Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έναρξη έργων στο λιμάνι αρχές του 2019, ο στόχος της διοίκησης του ΟΛΘ

Ενημέρωση των αναλυτών για τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της ΟΛΘ ΑΕ ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων, την αναδιοργάνωση της εταιρείας και την ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας καθώς και την έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ. ευρώ, το συντομότερο δυνατό έχει θέσει ως βασικές προτεραιότητες η ΟΛΘ ΑΕ, με στόχο το λιμάνι να ισχυροποιήσει τη θέση του στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

"Θέλουμε να κάνουμε τις επενδύσεις γρήγορα. Από τα 7 χρόνια που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, τα δυο είναι ο χρόνος ωρίμανσης. Εμείς θέλουμε ο χρόνος αυτός να μην υπερβεί τους έξι μήνες και να είμαστε σε θέση να ξεκινήσουμε τα έργα και την προμήθεια του εξοπλισμού από την 1η Ιανουαρίου του 2019 ή έστω στο πρώτο τρίμηνο του 2019", είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, στη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017, που πραγματοποιήθηκε στο Κτίριο Διοίκησης του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Όπως εξήγησε, δημιουργήθηκε επιτροπή, η οποία παρακολουθεί "μέρα μέρα την ωρίμανση των υποχρεωτικών επενδύσεων". "Περιμένουμε από τα υπουργεία να μας διευκολύνουν στο να γίνει γρήγορα αυτή η ωρίμανση και όχι να παρουσιάζουν γραφειοκρατικά εμπόδια", πρόσθεσε ο κ. Θεοφάνης.

Ο ίδιος είπε ακόμη ότι αλλάζει η στόχευση της εταιρίας, "δεν είναι σκοπός να συσσωρεύουμε μόνο ρευστό, αλλά να επενδύουμε". Η εταιρία, όπως είπε, είχε φτάσει σε ένα κακό σημείο αποεπένδυσης για μεγάλο χρονικό διάστημα, το οποίο πρέπει να αναστραφεί.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, ο κ. Θεοφάνης είπε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται στις 4 Ιουνίου ο διαγωνισμός για την προμήθεια 12 νέων straddle carriers (ΟΣΜΕ). Στόχος είναι ως το τέλος του έτους να υπάρχουν δυναμικό του ΟΛΘ 21 ΟΣΜΕ. Επίσης, αναφέρθηκε στο διαγωνισμό για τέσσερις νέες αρπάγες containers. Για τις γερανογέφυρες, ανέφερε ότι θα παραγγελθούν δυο νέες μέσα στη χρονιά, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ ευρώ.

Σε σχέση με το προσωπικό, ο κ. Θεοφάνης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι ήδη εδώ και 15 μέρες προχώρησε η διαδικασία για πρόσληψη 48 νέων ατόμων με 8μηνες συμβάσεις, το 85% των οποίων θα πάει στην παραγωγή. "Σκοπός μας είναι να δώσουμε, όχι να αφαιρέσουμε δουλειά", είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αυτήν τη στιγμή αξιολογούνται όλες οι ανάγκες σε προσωπικό. Η λύση της πρόσληψης εποχικού προσωπικού, είναι προσωρινή και δίνει ένα "μαξιλάρι χρόνου" για να αξιολογήσουμε καλύτερα τα πράγματα, πρόσθεσε.

Επίσης, επισημάνθηκε ότι οι προβλέψεις για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα θετικές, καθώς τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους καταγράφεται αύξηση της τάξεως του 8,4%.

Ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε ακόμη στο σχεδιασμό για δημιουργία εμπορευματικών κέντρων -dry ports- στις γειτονικές χώρες, "ώστε η πόρτα του λιμανιού μας να μην είναι εδώ στη Θεσσαλονίκη, αλλά σε αυτές τις χώρες, δηλαδή να μπορείς να πας πολύ γρήγορα εκεί διευρύνοντας την ακτίνα της ενδοχώρας σου". Όπως είπε η διοίκηση του ΟΛΘ δουλεύει προς αυτήν την κατεύθυνση και εκτίμησε ότι μέσα στο 2018 θα είναι σε θέση να ανακοινώσει συγκεκριμένες επιχειρηματικές κινήσεις σε αυτό το πεδίο.

Κινήσεις για την κρουαζιέρα

Η βασική πηγή εσόδων για το λιμάνι είναι ο σταθμός των εμπορευματοκιβωτίων, είναι εκεί που θα στοχεύσουν και οι βασικές, υποχρεωτικές επενδύσεις, σύμφωνα με τον κ. Θεοφάνη. Στη συνέχεια έρχεται το συμβατικό φορτίο και ακολουθεί η εκμετάλλευση των χώρων. Τέλος, για την επιβατική κίνηση ο κ. Θεοφάνης είπε ότι βασικά οφείλεται στην ακτοπλοΐα "καθώς δυστυχώς η κρουαζιέρα χάθηκε τα τελευταία χρόνια και είναι μια ευθύνη να μπορέσουμε να την επαναφέρουμε".

Πιο συγκεκριμένα, για την επιβατική κίνηση ο κ. Θεοφάνης σημείωσε ότι στο εσωτερικό σε ένα βαθμό πάει καλά αλλά δεν είναι αυτή που θα περίμενε κανείς για τον λόγο ότι δυστυχώς δεν υπάρχουν γραμμές τακτικές επιβατικής κίνησης σε μεγάλη κλίμακα από τη Θεσσαλονίκη για λόγους που έχουν να κάνουν με τη ζήτηση.

