Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ξεκινά ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Γκόνου

Για κέντρο διεθνούς εμβέλειας, που θα εξυπηρετεί το λιμάνι αλλά και όλη τη Β. Ελλάδα, έκανε λόγο ο Χρ. Σπίρτζης

Ξεκινά σήμερα η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Σε δήλωσή του εν όψει της προκήρυξης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, είπε ότι βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης «το πλέγμα Εμπορευματικών Κέντρων σε όλη την Ελλάδα, που αναβαθμίζει τη χώρα ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών», ενώ σημείωσε, επίσης ότι «οι υποδομές της χώρας υλοποιούνται, υπηρετώντας τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και υλοποιώντας το σχέδιο της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού για παραγωγική ανασυγκρότηση και δίκαιη ανάπτυξη».

Αναλυτικά, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι «οι κρίσιμες Υποδομές των Εμπορευματικών Κέντρων που έχουμε ανακοινώσει σε όλη την Ελλάδα υλοποιούνται νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε εξαγγείλει. Ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του Εμπορευματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, μετά από την ανάπτυξη του αντίστοιχου Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου στην Αθήνα. Στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου».

Σύμφωνα με τον υπουργό, «το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις Βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμη επτά Εμπορευματικά Κέντρα σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. Τα Εμπορευματικά αυτά Κέντρα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες Σιδηροδρομικές Υποδομές που θα συνδέουν τα λιμάνια της Β. Ελλάδος με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω του Άξονα 10 με την Σερβίας και τη π.ΓΔΜ , αναβαθμίζουν τη χώρα μας ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών με προφανή πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές δομές της χώρας, τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση».

Στη δήλωσή του ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «οι υποδομές της χώρας υλοποιούνται, υπηρετώντας τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και υλοποιώντας το σχέδιο της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, για παραγωγική ανασυγκρότηση και δίκαιη ανάπτυξη».

Σε δύο φάσεις ο διαγωνισμός

Ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ για το έργο με τίτλο: «Διεθνής Διαγωνισμός με ανταγωνιστικό διάλογο για την Ανάθεση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση Εμπορευματικού Κέντρου στον Χώρο του Πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη», θα πραγματοποιηθεί με ταχύτατες διαδικασίες, σε δύο στάδια που είναι τα εξής:

· Α φάση (στάδιο): ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ η οποία θα διαρκέσει ένα μήνα, το οποίο σημαίνει ότι η λήξη της περιόδου αυτής θα είναι στο τέλος Μαΐου

· Β φάση (στάδιο): ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ,ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ η διάρκεια του οποίου προσδιορίζεται σε δύο μήνες μετά την Α φάση, ήτοι στο τέλος Ιουλίου θα κατατεθούν οι προσφορές των συμμετεχόντων. Σημειώνεται ότι δικαίωμα για συμμετοχή σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού θα έχουν όσοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση, δηλαδή στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Το πρώην στρατόπεδο Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τέλος, η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες:

· Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς

· Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς

· Εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού)

· Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Αλλαγή «πλεύσης» από το δήμο για το ξύλινο ντεκ στην Λ. Νίκης
Για εξοικονόμηση πόρων και επιτάχυνση της διαδικασίας, κάνει λόγο η διοίκηση Αγγελούδη – Σε συνεννόηση με την Περιφέρεια για ένταξη του έργου στο νέο...
Θεσσαλονίκη: Αλλαγή «πλεύσης» από το δήμο για το ξύλινο ντεκ στην Λ. Νίκης
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία
Κάθε ανήλικος ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν θα μπορεί, χωρίς να συνοδεύεται από έναν ενήλικο, να κυκλοφορεί από τις 23.00 έως τις 06.00 σε δημόσιους...
Απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ σε παιδιά κάτω των 13 σε πόλη στη Γαλλία