματα γνωστής αλυσίδας σουπερ- μάρκετ, στη Θεσσαλονίκη, τον περασμένο Φεβρουάριο και σε 14 υποκαταστήματα της πολωνικής αλυσίδας στην αρχή της άνοιξης.

«Το έδαφος, το κλίμα και οι άνθρωποι δημιουργούν το συγκριτικό πλεονέκτημα για τα προϊόντα μας», ανέφερε ο κ. Ταμπαρόπουλος μιλώντας για τα τέσσερα αυτά κρητικά προϊόντα. Στις δυνατότητες συνεργασίες σε επίπεδο Περιφερειών, καθώς και πέρα από τα τέσσερα αυτά προϊόντα εστίασε η αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Γερακίνα Μπισμπινά.

Στο μερίδιο της αγοράς που παραμένει ανεκμετάλλευτο εστίασε η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αγροτικής Πολιτικής, Διεθνών Σχέσεων και Προώθησης Προϊόντων στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κυρία Μαγδαλινή Ράππου. Πρόσθεσε πως «οι εξαγωγές παρουσίασαν αύξηση από το 2012 έως το 2016», και πως «1 στα 4 προϊόντα που εξήχθησαν ήταν αγροτικά προϊόντα». Τέλος υπογράμμισε πως στο υπουργείο δίνουν έμφαση στην αξιοποίηση προγραμμάτων όπως το Vegiterraneo. «Θέλουμε να αυξηθεί η ελληνική συμμετοχή σε πρόσκληση υποβολής προτάσεων σε ανάλογα προγράμματα», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Στα πλεονεκτήματα των Κρητικών προϊόντων, αλλά και στην χρησιμότητα των θερμοκηπίων για την παραγωγή τους, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Κουντούρας κ. Γεώργιος Χαλκιάς, λέγοντας πως μέσα από το πρόγραμμα Vegiterraneo δεν διαφημίζεται μόνο η Κρήτη, αλλά και ολόκληρη η χώρα.

Τέλος στη επιθυμία να κάνουν επαγγελματικά ραντεβού με αλυσίδες λιανεμπορίου στο πλαίσιο της Freskon ώστε να προκύψουν περαιτέρω εξαγωγές εξέφρασε ο γενικός διευθυντής του αγροτικού συνεταιρισμού Ανατολή κ. Σπύρος Σιγουράκης.

Οι 7 συνεταιρισμοί είναι οι εξής: Α.Σ. Ανατολή, Α.Σ. Τυμπακίου, Α.Σ. Νότος, Α.Σ. Κουντούρας, Α.Σ. Ψαρής, Α.Σ. Κάμιρος, την Ο.Π. Φαλάσσαρνα και την Στ. Κομπογεννητάκης &Σια Ο.Ε..

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιταλία: Με εισιτήριο 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία - Η πόλη χρεώνει τους τουρίστες
Θέλει να περιορίσει τον μαζικό τουρισμό και να αυξήσει τον αριθμό των επισκεπτών που θέλουν να διανυκτερεύσουν
Ιταλία: Με εισιτήριο 5 ευρώ η είσοδος στη Βενετία - Η πόλη χρεώνει τους τουρίστες
Πάμε Στοίχημα: Προκαλεί σουηδικό Over στο 2.10
Παρόλο που η ποικιλία σε αγώνες στο ποδοσφαιρικό πρόγραμμα της Πέμπτης (25/04) δεν είναι τεράστια, είναι μεγάλο το στοιχηματικό ενδιαφέρον που...
Πάμε Στοίχημα: Προκαλεί σουηδικό Over στο 2.10