Σε ότι αφορά την κρουαζιέρα ο ίδιος τόνισε ότι πρακτικά έφτασε σχεδόν στο μηδέν και δεν φταίει το λιμάνι για αυτό. Είναι, όπως εξήγησε, ζήτημα που έχει να κάνει με τη διεθνή διάρθρωση του τομέα της κρουαζιέρας στην ανατολική μεσόγειο, με το γεγονός ότι δυστυχώς στη γειτονική χώρα και ιδιαίτερα στην Κωνσταντινούπολη έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των προσεγγίσεων και αυτό επηρεάζει και τη Θεσσαλονίκη. "Κοιτάμε με μεγάλη προσοχή αυτόν τον τομέα που τον έχει αναλάβει ο κ. Πίντο. Πιστεύουμε ότι σε συνεργασία με τους φορείς θα πετύχουμε να μιλήσουμε με τις ναυτιλιακές εταιρίες κρουαζιέρας και να δημιουργήσουμε ένα προϊόν κρουαζιέρας", σημείωσε ο κ. Θεοφάνης. Στο επόμενο διάστημα θα υπάρχει βοήθεια για την εκτίμηση της κατάστασης και από εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία στο αντικείμενο και πιθανόν το Φθινόπωρο η ΟΛΘ ΑΕ να είναι σε θέση να ανακοινώσει ενδεχομένως κάποια πράγματα για το συγκεκριμένο κομμάτι. Πάντως πρόσθεσε ότι δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της ΟΛΘ AE, Ρούι Πίντο, τόνισε ότι το λιμάνι, η Περιφέρεια και η πόλη της Θεσσαλονίκης, διαθέτει πολλές δυνατότητες στο πεδίο της κρουαζιέρας και θέλγητρα για τους τουρίστες. Ανέφερε ακόμη ότι η πρώτη αίσθηση από τις συζητήσεις με εμπειρογνώμονες στην αγορά είναι ότι η τάση είναι υπέρ μας.

Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017

Ο κύκλος εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ κατέγραψε αύξηση κατά 12,84% το 2017 και ανήλθε σε € 54,2 εκατ. ευρώ έναντι των € 48,1 εκατ. του 2016. Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα ανέρχονται σε € 35,4 εκατ. για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν στο 65,27% του κύκλου εργασιών, σε € 16,9 εκατ.  για τον Συμβατικό Λιμένα, που αντιστοιχούν στο 31,23% του κύκλου εργασιών, σε € 210 χιλ.  για την Επιβατική Κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,39% του κύκλου εργασιών και σε € 1,7 εκατ. για την Εκμετάλλευση Χώρων που αντιστοιχούν στο  3,12% του κύκλου εργασιών.

Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε € 12,5 εκατ. έναντι των € 21,1 εκατ. του 2016 παρουσιάζοντας μείωση 40,83% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 23%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα € 7,2 εκατ. έναντι των € 14,1 εκατ. του 2016 σημειώνοντας μείωση 48,57% και με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 13,36%.

Η μείωση των αποτελεσμάτων προ φόρων αποδίδεται στη σημαντική αύξηση των αποσβέσεων, λόγω της επανεκτίμησης της ωφέλιμης ζωής του μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμένος, στην απομείωση της αξίας περιουσιακών στοιχείων της Eταιρείας, καθώς και στην σημαντική άνοδο των προβλέψεων. Η νέα Διοίκηση εκτιμά ότι με την προσέγγιση αυτή οι Οικονομικές Καταστάσεις απεικονίζουν με ρεαλιστικό τρόπο  την οικονομική αφετηρία της Εταιρείας. "Θέλαμε να είμαστε καθαροί απέναντι στο επενδυτικό κοινό και στους μετόχους μας συνολικά και να μπορούμε να ξεκινήσουμε όχι διαγράφοντας την πορεία των προηγούμενων διοικήσεων, αλλά ξεκινώντας από μια ρεαλιστική αφετηρία", όπως είπε ο κ. Θεοφάνης.

Ο κ. Θεοφάνης υπογράμμισε ότι η ΟΛΘ ΑΕ είναι μία υγιής Εταιρεία με μηδενικό δανεισμό. Το προτεινόμενο μέρισμα  από τα κέρδη της χρήσης του 2017 είναι "το μέγιστο για το 2017" και είναι € 0,16 ανά μετοχή.

Την περασμένη χρονιά καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 16,74% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς διακινήθηκαν 401.947 TEUs έναντι 344.316 τo 2016. Με άνοδο έκλεισε το 2017 και στον Συμβατικό Λιμένα, όπου διακινήθηκαν συνολικά 3,7 εκατ. τόνοι συμβατικού φορτίου έναντι 3,4 το 2016 (αύξηση 9,38%).

Υπενθυμίζεται ότι το 2017 ήταν μια κομβική χρονιά για την ΟΛΘ ΑΕ, καθώς ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και υπεγράφη  η σύμβαση πώλησης του 67% της Eταιρείας στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, στην οποία συμμετέχουν η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», η «Terminal Link SAS» και η «Belterra Investments Ltd». Η νέα Διοίκηση, που ανέλαβε τα καθήκοντά της τον περασμένο Μάρτιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